Flycamone2

Hier een heel ander soort fimpje gemaakt met de FCO2.
In jeugdpark Nienoord (groningen) tijdens de stoomdagen 2008 de FCO2 onder de voetplaat van de stoomlocomotief 23-024 gehangen (schaal 1:7,8 als ik het goed heb).
De baan ligt vast en maakt een lus over het terrein.
Tijdens de stoomdagen met hemelvaart camperen veel deelnemers op het "laantje" net achter het jeugdpark.

http://nl.youtube.com/watch?v=fWFGfOSVQ

YouTube - genzelbahn leek 2008

Ik dacht, even wat anders dan plaatjes vanuit de lucht.
Je ziet wel goed dat beeld en geluid NIET synchroon lopen, maar daar hebben meer gebruikers last van geloof ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
mmmmmmm,

nadat mijn FCO sinds juni in de lade heeft gelegen wilde ik de FCO weer eens aan het werk zetten, echter lijkt de akku dood..............

enkele uren aan de USB kabel laten hangen (uitgeschakeld, display geegt PC aan) maar geen reactie meer.
Slechts 1 keer kreeg ik beeld, en kon ik met de mode knop naar verschillende modussen gaan, maar de FCO laten filmen, dat ging niet meer, viel meteen weg.

Lipo kaduuk ?

probleem is erger dan ik dacht,

de FCO wrkt wel, ik krijg RY te zien, kan naar UE gaan om te filmen, maar als ik op de start/stop knop druk om de FCO te laten filmen valt de FCO compleet uit.

Ook een foto nemen is niet mogelijk.

Bij firmware update geft windows aan dat de device driver of device zelf niet herkent wordt ?????

Ik zou toch mijn FCO weer tot leve willen wekken, ik heb nog een paar filmpjes te maken.

Originele Lipo er uit halen en er een losse aan maken zoals ik ook heb gedaan.

Ik heb precies het zelfde probleem gehad. Met de nieuwe accu gaat het perfect. geen problemen meer sindsdien!

Gr

He He, de FCO doet het weer.

eigenlijk heeft ie het altijd gedaan, de gebruiker (ikzelf dus) was te stom om goed op het display te kijken.
De FCO2 bleeft telkens MF zeggen, terwijl ik door wilde naar VE, en dan filmen.
Als de memory card dan vol is sluit de FCO2 zichzelf af, eigenwijs als ik was bleef ik opnieuw proberen, natuurlijk zonder resultaat.

De SD kaart nu leeg gemaakt, en ja hoor, alle modussen weer aanwezig, en filmen gaat ook weer.

Alleen de firmware update wil nog niet, pc blijft zeggen "device and/or driver not ready" of zo iets.

Maar ik kan weer filmpjes maken.................. pfffffffffffff

Het stukje met de lens kan toch bewegen bij de FCO2? Zijn er al mensen die wat geexperimenteerd hebben met servo-aansturing?

Hoj allen,

Ik zou mijn EZ* graag voozien van een camera, om filmpjes te maken :)
Nu aangezien mijn gewone camera te zwaar is en ik hem niet goed kreeg tegenover het CG, denk ik dan aan een FCo2 of deze => GorillaBobs RC (50 euro heb ik hem op de mat)
Nu ik twijfel dus nog tussen de FCo2 en de 5in1 e-DVR.
Wie overtuigd mij ?:rolleyes: En waar vind ik het goedkoopst een FCo2 ?

alvast bedankt

niels

Hoj,

Bedankt voor je antwoord !
Ik was toch al wat meer naar de FCo2 aan het neigen en was ook bij V-nix aan het kijken ervoor.
Nu ben ik overtuigd !
Binnenkort dus nog een (hopelijk tevreden) FCo2 gebruiker erbij.

grts

niels

morgen voor het eerst de flycamone² meenemen en gebruiken... hopelijk is t wat van beeldkwaliteit want hier binnen met wat licht aan is het niet veel soeps...

maar we zien wel... buiten is binnen niet.

nog een fijne avond allen

Vanmiddag mijn FCO2 onder de Twinstar van Coen (Coenair hier op 't forum) gehangen.
Het was heel lekker zonnig maar er kwam net een mistbank aandrijven wat prachtige beelden opleverde. (vind ik dan....)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi filmpje,

maar is er iets te doen aan dat irritant geluid ?
Stukje mousse op de micro bijvoorbeeld of ..?

niels

JOEPIE !

ik heb ook een :)
Daarstraks ben ik bij albatros geweest, om eens te kijken en ik had al lichte intenties om daar een FCo2 te kopen, toen ik hem daar stralend zag liggen in de toonbank was ik en ook de FCo2 verkocht :p

Vraagje :
Welke update doe ik het best eerst, of kan ik gewoon de laatste nieuwe doen en heb ik ze dan allemaal ?

niels

Laatst bewerkt:
Ik durf niet te zeggen of de laatste download ook direct alle vorige downloads bevat.
Ik denk echter van niet.

Voor de zekerheid zou ik de eerste downloads ook meenemen.

Zie ook dat download 4 uit is, deze zou de synchronisatie tussen beeld en geluid recht moeten trekken, zal die snel ook eens installeren op beide FCO`s.

Heel veel geduld..

Sorry maar de driver van de flycam is @#$^^.
Ik heb hem al verschillende malen geinstaleerd zonder succes en vervolgens werkte het in eens wel.

Volg de duitstale flycamone site..
Die werkt prima. Maar dan moet je de volgorde wel tot op de letter volgen..
Je kunt hellaas alleen de geladen versie niet uitlezen dus moet je echt alleen kijken naar de functies..

Ik heb op het King forum een aardige beschrijving van de flycam gemaakt..

Suc6
Benno

Back