Bouwverslag Fokker FVIII

De verbinding van de achterste struts was nog niet gesoldeerd

D5CBE486-322C-4931-AF0C-A7694D77AAAA.jpeg


Opgebouwd en een klem constructie gemaakt om de bestaande las te fixeren

132387BC-C633-4926-AAA5-7CAA42BEB027.jpeg


In de flux en de vlam erop

F99CFA5E-7692-4EE2-8C93-8DE596499A63.jpeg


Er zaten nog enkele kleine kiertjes in de voorste struts, deze nogmaals in de mal geplaatst en opnieuw gesoldeerd.
Sterkte technisch gezien was dit niet nodig maar ja we zijn nu eenmaal .... :hammer:

5E3918E6-01B2-46A9-AA79-58085AEF48E9.jpeg


54C6E472-7B1F-4AFF-B08B-4B2D86B4E4A3.jpeg


Ophangstrips voorzien van een met zilver gesoldeerde bus, later heb ik daar M4 in getapt voor de bevestigingsbouten van de gondels

56F77265-477C-452D-B2D0-03E3FF6CECBD.jpeg


8B2B6563-911F-4682-8B3B-FE037A724D41.jpeg


5B4F6F88-1431-4F66-BCB9-8FF04FCCAFB7.jpeg


De struts in de Rust-oleum en in de zwarte verf
Het dek en het motorschot ook in de gondels gelijmd.
Er komen nog wat uitsparingen in de gondels
Langzaam gaat het verder :yes:

Groeten Ralf
 
Dank je wel Kjel!
Ik zit aan 2 stuks Pichler Boost 160 te denken op 12S met 20x8-10” prop (20” is max diameter)
Moet dat nog eens invullen op Ecalc met wat de vliegtijd is op 2x (2) 6S5000’s.
Op de club hebben we een aantal zeer ervaren E-mannen waarvan ik hoop dat ze me willen bijstaan in de keuze en wat ze van deze setup vinden.
Voorlopig ben ik nog wel even zoet met de bouw van de vleugels en uiteraard ben ik benieuwd of ik onder de 25 kg kan blijven

Groeten Ralf
 
Laatst bewerkt:
Jazeker Ton :yes: (ook de Brown Bear, Seidel, UMS, OS, ASP en noem ze maar op :D)
2x FG33 3-cilinder heeft vrees ik te weinig power, 2x de FG60 lijkt weer overkill.
Met ringdemper kom je dan op ca. 2600 euro :hammer:kuch..
Maar wel gaaf :yes:

Groeten Ralf
 
De FG 60 brengt niet zoveel als een een cilinder 60 ccm.
De elektro aandrijving die je voorstelt kost met twee 12 S accu's ongeveer 1400 euro , zonder geluidsmodules .
Dus je hoeft maar 1200 euro bij te leggen.;););):(:(:(
 
  • Like
Reactions: Han
Dank je wel Kjel!
Ik zit aan 2 stuks Pichler Boost 160 te denken op 12S met 20x8-10” prop (20” is max diameter)
Moet dat nog eens invullen op Ecalc met wat de vliegtijd is op 2x (2) 6S5000’s.
Op de club hebben we een aantal zeer ervaren E-mannen waarvan ik hoop dat ze me willen bijstaan in de keuze en wat ze van deze setup vinden.
Voorlopig ben ik nog wel even zoet met de bouw van de vleugels en uiteraard ben ik benieuwd of ik onder de 25 kg kan blijven

Groeten Ralf

De Pichler 160 motor wordt erg heet (te heet) met een 20x10 prop :

upload_2022-3-11_20-1-12.png


Je kunt beter de DualSky GA6000 motor nemen : Aerobertics.be Dualsky - Xmotor GA6000.9 55-60CC 160KV 28 Pole 6200W

upload_2022-3-11_20-1-54.png


Als regelaar kun je bijvoorbeeld deze nemen : Brushless Regler S-CON 120HV, 205,00 € (pichler.de)
4X een 6S 5000 en je kunt vliegen.Turnigy Batteries 5000mAh 6S 40C Lipo Battery Pack w/ XT90 | HobbyKing

Echter, zo'n stermotor is natuurlijk wel heel mooi voor zo'n kist. ;)
Keuzes....het blijft lastig.

Prachtig model dat je aan het bouwen bent !

Grt,

Arnoud.
 
Hee Arnoud, je hebt er aardig wat moeite in gestoken, dank je wel! :thumbsup:
Die GA6000 is zeker een mooie optie!
Oei, 8,3 minuten met 14000 mah :eek: met 5000 zit ik dan slechts zo rond de 3 minuten vliegtijd schat ik :confused:
Voor de snelheid is 8” spoed voldoende maar mss kan hij dan zijn power niet kwijt

Stermotoren zijn idd ook fantastisch :D

Ik laat het even bezinken, iig hartelijk dank voor je genomen moeite!

Groeten Ralf
 
Voor een dualsky GA heb je wel een speciale esc nodig. ( hoe ik dat weet? Ik heb er zelf ook eentje liggen en was mij daar in eerste instantie dan 9ok NIET van bewust)Daar zijn wel draadjes over te vinden op rc network en rc groups. Het is namelijk een 28p motor. Hij moet dus veel meer schakelen.

Je kan op de site van Dualsky kijken, die hebben goede esc's. Daar kan je ze ook direct bestellen(motor en esc).

Een Jeti of een Hacker esc kan ook. Niet alle series.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top