Bouwverslag Fokker FVIII

Omdat ik wat onzeker over de motordomp was heeft Derk v/d Vecht dit voor zijn rekening genomen
De betere testpiloot. :thumbsup:

Mooi filmpje, mooi vliegbeeld, en het ziet er uit alsof ook de doorsnee-begaafde vliegfer er mee overweg moet kunnen. :)

Veel plezier ermee!

jan.

Gaaf Ralf, vliegt echt als een "airliner" :weetnie:
Fijn dat de downthrust wat minder kan en ook het lood in de neus. Tezamen met lichter draaiende wielen zal dit de "ground handling" zeker verbeteren :banana:
Was het vermogen en de capaciteit van de Lipo trouwens toereikend?

Groet,
Lex

Dank jullie wel voor de leuke reacties mannen :yes:
Als je een testvlucht wil laten doen door een ander is Derk uiteraard de eerste die bovenaan je lijst staat :worship:.
Ik heb de mazzel dat hij bij de HLC vliegt en dat hij het wilde doen voor mij :beer:
Lex, het vermogen was prima toereikend en er zat nog 60% in de Lipo (4S5000) na de vlucht van 4,5 minuten.
Als het meezit haal ik vluchten van 6 (hopelijk misschien zelfs 7 :rolleyes: ) minuten.
Time will tell

Groeten, Ralf

Prachtig! Gefeliciteerd Ralf! Zat al te wachten op het neusstandje, de FVIIa van mij is daar ook errug gevoelig voor met z'n lange romp en lichte staart. [emoji16]

Vliegbeeld is zeer herkenbaar, schitter end!

Dank Jan en Merlijn :thumbsup:
Ik begreep van Rob dat de FXX Zilvermeeuw hier ook al last van had, toch iets om op te blijven letten bij de landing.
Hoop niet dat de 1:1 hier mee te maken had, zou je eigenlijk niet verwachten bij een vliegtuig dat personen vervoert toch? o_O

Groeten, Ralf

het neusstandje

Hoop niet dat de 1:1 hier mee te maken had, zou je eigenlijk niet verwachten bij een vliegtuig dat personen vervoert toch?

Uit dit stukje oude tekst over de Werkspoor Jumbo, kan je concluderen dat het wel eens voor kwam ... met passagiers weet ik niet.

neusstand.jpg

Frits, Ton en Peter dank!
Mooi gevonden Henri :beer:
Geeft me een goed excuus als ik een 'schaal' landing zou maken ;)

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
Wat een uniek beeldmateriaal!
Dit is werkelijk fantastisch!! :banana:
Hartelijk dank voor het plaatsen Merlijn :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Heb het ff niet zo snel kunnen vinden maar is het jaartal van de terughaaloperatie bekend?
edit: 2001 zie ik de aftiteling

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
Back