Flycamone2

mij is niet duidelijk hoe de interface op het voetje werkt
Is die 'switch' een PWM servo signaal, moet hier een schakelaar op naar massa/voeding of is er een stuursignaal nodig (bvb 0V>5V)?
Of ben ik weer te snel en staat het in de handleiding die bij de FCO2 zit en die ik dus nog niet heb ontvangen?
Als 'elektronicus' wil ik dit graag onder controle hebben :-)

Heeft trouwens nog iemand een eenvoudig bewerkprogramma voor filmpjes? Staat niet meegeïnstalleerd op m'n PC...

Hier nog even een probeersel van mij.

Ik doe alles met Piunnacle Studio 9 maar de cam kan soms afhankelijk van de positie op de kop alles filmen.
Nu kan Studio 9 dit niet omzetten maat moviemaker wel.

Dus eerst via movimaker het geheel omgedraait en als .wmv weggeschreven.
Toen via een converter er weer .avi van gemaakt en met behulp van Studio 9 weer weggeschreven als .wmv

Gewoon om te testen en te kijken wat het resultaat zou worden.

zie hier, het eerste filmpje is gemaakt met 384kbps waar ik ook alle filmpjes mee host,
het tweede filmpje met 2Mbps.
fco2 test2 384kbps 1.8Mb
fco2 test2 2Mbps 10.1Mb

Ik ben voor zover dik tevreden, op naar de eerste vliegtest :D

@ Maarten Zanders,

Windows Movie Maker is een standaard en goed werkend programma hiervoor kan je waarschijnlijk gewoon van microsoft downloaden.

Qua foto`s maken via de baseplate is niet heel duidelijk, zoals ik het lees moet je contact 1 en 2 met elkaar verbinden en dan maakt ie een foto.
Hoe je dat aan moet sluiten durf ik jeniet echt te zeggen.

Ah, ben eruit, denk dat dit alles verduidelijkt:
RTEmagicC_base.gif.gif

Dit komt in de handleiding niet naar voren.

Laatst bewerkt:
Mhhh, zijn wel 2 verschillende zaken.

volgens de handleiding is het zo:
pin 1 = contact switch
pin 2 = contact switch
pin 3 = 5V +
pin 4 = 5V - (massa)

Maar op FlyCamOne.com geven ze dit aan volgens het plaatje:
pin 1 = signaal
pin 2 = not applicable (niet nodig dus)
pin 3 = massa
pin 4 = 5V +

Mhhh, welke is goed????
Of zijn ze beide goed????

ik zal eens overleg voeren.

Laatst bewerkt:
hangt er ook vanaf welke firmware versie erin zit
hoewel ik niet kan vatten hoe dit invloed kan hebben op een polariteit van een voeding?!?

ik heb zelf ook nog wat gegoogled naar software (had ik eerst moeten doen voor de vraag te stellen ;))en heb besloten om Jahshaka eens te testen. Lang leve open source :-) jahshaka.org - Downloads
Movie Maker is enkel op XP beschikbaar. Mijn privé PC draait nog op Win2000...

Ik kan wel even overleggen en kijken wat ze zelf voor een ervaring ermee hebben en met hun goedkeuring eens testen of het wel of niet werkt.

Anders is het een mooi item om mee te nemen voor een versie 3 oid ;-)

De FCO 2 is binnen :D

Hier de eerste test, let wel ik heb nog niks geprobeerd of wat dan ook.
Gewoon kaartje erin en filmen.
FCO 2 test / AVI onbewerkt 640x480 - 27.5mb
FCO 2 test / WMV bewerkt: 320x240 - 512kbps - 2.6mb
FCO 2 test / WMV bewerkt: 640x480 - 1Mbps - 5.1mb
FCO 2 test / WMV bewerkt: 640x480 - 2.1Mbps - 10.5mb

Het gepiep in het begin wordt veroorzaakt door de PC die voor me staat, in d ehangaar is dat verdwenen.

Op deze kist gaat ie waarschijnlijk als eerste getest worden dus met de FCO 2 even 2 foto`s gemaakt:
(ik heb een link weergegeven omdat de foto`s 1280x1024 zijn en dat wordt op het forum niet gewaardeerd).
FCO 2 testfoto 1
FCO 2 testfoto 2

Ik denk.. ah. eens even kijken naar die filmpjes.. Klik de eerste aan.. downloaden.. openen.. WOW.. eerste paar frames.. WOW.. wil je ons voortaan wel even waarschuwen Berto :D Of die camera ergens anders op richten. Heerlijk wakker worden zo.. Fullscreen..

Maar even serieus.. beeld valt mij 100% mee (Zeker in die donkere hangar), vind het jammer dat het geluid achter loopt. Zat zelf ook na te denken om zo'n cam te kopen. Niet alleen voor vliegen, maar ook voor gebruik op de motor. Stuk goedkoper dan DV-camcorder + bullet-cam. Maar ik wacht even af tot er meer filmpjes beschikbaar zijn. Dus: Hang dat ding eens onder een vliegtuig ofzo! :P

Leuke werkplek heb je!

Laatst bewerkt:
Hee Fraggy,

damn, je hebt gelijk ik had een waarschuwing moeten plaatsen voordat het filmpje zou gaan lopen.
Nu ken jij mij gelukkig maar anders had je het niet overleefd ;-)

De ultieme tests moeten nog komen en dat is op een kist (en dan maakt het geluid ook niet meer uit :-) ) eens kijken of ik jullie gezichten kan filmen als ik overkom en jullie wegduiken in de kist op het veld :lol:

Maar binnenkort kan je dus op het veld de cam in live action gaan meemaken en zelf eens op je kist monteren en testen.

ps. komend jaar gaan wij weer op de donderdagavonden vliegen :D

Die camera onder mijn kist monteren is zonde van je camera! ;)
Daarnaast vlieg ik toch niet langer dan 2 frames rechtuit.. :(

Donderdagavond heb ik tegenwoordig bouwavond om dat 2mtr gevaarte van mij af te krijgen. Maar zodra 'ie af is (als ie ooit af komt..) en het donderdagavond weer licht is, kom ik ook weer gezellig vliegen. Teminste.. als jullie dat ook gezellig vinden. En zo niet, dan kom ik toch ;)

het kriebelt alweer geruime tijd. Ik heb al bijna een maand niet meer gevlogen....

Zonde van de camera is het zeker niet, wees daar maar niet bang voor als jij er 1 koopt tzt denk ik dat ik daar niet wakker van hoef te liggen ;-)
En niet rechtuit vliegen langer als 2 frames is alleen maar goed, dan wordt ie tenminste ook getest door piloten die verduisteren dat ze niet kunnen vliegen door allerlei vreemde figuren te maken (dubbel ;-) )

Dat donderdagavond vliegen speelt pas vanaf half maart dan is het weer lonend voor ons om die kant op te komen, tegen die tijd heb jij (of Mark althans (driedubbel ;-) ) die 2 meter bak wel af en dan kan de cam ook wel daar onder voor een testvlucht :-)

En gezellig is het met jullie 2 altijd, dacht dat wij die ongezelligerds zijn :lol:

En ja hier kriebelt het altijd, 29-12 voor het laatst weggeweest, t`i s zelfs zo erg dat ik elke dag de zender bij me heb en als het werk het toelaat komende dagen ik snel even op Mideen Nederland wil gaan vliegen.

Naja, hopenlijk volgend weekend weer even op Ede.

Tot ziens.

Laatst bewerkt:
Hier diverse foto`s gemaakt door simendewulf met de FCO2:
(foto`s zijn verkleind naar 640x480 ivm mbf regels)
yrjhii.jpg

yrjhix.jpg

yrjhid.jpg

yrjhie.jpg

yrjhi4.jpg

yrjhig.jpg

yrjhih.jpg

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit alles mee vind vallen. Stukken beter dan zijn voorganger iig. Natuurlijk is het geen Mega SLR tig quazillipixel camera, maar voor fotos en videos als deze vind ik hem geweldig.

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit alles mee vind vallen. Stukken beter dan zijn voorganger iig.
Daarom is versie 2 er ;-)

Natuurlijk is het geen Mega SLR tig quazillipixel camera
Dat is zeker niet te vergelijken.

Voor een camera van dit formaat en deze prijs ben ik van mening dat er zeer goede foto`s en filmpjes mee te maken zijn.

Ik vind de kwaliteit ook heel erg meevallen, kwa luchtfoto's heb ik het altijd met een 10euro digitaal cameratje gedaan, en dit is echt stukken beter! Vanavond toch maar even een bestellen. Maar begrijp ik nou uit bovenstaande dat het wel mogelijk is om via het voetje de foto's via de ontvanger te laten maken dmv een verloopkabeltje(interface)?

Ja dat klopt, ik kan er nog wel even achteraan gaan als je wilt misschien dat de jongens van V-Nix zeker weten dat het ook direct werkt.

Als het erop zit lijkt het me dat het wel werkt:D
Beetje vreemd alleen dat zoals ik het nu zie, dat het lijkt dat je de camera niet 180 graden kan draaien als hij op het pootje zit, want stel je zet hem op het pootje op de rug van je vliegtuig, dan kijkt de camera bij het achteruitkijken tegen het pootje aan? klopt dat? beetje stom als ze de camera aan de andere kant hadden gemaakt, zou dat niet het geval zijn.

Het werkt zeker wel maar alleen met een interface, een schakeling hiervoor gaan ze op de site plaatsen (heb ik net met ze over gehad).

Ze zouden ook interfaces krijgen van de fabrikant maar dat is nog niet binnen.

Klopt, je kan de camera niet 180 graden draaien, daardoor kan het zijn dat er op de kop gefilmd wordt wat je weer even om moet draaien.
Vandaar ook dat ik zelf een houder ga maken voor meerder kisten van ons.

Zowiezo heb ik mijn twijfels over het klitteband op de grote kisten.

Kijk een op internet naar Duotec, geweldig materiaal als iets echt vast moet zitten maar toch los moet kunnen als het nodig is. Het heeft wel iets weg van klitteband maar is vele malen steviger.

Back