Flycamone2

Heb je dan wel precies gedaan wat in de readme staat, namelijk :
virusscanner uitschakelen (echt doen, mijn virusscaner gaat op tilt van wat de volgende stap is:)STKO2H 2.O reinstall.exe installeren, computer herstarten.
Als je dat niet doet wordt je camera niet gevonden, dat klopt.

Thanx, ik zal het proberen vanavond. Maar mijn computer sloeg niet op tilt toen ik de tweede stap activeerde...

Ik heb mijn virusscanner uit staan (sterker nog stond achteraf al 8 maanden uit ofzo, maar heb nergens last van... zeker mazzel gehad)

Het lukt nog steeds niet, als ik het tweede programmaatje wil starten, staat er dat de schijf niet gevonden kan worden, terwijl als de kabel in mijn usb ppoort stop de comp. wel reageert met de melding dat er een camera aangesloten is (maar ook de camera wil hij niet goed instaleren, zegt dat het de software niet kunt vinden)

Ik krijg ook steeds de melding dat er een snel usb apparaat op een slome poort is aangesloten, misschien heeft het daar iets mee te maken?

Ik moest na het opnieuw starten van de pc wel het zaakje opnieuw installeren (wel 'automatisch' aanvinken).
Daarna startte ik de update en werkte het vlekkeloos...

Ik moest na het opnieuw starten van de pc wel het zaakje opnieuw installeren (wel 'automatisch' aanvinken).
Daarna startte ik de update en werkte het vlekkeloos...

Dus na het eerste stapje geinstalleerd te hebben, en de computer opnieuw opgestart te hebben, weer ? datzelfde programmaatje installeren? alvorens de andere stappen te doorlopen?

Staat je FCO2 wel UIT en hou je wel het "mode" knopje ingedrukt als je hem aansluit? (staat in de readme)

Dus na het eerste stapje geinstalleerd te hebben, en de computer opnieuw opgestart te hebben, weer ? datzelfde programmaatje installeren? alvorens de andere stappen te doorlopen?

Staat je FCO2 wel UIT en hou je wel het "mode" knopje ingedrukt als je hem aansluit? (staat in de readme)

Klopt, mode indrukken en aansluiten, dan vind de computer nieuwe hardware... deze heb ik vervolgens automatisch laten installeren.
Daarna, verder gaan met het stappenplan (vergeet je virusscanner niet!)

Binnenkort wil ik de software ook updaten, toch handig dat dit forum er is. Zal de handleiding exact gaan volgen.

Ondertussen heb ik de hardware wel 'geupdate'. Een externe accu aangesloten want na een aantal uren opladen was na een paar minuten gebruik het leven volledig uit de FCO2 verdwenen. Bovendien heb ik met deze miniservo de lens beweegbaar gemaakt. Stilstaand beeld laat het zien:

SV105964.JPG

Nu wachten op beter weer om dit eens te gaan proberen.

Jacob Bos

Het is al weer even geleden maar het seizoen begint weer dus binnenkort zullen wij weer een hard aan het filmen gaan met de FCO 2.
Tevens zal dan de externe akku + interface kabel aan de tand worden gevoeld.

Ondertussen is de FlyCamOne 3 ook al in een vergevorderd stadium en daar hopen wij snel meer over te berichten:

Laatst bewerkt:
Redelijk prijzig => zie hier
maar ik vind dat best meevallen voor een FPV set, niet ?
Nu alleen nog wachten op bewegende/levende beelden...

grts

niels

Ik hoop dat er ook een gewone fc3 komt ofwel een verbeterde fc2.

Vliegen met zon bril mag niet.
Je moet volgens de regels continu zicht hebben op je toestel.

En dat heb je niet maar je kijkt via de camera.

Verder is het niet duur maar liever een fc2 met verbeterde camera kwaliteit.
Ik vind de grote etc wel mooi maar kwaliteit van foto,s is minder dan een 3mp camera van een beetje merk die je 2ehands voor 20€ koopt.

Alleen zijn die weer vaak te zwaar..

Je hoeft niet de hele set aan te schaffen, in principe is de FCO3 de verbeterde versie van de FCO2.

Wel wat duurder (vergelijkbaar met de overige actioncams) maar met schermpje zodat je de beelden direct na de vlucht terug kan bekijken en met de mogelijkheid om de camera te bedienen vanaf je ontvanger.
(hoe en wat precies dat gaan we nog uitvinden ;-) ).

Dan heb je daarna de mogelijkheid om een zender op de FCO3 te plaatsen die de beelden naar de aarde zendt zodat je deze direct kan bekijken of op kan nemen dmv een video out aansluiting.

Dan kun je uit gaan breiden naar de bril en eventueel een GPS module.

De FCO3 is dus niet direct een FPV systeem.

Over de FCO3 zal tzt ook een apart draadje gestart worden.

Laatst bewerkt:
Dat is mooi.

*Aansluit mogelijkheid aan de ontvanger om hem zo te kunnen bedienen.
*zo licht mogelijk
*mooie foto,s, filmpjes
*terug kunnen kijken of het wel wat is.

Dat zijn punten die ik belangrijk vind.
Nu neem ik aan dat de kwaliteit ook beter is enm niet de zelfde lens etc gebruikt is.

Dan wordt dat mijn action cam.

Welke action cams zijn nog meer vergelijkbaar met de fc2 en tevens ook bedienbaar via je ontvanger?

Nu neem ik aan dat de kwaliteit ook beter is enm niet de zelfde lens etc gebruikt is.

Dat is nu juist het punt dat ze vreselijk vaag houden............. VGA kwaliteit :rolleyes: dat is een groot begrip.

Ik vond de kwaliteit van de FCO-2 ver onder de maat dus ik ben benieuwd.

Back