Fokker F.VIIb/3m schaal 1:10

Nee ik zie ze ook zo als ik op de app kijk. Buiten de app doet ie het wel, maar de mobile app lijkt niet om te kunnen gaan met deze gallery tags. De oplossing is op de drie puntjes klikken en dan “Webweergave” vanuit je mobile app, dan kun je foto’s wel gewoon zien

Vanmiddag heeft Kjel zijn Fokker FVIIb/3m bij MSO Stadskanaal gevlogen
Wat een prachtkist is dit zeg! :yes:
Bijgaand een impressie, geniet!

DSC_0079.JPG

DSC_0095.JPG

DSC_0100.JPG

DSC_0114.JPG

DSC_0123.JPG

DSC_0155.JPG

De FVIIb/3m in goed gezelschap
Was erg leuk je buiten het forum te ontmoeten Kjel :beer:

Groeten, Ralf

Ralf bedankt voor de foto's. Ik had nog geen foto's van dat de F.VII vloog. Maar bij deze het bewijs dat ze ook echt kan vliegen. Het was een zeer geslaagde en gezellige dag vandaag in Stadskanaal met Ralf, Rob, Stef en Ruud. Leuk jullie een keer in het echt gezien en gesproken te hebben en het was leuk om vijf Fokkers en een Koolhoven bij elkaar te hebben.

groeten kjel

Laatst bewerkt:
Dank je Vincent!

De wielen heb ik ergens in de tweede helft van de negentiger jaren gekocht voor een Fokker driedekker. De driedekker bestaat niet meer maar de wielen had ik bewaard. Gelukkig maar, want tegenwoordig zijn dit soort “antiek” wielen niet meer zo makkelijk te krijgen en ze waren precies de goede maat voor de F.VIIb.

groeten kjel

Nu de Gee Bee bijna klaar is maar weer eens mijn hobbyhok uitgemest. Was ook hard nodig. Vijf vuilniszakken en een berg oudpapier. Voor mijn volgende project moest ik wat ruimte maken en dus de boel reorganiseren. Dat betekende dat, onder andere, de eerste vleugel die ik voor de F.VIIb gebouwd had ook weg moest. Daar doe ik niets meer mee en staat alleen maar in de weg. Dit leek mij de aangewezen gelegenheid om dan maar eens te testen hoe sterk eigenlijk mijn ontwerp is. Daar kwamen mij dochters mooi van pas. Een vleugelhelft bij de wortel en tip ondersteunt en toen eerst mijn jongste dochter er boven op gezet. Dat was geen enkel probleem. Toen mijn oudste dochter maar gepakt en die er boven op gezet, zie foto, ook geen probleem. De vleugel gaf geen krimp.

full

Toen ben ik er zelf, met mijn 88kg, maar heel voorzichtig op gaan zitten. De vleugel kraakte wel wat en hier en daar werd de indekken tussen de ribben wat ingedrukt, maar ik ben er niet door heen gezakt! Dit is natuurlijk wel alleen een statische belasting en ik weet niet hoe de krachten tijdens het vliegen op de vleugel zijn, maar het lijkt mij dat de vleugel ruimschoots sterk genoeg is om aan zijn functie te voldoen. :D

groeten kjel

Mooi dat de replica van de Southern Cross weer vliegt. Ik zat al af en toe op de site van HARS te kijken of hij al weer vloog. Ik zou daar graag wel eens met een rondvlucht mee willen.

Back