Flycamone2

Hoi allemaal,

zoals beloofd wat meer filmpjes :

Met giraf :

Met grote beer :

Met kleine beer :

Euh... zonder beer... :

En zo zag de cam er dus uit tijdens de opnames :

Groetjes,

Davy

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaaf mensen dat Berenvliegen in Weert. We hebben er van genoten en waren met enkele leden van MVC Woerden ook aanwezig. Op onze website wat foto's. Die waren er dezelfde avond al! Overigens meer dan 100 foto's gemaakt die dag, dus mocht iemand die via een zipbestand (ze zijn al voor het web verkleind) willen hebben, stuur dan ff een PB-tje.

Olaf

Ik kwam nog een erg mooi filmpje tegen op youtube.
Leuk in elkaar gmonteerd en nog een mooie kist ook.

Kwam de kist gisteren tegen bij het sleeptreffen bij vliegclub Eole
Pottes in België, alleen de sleper die op het filmpje er voor hangt leeft niet meer.

ik ga mss ook zo eentje kopen maar werkt de flycameone 2 wel goed?? ,
heb gehoord dat hij niet heel goed werkt en ook geen goede kwaliteit

Hoi kristofd,
Heb je dit draadje doorgelezen of plak je je vraag er gewoon zo onder...? Ik snap niet zo goed wat je meer wilt weten dan wat er in de afgelopen pagina's is beschreven.

Gave filmpjes Arjan!

Donderdag m'n LamaV3 binnen gekregen, vandaag maar eens met de flycamone2 aan de gang gegaan. De lama kan het net hebben maar je merkt duidelijk dat hij minder stabiel is en moeilijker te besturen valt.
Hier een filmpje met de FCO2 onder de heli in de woonkamer.

Je kunt hem downloaden via een rechtstreekse link om de kwaliteit een beetje te behouden.

LamaV3 in huiskamer

Geniet!

Leuk! Alleen kun je niet direct linken naar de sourcefile. Deze wel:

LamaV3 + flycamone2 on Vimeo

Trouwens in Windows moviemaker kun je met een paar klikjes je hele video een stuk lichter maken. Klik met rechts op je clip, dan videoeffecten, "helderheid toename"- toevoegen - ok. En dat zo vaak als nodig.

Ik had hem dus kapot. :(
Na een val display gebroken en dus niet meer te zien in welke stand hij staat.

Na weken in de hoek liggen toch maar even naar ACME gemaild met de vraag of ik het display kon vervangen. In het engels/duits kreeg ik het antwoord ja dat kan.
Kosten 5 euro! Wel zelf inbouwen natuurlijk.
Dus ik de gegevens opgestuurd en betaald. Na een week kwam er een mailtje dat het niet mogelijk is om alleen het display te vervangen. :(
De hele print moest vervangen worden en die kreeg ik voor hetzelfde bedrag opgestuurd.
Nu viel 20min geleden een klein pakketje op de mat met daarin een fco2 zonder camera en batterij. :) Ik snel alles omgezet en werkt weer als normaal.

Aan de service van de makers kan het niet liggen want die is top.

Ik zit ook een beetje te kijken naar deze camera maar bij veel filmpjes valt mij op dat bij snelle bewegingen of wat vibraties het beeld een zeer opvallende golf krijgt, bij de ene film is het meer dan de ander....

Ik vrees dat de kwaltiet van de filmpjes waarvoor ik het wil gaan gebruiken daardoor echt minimaal wordt.

Die golf bij vibraties krijg je met gewone videocamera's ook. Komt door de vibratie, niet door de camera(s). Als je zorgt dat een FCO2 met wat depron en/of schuimrubber vrij is van vibratie heb je er geen last van.
Hoe zwaarder de camera hoe minder last je er van hebt natuurlijk maar je koopt een FCO omdat hij klein en licht is, en dat heeft nadelen, dat klopt.

Een korte filmpje gemaakt tijdens de Fly-inn bij de BLC
Gefilmd van oder de staart (FCO2 mbn klitteband onder het stabilo geplakt)
De bedoeling was om de Beech van Han de Bouwer te filmen
Ik dacht dat het niet gelukt was maar toch nog een klein stukje film
YouTube - rc Beech D18 seen inflight from a other Beech 18
rond 1:12 komt Han zijn beech in beeld (vliegend :wink:)

Bevestigen FCO2

Ik volg dit draadje al een tijdje en ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een FCO2. Zit nu te puzzelen hoe ik hem (of haar) het beste aan mijn Mosquito kan bevestigen. En dan nog het liefst zo dat ik hem eenvoudig ook op andere plekken op het toestel kan plaatsen.

Hoor graag jullie ervaringstips!

dun stukje schuimrubber ertussen en met strookjes tape vastplakken, zo doe ik het altijd. Niks bijzonders eigenlijk. Alleen even oppassen met lostrekken dat je je folie niet lostrekt.

Klitte band

Jetpropdlx plakt de camera zo altijd onder zijn toestellen is er nog nooit af gevallen :p:p Beech zwevers en ander vliegend spul
Je moet wel een goede kwaliteit gebruiken waar de lijmlaag niet los laat van de band.

Trouwens het is wel stil op dit draadje met de testers van de camera!!!!!

FlyCamOne2 op de Mosquito

Gelukt, gewoon met 'ouderwetse' bruine inpaktape de FCO2 op de Mosquito bevestigd en daar ging ie!!

Ruim 15 minuten gevlogen, helaas zijn daarvan maar 8 minuten op de geheugenkaart terug te vinden :(. Maar dat schijnt dus vaker voor te komen heb ik gelezen in dit draadje.

Opnames heb ik samengevat in de volgende 3 minuten:

Back