Flycamone2

@ Fraggy,

Het filmpje wat ik heb gezien van de AC was niet beter of slechter dan die van de FCO 2.
Maar voor een echt vergelijk moet je dat eigenlijk op 1 en dezelfde pc bekijken.

De filmpjes die ik van de AC tegenkom op het net zijn van dezelfde kwaliteit als de FCO 2.

Kan ook bijna niet anders want alleen de FPS ligt iets hoger (30 voor de AC en 25 voor de FCO 2).

Voor op de motor is een AC wat steenslagvaster denk ik.

@ skyhigh,

hopenlijk komende week of zaterdag echt testvliegen met de FCO 2.
Dan krijgen jullie even daarna natuurlijk de beelden te zien.

@ Wartexx,

Als je echt voor foto`s gaat dan is een "echte" digitale camera vele malen beter.
Ga je daar ook mee filmen dan zal je zien dat de kwaliteit van de video niet tot niet veel beter is.

Hee dat ziet er nog goed uit ondanks het grauwe weer.

Krijg steeds meer zin om de onze te proberen en er een leuk filmpje van te maken.
Mhhh, nog even geduld................. :-(

Filmpje!!
http://users.telenet.be/mzanders/FCO2_1.wmv

kwaliteit is een beetje terug geschroefd zodat het hele bestand zo'n 25MB is. Maar in vergelijking met mijn 'goede' versie valt het nog héél goed mee...

details:
0:12, shot moet nog gespiegeld worden
0:54, twee ganzen die voorbij vliegen
2:04, glitch
3:37, welke mode vlieg ik?
3:43 & 3:47, hammerhead turn

Ik ben heel tevreden met het cameraatje!!! Ook al waren de omstandigheden niet optimaal (betrokken), hij heeft er nog iets goeds van kunnen maken. Ik ben dan ook heel benieuwd hoe het met goed weer eruit zal zien!!

mvg,
Maarten

Laatst bewerkt:
Kijk dat ziet er heel goed uit :thumbsup:

Ben benieuwd wat wij ervan kunnen maken tzt :rolleyes:

Denk eerder dat het verschillende shots zijn met de camera op de grond versteld en dan monteren.
Of ze hadden 2 of 3 FlyCamOne 2 aande kist hangen ;-)

Bedankt voor de positieve reacties!!

Inderdaad... ik heb op voorhand een beetje nagedacht wat ik wilde filmen en vanuit welk standpunt dit het mooiste zou zijn. Dan verschillende keren +- hetzelfde parcours gevlogen met bepaalde manoeuvers op dezelfde plaats, telkens met een ander camerastandpunt. Ik heb ook nog rollen en loops op 'band', maar daar vind ik eigenlijk niet zoveel aan.

Een ander shot zou een zicht op de neus van het vliegtuig zijn, met de camera op de vleugel gemonteerd. Ik had echter niets bij van contragewicht en wilde m'n kist hier dus niet voor riskeren. Ik weet niet wat voor een invloed het zou hebben om dit te doen.

hallo heren,

had vandaag m'n flycamone2 op m'n easy star getaped maar nu ik het filmpje terug kijkt stottert hij heel erg, het is dus een filmpje met ongelofelijk weinig fps, en het lijkt helemaal niet op het filmpje van Maartan Zanders(super gaaf filmpje trouwens:D). Wat is er gebeurd of wat is er mis?
Ligt het aan mij? heb ik iets verkeerd ingesteld?

Ik heb ook al een paar filmpjes binnen- en buitenshuis gemaakt en die waren van prima kwaliteit.

Zit net dat filmpje van bosmodelair te kijken, 'k denk bij mezelf, hee zijn ze lekker bitterballen aan 't maken. Maar nee hoor, 2 carburateurtjes

Groet, Freek

Laatst bewerkt:
Hoi Freek,

Je moet 'm ook niet op de propellor tapen :hammer:

Heb je een foto van de opstelling? Toestel met camera erop? Wellicht komen we er achter wat de oorzaak van de storingen/trillingen kunnen zijn? :D

ik heb ook niet veel speciaals gedaan hoor... gewoon met twee stukken plakband op de juiste plaats gehangen. Geen demping ofzo gebruikt, het is zelfs een balsa romp. Moet je niet doen op een brandstof kist natuurlijk, maar ik veronderstel dat je easy star nog elektro is? :-)
neemt de camera 'op de grond' wel goed op? Misschien wat experimenteren met licht, positie tov motor/draden e.d., dat hij onder bepaalde omstandigheden niet goed functioneert?
Als het echt niet lukt kan je evt de firmware upgrade doen. Ik blijf daar echter af zolang de cam doet wat ie moet doen.

Trouwens, m'n foto's trokken op niets. Maar dat heb ik als laatste gemaakt en ik denk dat het toen te donker was, nog net genoeg om te vliegen...

En qua geluid, ja er is een reden waarom ik er muziek over heb gezet natuurlijk... Als de motor draait is het een en al gekraak en geruis, de opname 'clipt' volledig. Als de motor echter uit staat kan je mooi horen hoe snel hij vliegt adhv het windgeruis. Ook als de prop aan het meedraaien is hoor je die welvingen. Maar ik vond de Rythm Junks beter! (moet trouwens nog toestemming vragen... Steven, bij deze? ;))

Hoi Freek,

Je moet 'm ook niet op de propellor tapen

hmm, dan was dat 't, had er niet aan gedacht dat de propellor zo hard rond ging draaien....

Ik heb geen foto van de opstelling orgineel maar heb de crew van Vermist opgebeld en die hebben een reconstructie voor mij gemaakt:

Ik had de camera toen ik ging vliegen met ducktape vast gemaakt, maar dat vond ik een beetje overdreven om nu ook te doen.

Ik had de neus ook ingepakt met wat ducktape, puur om de neus te beschermen omdat ik niet zeker wist of ik wel kon landen:lol:

tja, kan me niet inbeelden dat dit problemen zou geven. Zeker niet met duck tape, dan hangt ie gewoon keihard aan de romp, niet?
Het is wel een kwestie van stabiel vliegen en wat hoogte nemen om mooie beelden te krijgen. Als je constant moet knuppelen om hem in bedwang te houden beweegt alles wat te fel.
Kan je anders een stukje film posten?

Zou wel een stukje kunnen posten maar hij is wel op de kop, en ik heb er de moeite nog niet voor genomen om het weer goed te zetten.
Ik zal proberen morgen een stukje film te posten, en dan nu weer snel verder met school!

Freek Boek zei:
Maar nee hoor, 2 carburateurtjes
Het waren er zelfs 4 :D

Misschien toch een stukkie schuim eronder doen als ik het zo lees en je opstelling zie denk ik toch dat de cam wat is gaan trillen.

heheh, eindelijk school af, pfff wat een gedoe, je zou bijna gaan denken dat je er wat aan hebt:lol:

Bedankt voor de adviezen, ik ga zeker even experimenteren wat de beste positie is.

Misschien toch een stukkie schuim eronder doen als ik het zo lees en je opstelling zie denk ik toch dat de cam wat is gaan trillen.
Oke, heb nog wel een stukie schuim liggen, maar toch is het raar want een vriend van mij heeft een flycamone, en die geeft weinig problemen.
Maarja, ik zal mijn ondervindingen hier op forum plaatsen dan heeft iedereen er wat aan.

De groete uit Brumme!

oja,

Oorspronkelijk geplaatst door Freek Boek
Maar nee hoor, 2 carburateurtjes

Het waren er zelfs 4

zullen ze smaken met wat mayo?

Laatst bewerkt:
Betwijfel het, die schoonmaakzooi geeft wel een hele aparte smaak.
Maar de Hecules is maar wat blij met de 4 carberateurtjes :-)

Back