Flycamone2

Jazeker leven we nog.

Gister lekker aan het vliegen geweest maar omdat het een "opwelling" was had ik de FCO 2 niet bij.

Wel komt volgende week FCO 2 nr 2 met een interface kabel dus gaan we dat hopenlijk ook die week alvast testen.
En dus ook filmen met 2 FCO 2`s op 1 kist en op 2 losse kisten tzt :D

Jaaaa, ik dacht wat is er met de Flycamone boys :celebrate:

Het is zoooo stil op het net, maar ja het weer is er ook niet naar om
met het koppie naar boven te staan.

We zitten weer met spanning te wachten hoe het verder gaat :hammer::rolling:

@ Piet,

met een interface kabel kun je een koppeling maken tussen het voetje van de FCO 2 en je ontvanger.
Op deze manier krijg je externe voeding EN de mogelijkheid om je film of foto te starten en stoppen via de zender.

Ik krijg als het goed is volgende week zo`n interface kabel en ga hiermee testen of het nuttig is en of het goed werkt.
Zo ja dan zal zeer waarschijnlijk die interface kabel geleverd gaan worden.

Moet ik alleen even kijken hoe ik het voetje ga vastmaken op de kist, en hopenlijk tzt toestemming krijgen om hem direct opd e FCO 2 te monteren zodat ik zonder voetje aan de slag kan.

Maar eerst in de orginele set-up.

@ Vliegman,

het was gister top vliegweer en heb er dan ook even van genoten, jammer genoeg de FCO 2 niet bij me ander shad ik weer wat beelden gehad van Gooi en Eemland van boven ;-)

Naja komende woensdag staat er weer een sessie gepland :yes:

Wees dus niet bang, ik ben niet weg en ga ook niet weg, hopenlijk zeer snel weer testresultaten ;-)

I`ll keep you posted :yes:

Ik heb de FCO2 inmiddels ook.
maar niet om mee te vliegen, maar om mee te varen.

ik heb em 2 weken geleden achter op mijn zeilboot gezet en eenkwartiertje gevaren.
erg leuk, alleen iets te weinig wind om mooie actie beelden te hebben.

ik denk er aan om de FCO2 aan de top van de mast te monteren, geeft bij het schuin liggen van het schip ook wel een leuk effect denk ik.

@ Piet,

met een interface kabel kun je een koppeling maken tussen het voetje van de FCO 2 en je ontvanger.
Op deze manier krijg je externe voeding EN de mogelijkheid om je film of foto te starten en stoppen via de zender.

Ik krijg als het goed is volgende week zo`n interface kabel en ga hiermee testen of het nuttig is en of het goed werkt.
Zo ja dan zal zeer waarschijnlijk die interface kabel geleverd gaan worden.

Moet ik alleen even kijken hoe ik het voetje ga vastmaken op de kist, en hopenlijk tzt toestemming krijgen om hem direct opd e FCO 2 te monteren zodat ik zonder voetje aan de slag kan.

Maar eerst in de orginele set-up.

@ Vliegman,

het was gister top vliegweer en heb er dan ook even van genoten, jammer genoeg de FCO 2 niet bij me ander shad ik weer wat beelden gehad van Gooi en Eemland van boven ;-)

Naja komende woensdag staat er weer een sessie gepland :yes:

Wees dus niet bang, ik ben niet weg en ga ook niet weg, hopenlijk zeer snel weer testresultaten ;-)

I`ll keep you posted :yes:

Waar heb je dat interface kabeltje besteld?
Want daar heb ik ook wel intresse in dan..

Piet

De interface kabel krijg ik van de leverancier (V-nix) toegestuurd om te testen, als dat goed werkt en we zijn daar tevreden over dan zal zo`n interface kabel binnen korte termijn leverbaar worden.

Ik heb de FCO2 inmiddels ook.
maar niet om mee te vliegen, maar om mee te varen.

ik heb em 2 weken geleden achter op mijn zeilboot gezet en eenkwartiertje gevaren.
erg leuk, alleen iets te weinig wind om mooie actie beelden te hebben.

ik denk er aan om de FCO2 aan de top van de mast te monteren, geeft bij het schuin liggen van het schip ook wel een leuk effect denk ik.

is en flycamone2 waterdicht?

Nop de FCO 2 is niet waterdicht (maar spatwater is geen probleem ;-) )

Ben vandaag niet op m`n werk geweest maar verwacht wel dat die er ligt.
Dus hopenlijk be ik morgen een stuk blijer met 2 pakketjes (1 met de FCO en de 2de met de motorkap voor m`n super-decathlon-bosmodelair-27 :D ).

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat er wat fout is gegaan?

vandag nog mooi film ge maakt
YouTube - mijn twinstar 2

500 Internal Server Error
Er is helaas iets misgegaan.

Er is een ploeg goed opgeleide kerels op pad gestuurd om dit probleem op te lossen. Meld dit incident s.v.p. bij de klantenservice.

Also, please include the following information in your error report:

McV4IubV0Ff_GkBbtfbUCRHR2lQoSCk_3ugryn44SzKiLoVE3F3BkW96gx_v
HK4Lt0AAWzyZ225qmDABm-MtEZDxq7IrhCdfwdWs42iQ0ArGd3xByvrCZTCA
92PenfiKcLhGH8IV4GXds5O5B141HQCPSBLeZA_ttyormjW_t6ngaHITjkiw
SuYAYBg67yFH4LA2lgLTk6xkvRjGYdiKx5ZNbOr2yNNrcr0HaSAw16KbyzS4
oBlVhvb-aSd4nCAqXXnEBqYLotv9son2ThdHpdajRzKT0MXdbu8cs4LQnZws
Eeps7-E7Va3kq4x2KI-cJSsyXHIoPGqJMhhcaWm7_W6o2Hk9tJouvbJrXpV6
Ob2LoWw9tb_4prNxYSv7gwIfDdHQYhKkuRnA-cyyZvcy3tjtNeoV_3Fnene1
PXDNV3szyOCVzcm6P2dFaJo83t3LTxf5liQMamNCFe0lqRCRL9hBo9-yeXae
LPdJAdiQHxE02riYd6xtjDwwoo_Ei2MlPdFvzpiImfGd8MX-HT6okxnzJ3AZ
IxXPlUx58kb0bT6FJnnYCuIyxWQNi8AdWWhAvX6InC2RzAVARXO023W0lU7l
yTKQo-Bqj6y9FZm0_w_-WtRRr6S_sFaccgI25rFS0dEi48BmSgeSspoewpkk
5JqWMEihrYtG0YajT1f_TBcECy0XP3Yp743cHNOMp4XC4W5-T4gsGzhFV12f
oBl-VBtKJh_tMkUYvQGiPPdTKB_7yXC1aHD1xQbnv-QlYG-0LWu7LBBU2hUL
994PPxM4Zo67a97zUa0h

groet franz

Hier werkt het filmpje wel, ziet er goed uit Ronnie op naar de volgende vluchten met de FCO 2.

Vandaag nog even contact gehad met V-Nix over de 2de FCO 2, hij is onderweg maar we moeten dus nog even geduld hebben :-(
Hopenlijk voor woensdag binnen dan kan ik kijken of ik `s middags meteen even kan gaan testen op de kist.

Vanaf woensdag gaan we ook weer elke week inplannen om te vliegen dus jullie zullen nog genoeg filmpjes van ons te zien krijgen.

Ook staan er nog meer "gadgets" op stapel qua filmen vanaf een modelvliegtuig maar dat lezen jullie tzt wel ;-)

ja leuk filmpje alleen de landing ging niet heelmaal goed even lijmen en gaan weer

Gister weer even lekker wezen vliegen met de FCO 2 onder de vleugel.
Heb het filmpje van +/- 20 minuten nog niet bewerkt maar dat komt komende dagen online te staan.

Wel weer wat wijzer geworden, het beeld is wat trillerig, nou niet ehct trillerig maar het "zweeft".
Weet wet de 2 oorzaken:
Oorzaak 1 is vanwege het feit dat ik de FCO 2 nu losser in het bakje had gemonteerd, vorig filmpje was namenlijk echt trillerig en ik dacht dat dat kwam omdat de FCO 2 te vast zat.
Vandaar nu losser gemonteerd maar dat heeft dus een averechts effect.

Oorazaak 2 is waarschijnlijk de lichte speling op de vleugel bevestiging, ik vlieg de kist zonder vleugelssteunen omdat er daar een keer 1 van gebroken is.
De constructie is stevig genoeg om zonder te vliegen maar beweegt schijnbaar wel heel licht, als je de FCO 2 dan een halve meter uit de romp plaats is de kleine speling aan de wortel ineens een grote ter hoogte van de FCO 2.

Volgende keer dus de FCO 2 eens op een kist monteren die een starre vleugel heeft.

Verder was het gister erg winderig wat je teriug ziet in het vlieggedrag maar aan de andere kant ook mooi vliegweer.
Aan de ene kant van de hei volop zon met een blauwe lucht met wat wolkjes, aan de andere kant een fikse bui waar ik probeerde in te vliegen maar die toch verder weg was dan ik inschatte.

Ik hoop dat dit in het filmpje een beetje tot uitting komt maar nog even geduld.

Heb ook niet meer filmmateriaal dan die 20 minuten omdat de FCO 2 stopte vanwege een lege LiPo terwijl die toch voldoende lang aan de PC heeft gehangen.
Een oorzaak kan de kou weer zijn geweets, het was namenlijk vies koud op de hei en kan me zo voorstellen dat de LiPo het in de lucht nog kouder krijgt en daardoor er eerder mee uitscheidt dan we zouden willen.

Was het maar alvast weer wat warmer................

Back