Verder met motor compartiment. De verbouwing naar 4 takt is best een klus. Aanpassen van de motorkap en romp deksel gaat in kleine stapjes. Aan de voorzijde is de bevestiging van de rompdeksel weg, hier moet wat nieuws komen.
De uitsparing voor de motor is ook best fors, plastic dummy motor heb ik zo ver mogelijk naar achteren geplaatst.
Onder de motorplank zat nog een zeer grillig gevormde ruimte waar makkelijk restjes brandstof en olie kunnen verzamelen. Dit stuk dus ook maar dichtgeplakt met stukjes balsa.
gaatje door de romp zijkant om de sproeiernaald te bedienen. Er kan een stukje 2mm staaldraad in als verlenging. Klein inbusschroefje en 2mm gaatje zitten al in de originele naald! Geweldige motor die Saito.
Iets later heb ik nog een extra gat gemaakt voor de gloeiplug externe aansluiting. Niet op deze foto.
Rompdeksel verlijmd met het inwendige houten frame met ca. Dat lijmt goed op het plastic. Rechts voor zie je het nieuwe lipje waar de deksel onder valt. De andere is niet zichtbaar maar zit nog wat meer naar voren.
Even passen... de mororkap ziet iets meer naar boven om ruimte te maken voor de kleppendeksels.
Ik hoop dat dit voldoende ruimte is om de koellucht langs de motor te krijgen. Geen ervaring met 4 takt, dit is mijn eerste.
Motor en tank ruimte afgelakt met lamineerepoxy, zwart ingekleurd. Erg blij met de zwarte kleur, dan vallen al die balsa vulstukjes niet meer op, je kunt perfect zien of je elk hoekje en gaatje geraakt hebt, en het ziet er wel mooi uit.
Ik denk dat de romp nu klaar is voor folie en afmontage.