Flycamone2

Nee, dat is niet mogelijk zoals het bij de FCO 2 wel kan met een interface.

Hoi,

Heeft even geduurd, maar ik heb de eerste actioncam beelden kunnen bekijken :D Gemaakt door m'n broer (Mijnheer Jeroen) en gevlogen door m'n broer.
Ziet er goed uit :thumbsup: prima kwaliteit, helaas geen ideale omstandigheden, maar dat komt vanzelf een keer.

ActionCam_Img01.jpg

Filmpjes zijn afgelopen week gemaakt, 1 avond tegen schemering en 1 avond met vrij veel bewolking, daardoor redelijk donker. Zoals alle camera's heeft ook de action cam het liefst zonnige omstandigheden :mrgreen:

Beelden zijn geschoten vanaf de romp van een Arcus, door de propellor heen. Helaas heeft de leverancier van deze Arcus, ondanks nadrukkelijk verzoek geen regelaar met rem geleverd :bad-words::bad-words::bad-words::bad-words: Propellor blijft dus gehele vlucht draaien, nieuwe regelaar (van nieuwe leverancier ;)) is inmiddels verzonden en met een beetje geluk morgen binnen :D

Ik zal kijken of ik eens wat kan uploaden via joetjoep ofzo.
Totaal is 600mb! Even knippen dus...

Zou ook mooi zijn als ik ergens een klein stukkie in originele kwaliteit kwijt kon, zodat je kunt zien hoe goed/slecht die is.

Gisteren nog even filmpje geknipt en geplakt, geen hoogstaand Spielberg gehalte, maar geeft een goed idee :D

Zoals je ziet past de camera de belichting snel aan als er veel licht (lucht) in beeld komt. Dit is waarschijnlijk een stuk te verbeteren door de camera onder het toestel te hangen (wel lastig landen :hammer:) en wat verder naar beneden te richten, ook schaduw van de vleugel is waarschijnlijk wel te gebruiken :D

Totaal zijn dit beelden van 3 vluchten, allen laat, als de zon erg laag staat. M'n broer heeft de smaak te pakken, verwacht binnenkort wel nieuwe beelden van vlucht overdag (zon hoog) :yes:

Ik (of hij zelf) dropt dan nog wel wat... :mrgreen:

Hieronder embedded filmpje, klik hier voor full screen [URL="
hier[/URL] voor youtube pagina

Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals je ziet past de camera de belichting snel aan als er veel licht (lucht) in beeld komt. Dit is waarschijnlijk een stuk te verbeteren door de camera onder het toestel te hangen (wel lastig landen :hammer:) en wat verder naar beneden te richten, ook schaduw van de vleugel is waarschijnlijk wel te gebruiken
Dat zal niet helpen, want de camera reageert gewoon op het lichtnivo van het plaatje. Dus, als je voornamelijk grond ziet schroeft-ie de lichtgevoeligheid op (een diafragma zal er wel niet in zitten) en als je voornamelijk lucht ziet gaat het de andere kant op.
Heeft die Actioncam geen instelmogelijkheden? Als het kan zou je die belichtingsautomatiek gewoon vast moeten zetten, dan zal er af en toe een stuk onder- of overbelicht zijn, maar dat is beter dan dat het zo staat te wapperen (vind ik tenminste).
Automatische belichting is heel aardig op een videocamera, zolang je het ook maar uit kan zetten...

Met het iets naar beneden richten, zie je veel meer grond en weinig lucht, zou dus beter moeten zijn?! De beelden die nu gevuld zijn met voornamelijk grond, zijn prima! :D Probleem komt met name door montage boven op romp, waardoor camera recht vooruit kijkt, paar graden naar beneden zal waarschijnlijk al flink verschil maken...

Misschien zoals Jetprop onder de vleugel hangen (kan ie iets omlaag gericht worden, maar hoef je er niet op te landen).

Zal m'n broer eens vragen of belichting vastgezet kan worden.

Met het iets naar beneden richten, zie je veel meer grond en weinig lucht, zou dus beter moeten zijn?!
In principe wel, maar met het veranderen van het percentage lucht/grond zal het ding toch steeds de belichting blijven aanpassen.
Overigens, het lijkt me aardiger om zoveel mogelijk vooruit te kijken...

Bart

Hoi allemaal,

ik heb nog 3 filmpjes van vorige zondag op ons veld bij de PMF.

Was redelijk wat wind, maar bepaalde passages in de filmpjes komt NIET door de wind, NIET door storingen, maar gewoon door het vingertje (misschien had ik het opeens koud ;-) )

Ik vind zelf de 3de het tofste (camera gericht op de roeren).

Groetjes,

Davy

Hey Davy
vb : derde filmpje

Alleen dat wat na het = teken staat ,van de youtube URL, tussen "["youtube"]" en "["/youtube"]" zetten :zon:

Dit keer geen GEKKE 'olanders die op de film wilde :wink:

Hey Eric,

tx for the tip ! Nu is het me eindelijk gelukt !

Nee, geen gekke Ollanders op de film deze keer... Er waren er geen meer die voor het toestel durfden springen... :-)

Groetjes,
Davy

ik heb vanmorgen op de Intermodellbau een Flycamone v2 gekocht. Alleen ik heb er verscheidene problemen mee.

1. de pc herkend de flycam niet ook na verschillende malen proberen.
2. de sd kaart lockt niet in de flycamone

1. de pc herkend de flycam niet ook na verschillende malen proberen.
2. de sd kaart lockt niet in de flycamone

Had ik ook,

Dat met de PC is niet goed gekomen, en het kaartje moet je echt "diep" erin duwen.

Helaas vondt ik ook de kwaliteit dermate slecht ook met mooi zonnig weer, dat ik de camera heb geretouneerd. Ik had er wat meer van verwacht.

Had ik ook,

Dat met de PC is niet goed gekomen, en het kaartje moet je echt "diep" erin duwen.

Helaas vondt ik ook de kwaliteit dermate slecht ook met mooi zonnig weer, dat ik de camera heb geretouneerd. Ik had er wat meer van verwacht.

Het kaartje ben ik nu ook achter met een pen iets verder duwen ( nagels zijn te kort )

Maakt dat herkennen met de Pc dan niets uit? want ik vraag me dan af Hoe laad ik hem dan op als de pc hem niet herkent. Of heeft dat alleen te maken met de webcam modus?

Hij gaat vanzelf wel aan als je hem in de USB poort drukt ?

Dan laait hij iig wel bij.

Nou dat is namelijk het probleem bij mij er komt Niets in het beeldschermpje te staan. Geen RY of PC.
Ik probeer hem nu eerst 3 uur achter de USB te houden. Kan misschien zijn dat batterij leeg is ik heb hem namelijk 1 keer aan gekregen daarna niet meer.

Mhhh, da`s niet goed.

Als je de FCO2 aan de pc hangt zou er ook PC in het scherm moeten komen te staan.

Zet je hem wel goed aan???
Eerst de schakelaar omhoog zetten, dan +/-5 sec het knopje erboven ingedrukt houden en dan zou er RY op het scherm moeten verschijnen.

Het knopje daarboven is dan om de modus te veranderen en het knopje eronder om te filmen/fotograveren.

Back