Flycamone2

Hallo,

Ik geraak er niet uit welke update ik moet downloaden, op de site staat :
naamloosgfn.jpg

Onder de pivoterende lens heb ik een sticker met een 8 erop hangen.
Betekent de 3-8 op de site 3 tot en MET 8 of alles wat tussen 3 en 8 zit.
Het is door die ( 8 ) only dat ik het verwarrend vind.

Wie weet raad ? :p

niels

Hallo, ik heb even een vraagje.
Wil de FCO2 aan de vleugel van *EZ hangen, wel nog in de buurt van de romp. Ik wil zegmaar nog een stukje neus zien, dus wat is ongeveerd camerafilm hoek van de FCO2? Dan kan ik verder berekenen hoever ie van de romp af moet ;)

De pijplijn zit vol met ideeën, maar of ze allemaal uitgevoerd gaan worden is afhankelijk van de verkoop cijfers.[/quote]

Net als vele andere kijk ik ook vaak naar rc Cams voor onder je vliegtuig.
Natuurlijk wil je dan een goede kwaliteit. (liefste hd)
Het is geweldig net als op de Flycam one 3 dat je een bril en een meebewegende camera hebt.

Deze systemen zijn echter vreselijk duur. (nitroplanes 1000 dollar) x 11 camera systeem van Home flyershop.

Natuurlijk moet het dan nog licht zijn en genoeg/snel geheugen kunnen bevatten.

Ik zou zeer zeker geintreseerd zijn in een Fly cam one 3 HD. Hopelijk kunnen jullie het bedrag dan laag houden en in een voordeelbundel prijs. Want die 109 euro vind ik niet reeel , je mist dan nog de helft.
Ik hou jullie in de gaten.
Ik zou graag het een en ander testen, maar ik kom niet in aanmerking denk ik!! (we kunnen heb ook met meerdere vliegers op de club gebruiken)

Eisen waar de vliegeniers aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor de test programma:

1. Je hebt minstens 5 jaar vliegervaring nope!!
2. Je vliegt met een stabiel en betrouwbare kist Yep
3. Je vliegt in clubverband of groep vaste vrienden (ivm. veiligheid met First person view vliegen is het vereist dat je minstens met 2 man/vrouw vliegt één observator en één piloot) Yep
4. Je hebt verstand van videobewerking en hebt vaker met camera's gevlogen. Yep
5. Je bent actief op MBF en ben bereid om problemen die op de forum gemeld worden uit te zoeken en een oplossing voor te vinden. Yep
(bijbetaling aan mij kant kan natuurlijk hahah)

Suc 6 met ontwikkelen vooral op hd vlak
;)

Laatst bewerkt:
Ik heb onlangs een FCO2 gekocht. Vandaag heb ik eindelijk een beetje kunnen testen tijdens het hellingvliegen. Ik was aangenaam verrast door de beeldkwaliteit, een stuk beter dan de FCO1, vooral de foto's zijn best goed. Wel jammer dat tijdens het filmen de witbalans continu grof wordt aangepast.

Ik heb één probleempje ontdekt. Op de film zie je steeds kleine schokjes. Net of er enkele frames missen. Dit gebeurt ca 1x per seconde. Zie volgende voorbeeldfilmpje:

De setup in dit filmpje:
FCO op base plate, gevoed via schakelkabel vanaf de ontvanger. SD kaart is een 2GB micro SD van ACME zelf, speciaal bedoeld voor de FCO2. Ik dacht eerst aan een te lage schrijfsnelheid van het SD kaartje, maar dat lijkt me stug bij een meegeleverd kaartje (er staat levensgroot FCO2 op het kaartje).
Ik heb ook nog een filmpje vanaf mijn minus, zonder de schakelkabel (camera zo op de kist geplakt). Daar lijkt het effect minder erg, maar ik denk dat dat komt omdat ik erg rustig vloog.

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Vraagje : Bij de FCo2 worden 2 stukjes klitteband/velcor meegeleverd, ééntje met een dik stuk rubber/mousse en één met een dunner stuk rubber/mousse.
Maakt het uit welk stuk je waarop bevestigd ? Dik of dun op baseplate ?

niels

Laatst bewerkt:
Niels, als je goed nadenkt dan kom je tot de conclusie dat het geen ene moer uit maakt omdat de totale dikte altijd gelijk blijft.

Toch zou ik de dikke op de base plate monteren. Het dikke spul ertussen is om trillingen te dempen. Als je die demper op je base plate plakt kan je vervolgens je kisten helemaal volplakken met 'gewoon' klitteband om je camera op allerlei plekken neer te kunnen zetten.

Nog iemand suggesties over mijn schokkerige beelden 3 posts geleden??

Eerst eens een filmpje "uit de hand" maken? Dan weet je in ieder geval of het aan de cam ligt of aan de omstandigheden aan boord.

Dat dacht ik ook al, maar was het niet zeker... bedankt Fotor !

Ik heb geen idee waar uw schokjes vandaan komen, wel heb ikzelf dat er soms precies een rooster op het beeld komt... Ik ga de nieuwste software instaleren en hopen dat het over is.:p

grts

niels

FCo2 ook bij HobbyCity !

Vanaf vandaag is de FlyCamone2 extreme SportsBox ook verkrijgbaar bij HobbyCity.

Voor 70-75 euro heb je hem op de mat.
Toch iets goedkoper dan in Nederland of België, als je weet dat je er nog een headset, een divebox en een 2 gigabyte SD kaartje bij hebt.

grts

niels

Vanaf vandaag is de FlyCamone2 extreme SportsBox ook verkrijgbaar bij HobbyCity.

Voor 70-75 euro heb je hem op de mat.
Toch iets goedkoper dan in Nederland of België, als je weet dat je er nog een headset, een divebox en een 2 gigabyte SD kaartje bij hebt.

grts

niels

ik heb je post 5 minuten geleden gelezen, en 2 minuten geleden heb ik een bevestiging van mijn bestelling ontvangen, ideale deal!

Skyhigh

Back