Flycamone2

Heb gisteren mijn FCone2 getest, maar er bleek dat het opgenomen beeld ondersteboven stond.
Terwijl ik de FCone2 met de lens naar boven had staan?
Is dit normaal ?

Hier een link naar het filmpje ( Op een Zagi bij windstoten tot 70 km./uur )
Even met de Zagi

Laatst bewerkt:
Windows movie maker

Dat staat op elke windows pc als het goed is... Daarmee kan je video effecten toevoegen, waaronder het beeld 180 graden draaien.

Hee Dirk,

Als je FCO 2 update V3.03 download en instaleert op je FCO 2 kun je het beeld direct draaien in je FCO 2 op het veld en hoef je niet met je programma op de pc het beeld te verdraaien.

Hoe ik ook hufter & kloot, krijg die update er gewoon niet op.
( wil graag die 180 graden draaien erop hebben )
Iemand een hufter-proof oplossing hier voor? < ja, heb de handleiding gevolgd.. meerdere malen >

En een klein test verslag..
Tape je hem vast op een brandstof bak of iets anders wat graag trilt ( 2 takt.. )
Tape je geheugenkaart vast!
M'n 2gb kaartje lag in het weiland, met een berg mazzal terug gevonden.
De flycam's zijn taai, maar niet zó taai :)
Stefan

Mhhhh, zou moeten werken, als je je FCO 2 voor de eerste keer aansluit opent die ook een windows installatie scherm, deze moet je ven doorlopen anders herkent windows de FCO 2 niet (dat is de eerste driver die je moet installeren).

En tot op heden geen problemen gehad met een eruit schuivende geheugenkaart.
Onze FCO 2`s hebben al gezeten op 6,5cc en 10cc 2-takt, 25cc 4 takt, 35cc benzine, op de romp, onder de vleugel, op de vleugel, aan een vleugeltip, op de staart etc. en nog geen enkele keer een geheugenkaart verloren.

Zorg dus wel dat ie goed in de FCO 2 klikt.

accu FCO2 vervangen door grotere cel

Goed....ik ben tevreden met de beelden maar die accu, da's waardeloos natuurlijk. Wat heb ik aan 40 minuten opnamecapaciteit op mijn kaartje als de accu dat niet trekt. En dat 3 uur laden via een USB staat me ook niet aan.

Dusssss....de stoute schoenen aangetrokken. Ik had nog een 2 cel 1000 mAh lipo liggen die onder belasting zijn beste tijd gehad heeft. Die heb ik ontmanteld en aan iedere cel een BEC-stekkertje gezet.
Vervolgens de FCO2 geopend, lipotje eraf geknipt (draadje voor draadje :D ) en er ook een BEC-stekkertje aangezet. Klein hoekje uit het dekseltje geslepen zodat de draadjes naar buiten kunnen en presto! Een cel die minstens 4 uur mee moet kunnen en gewoon aan mijn lader kan als hij toch leeg mocht zijn. Of ik prik de tweede cel eraan.

Overigens kun je de FCO2 gewoon zonder accu aan je PC koppelen, dat maakt niks uit. Ik deed dat omdat ik niet wil dat mijn USB mijn cel gaat opladen, dat laat ik liever over aan mijn Ultramatje. Zodra je de USB stekker er in prikt komt dat download menu gewoon en kun je alles doen wat je wilt.

Nadelen: 19 gram meer gewicht (vind ik te overzien) en de FCO2 is iets dikker omdat ik die cel met dubbelzijdig tape buiten de behuizing heb zitten.

Ik ga morgen weer eens proberen, zal dan een plaatje maken en de bevindingen rapporteren.

Voor wie wil zien hoe zijn FCO2 open gaat en wat je dan kunt verwachten:
How to open Flycamone2? - RC Groups

Tot slot ook nog maar even hier mijn experiment van gister waarbij de laatste vlucht niet geheel gefilmd was omdat de accu leeg was (dat is het stukje met de cam onder de vleugel)
Ook vandaag hield hij er trouwens na 10 minuten mee op. Ik kan dat niet uitstaan en hoop daar nu vanaf te zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ai, dat zou misschien het probleem kunnen zijn Berto,
Heb em "plug en play" erop gezet. Wilde met eerste poging niet helemaal lukken,
begon die rare webcam dingen te doen.
Staat er nu op als porteble drive.
Zal zodra de file weer beschikbaar is , hem eens meenemen naar t werk op de laptop.
Daar doet het webcam gebeuren het wel.

Ehm.. 26cc 2 takt, vol gas door een weiland ;)
Op de achtervleugel gemonteerd, nog geen 15 cm van de motor.
Denk dat dat toch teveel was voor de borging.
Maar.. wat is een modelbouwer zonder tape , borg hem daar nu mee.
Dan zal ie wel blijven zitten.
T is ook meer een tipje voor gebruikers, je kan niet verwachten dat die dingentjes compleet hufter-proof zijn natuurlijk.

Stefan

Back