Op de een of andere manier loop ik steeds vast met de brandstofmotoren
Ik had graag daarom jullie input aangaande een elektrische setup

Han raadde me aan de accu's, regelaar en motor zo kort mogelijk bij elkaar te plaatsen en dit is zoals op deze manier getekend mogelijk (met de 2 packs bovenop elkaar in de gondel)
De regelaar past aan de onderzijde en komt iets buiten de gondel, dat is goed voor de koeling
Ik ben hier voorstander van maar heb moeite met
5 dingen in deze opstelling:
1. Vanwege de schoor is het lastig de 2 packs van bovenaf te plaatsen, dit moet apart van elkaar en moeten ze daarna weer onderling gekoppeld worden.
2. Er is krap ruimte voor het inpluggen van de stekers.
3. Veiligheid, je moet de accu aansluiten over de prop heen.
4. Deksel moet ws uit 2 delen vanwege de schoor, een hoop gepriegel op het veld.
(Edit) 5. Het accupakket gaat 25 cm (!) naar voren dat scheelt een hoop neuslood
Reden voor mij om dus even uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn bij het plaatsen van de accu's en regelaars in de neus van de kist zoals hieronder getekend:
4 accu's in de neus, veel ruimte om de boel eenvoudig aan te sluiten en los te nemen om te laden.
Regelaars zo kort mogelijk op de accu.
Gemeten kabellengte tussen regelaar en motor is
iets minder dan 1 meter
(I.v.m. transport stekkerdelingen (de 3 motorkabels) in de kabeldoorvoer tussen romp en gondel.
Hierna kan er een gestroomlijnd kapje over de kabels heen zoals het origineel ook had)
Vraag: geeft 1m kabellengte naar de motor echt problemen?
Ik kan evt. wat dikkere kabels nemen om warmteontwikkeling tegen te gaan.
Hoor graag jullie input/ervaringen
Groeten, Ralf