Vincent de Bode
PH-SAM
Er waren helaas niet veel goede vliegdagen dit voorjaar. Eindelijk kon vanmorgen de FXX de lucht in. Dat vond ik behoorlijk spannend. Met Rob coachend naast me (en ook nog fotograferend!) ging de FXX de lucht in. Goede start, onderstel en flaps in en hij vloog netjes. Overtrek gedaan en tenslotte met 15gr flaps geland.
De accu bleek maar nog maar net 40% vol te zijn, best snel.
Samengevat; hij vloog goed, voldoende vermogen en ik hoefde weinig te trimmen, zag er prachtig uit, zie de foto's van Rob.
Bij de tweede vlucht ging 1 wiel niet helemaal in (gelijk weer neergelaten) en dat leidde mij wel wat af.
De nadering was slechter voorbereid, ik vergat de flaps uit te doen en niet netjes geland, resulterend in een neus standje. Gelukkig weinig schade, maar niet verstandig om te vliegen. Helaas was het beeldmateriaal van deze vliegdag beperkt.
Ik denk het onderstel probleem op te lossen door een iets grotere lipo daarvoor te gebruiken en dan wil ik in alle rust meer uren met hem te maken. Daarna meer foto's en video.
Gelukkig wel een voldaan gevoel!
Vincent
De accu bleek maar nog maar net 40% vol te zijn, best snel.
Samengevat; hij vloog goed, voldoende vermogen en ik hoefde weinig te trimmen, zag er prachtig uit, zie de foto's van Rob.
Bij de tweede vlucht ging 1 wiel niet helemaal in (gelijk weer neergelaten) en dat leidde mij wel wat af.
De nadering was slechter voorbereid, ik vergat de flaps uit te doen en niet netjes geland, resulterend in een neus standje. Gelukkig weinig schade, maar niet verstandig om te vliegen. Helaas was het beeldmateriaal van deze vliegdag beperkt.
Ik denk het onderstel probleem op te lossen door een iets grotere lipo daarvoor te gebruiken en dan wil ik in alle rust meer uren met hem te maken. Daarna meer foto's en video.
Gelukkig wel een voldaan gevoel!
Vincent