formost

Die japie toch

Zo is het wel weer genoeg meneer Gaasbeek.
Ik zal proberen niet meer te reageren .
Leuk zo iemand als u te treffen op dit forum .
Kunnen we nog eens lachen.
Ik ken veel mensen maar zo als u ben ik nog niet tegen gekomen
U kunt het ook niet helpen.
Veel succes met je hobby.
Met vriendelijke groet Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
Ben ik hier bij Jerry Springer of op een modelbouwforum?

Groetjes Robert

formost.

Formost daar gaat dit draadje over !!
de formost heeft vanmiddag weer goed gevlogen dus binnenkort weer een filmpje!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
@Gerrritjan

Citaat: hallo G J Broekhuizen

je antenne delen steken uit de romp door de snelheid van de kist kunnen de atenne delen naar achteren buigen waardoor je geen 90 graden meer hebt .

dit wordt waarschijnlijk door anderen bedoeld

groet Martin Martens

KIJK DAT BEDOELDE IK DUS Broekie

Ik ouwehoerde niet, ik had wat te vertellen.

OEPS ik was U wat vergeten te vertellen, je antenne van de zender moet inderdaat 45 graden geknikt zijn, maar niet vertikaal zoals u heeft, hij moet dus horizontaal staan. Dat is een beetje een raar gezicht en een raar gevoel voor het rc gebeuren, maar doe het maar die opstelling, schijnt het beste te zijn.

Zo vliegen de mannen met de pulsmotoren, dat heb ik persoonlijk het afgelopen weekend tijdens een vliegshow op Posterholt uitvoerig met hun besproken en ik neem aan dat hun het wel weten van het hoe en wat, die mannen proberen alles uit, tot in de perfectie WOW toppie die mannen hoor.

posterholt2008100eq9.jpg

Groet Jaap Gaasbeek

Ik vloog in Posterholt met de pulsejet. Ik ben de voorste op de foto. Maar ik vlieg gewoon met 35mhz hoor. Heb de antenne alleen verstopt in de neuslijst ;) Maar heb nooit ergens last van gehad.

Groetjes,

hallo G J Broekhuizen

mooi dat het vliegen goed gaat, filmpjes even bekeken
vliegt U nu met een zelf gebouwde turbine of een gekochte turbine

groeten martin

@Robbedoes

Dit is een draadje over de Formost en wat die TT van Peppie en Kokkie hier doet geen idee, maar tis wel lachen.

@Gerritjan

Strak filmpie Broek, toppie landing hoor en hier viel weinig te lachen, alleen maar bewondering deze keer toppie hoor.

Vriendelijke Groet Jaap

Laatst bewerkt:
turbine

hallo G J Broekhuizen

mooi dat het vliegen goed gaat, filmpjes even bekeken
vliegt U nu met een zelf gebouwde turbine of een gekochte turbine

groeten martin

Ik vlieg met een zelf gebouwde turbine kj 66 ik heb ook nog een 70 mm die doet het gelukkig ook erg goed.
gr Gerrit JAN

hallo G J Broekhuizen

bedankt voor antwoord

Laatst bewerkt door een moderator:
flaps

Van middag heb ik de landing met flaps uitgevoerd . {de rolroer als flaps} rem klep

De vorige landingen waren ver.
Dit keer stond hij voor de voeten stil.
Het was iets te veel van het goede .
Ik had niet gedacht dat hij zo heftig zou reageren.
De schakelaar haalde ik over ik trok nog aan de stick maar hij stond al stil recht voor mij.
Ik had 10% douwn bij gemixt dus dat is niet nodig.
Ik zal minder uit slag geven en dan eens weer proberen. of wat meer gas er op houden kan ook natuurlijk.
Ik zal het moeten uit proberen.
Ik kon niet verder testen omdat 1 wiel er onder uit lag. dus het ging iets te hard.
Dus volgende week weer.
Met de formost heb ik al weer 20 liter op gevlogen.
Dus dat gaat lekker ik heb een 2 liter tank in de formost.
Gr Gerrit Jan

Laatst bewerkt:
hallo gerritjan,
mooi dat het met de remkleppen werkt,,maar als je de rolroeren omhoog laat komen,moet je dacht ik wat up bij mixen,gaat wel goedkomen.
gr,henk

@Gerritjan

Fijn dat het al wat beter gaat, ja ik zag bij de vorige landing(filmpie) die overigens 10 punten verdient, dat de formost bleef vliegen dat is helemaal toppie natuurlijk.

Zoals Gerald Rutten ook al zei, je moet een nieuwe kist tot je laten komen en aan wennen, trouwens wat je schreef hierboven, zat een goede tip tussen toppie hoor, de flaps mixen met hooglaag, ik denk bij mij 6% down mixen, dat zal wel voldoende wezen denk ik bij mij.

Ik ga dat zeker bij de volgende vluchten mixen, ik denk dat mijn vliegvriendje dat zekers wel zal weten en aan gedacht heeft dat te programmeren bij hem en natuurlijk bij mij, anders doe ik het zelf wel ff.

Zo zie je maar weer de 1 helpt de ander en zoals Gertjan zegt :
Het enigste wat zich vermenigvuldigt is kennis als je het deelt met een ander.

Vriendelijke groeten Jaap Gaasbeek

Laatst bewerkt:
Ik heb net 3 vluchten gemaakt bij zonder mooi.
Het was even zweten ik verloor de kap ik had hem niet goed gesloten vliegen en kijken waar de kap neer kwam overtrok ik de formost hij kwam in een vrille maar ik kreeg hem er snel weer uit en maakte de mooiste landing tot nog toe.
En zo beleef je elke keer weer wat.
Met vriendelijke groet. Gerrit Jan

En meteen geleerd om naar de kist te blijven kijken en niet naar de kap.
De kist is kostbaarder dan de kap lijkt mij zo ;-)

Maar gelukkig is ie nog heel dus vele vluchten toegewenst vanaf deze zijde.

Ik heb net 3 vluchten gemaakt bij zonder mooi.
Het was even zweten ik verloor de kap ik had hem niet goed gesloten vliegen en kijken waar de kap neer kwam overtrok ik de formost hij kwam in een vrille maar ik kreeg hem er snel weer uit en maakte de mooiste landing tot nog toe.
En zo beleef je elke keer weer wat.
Met vriendelijke groet. Gerrit Jan

ja Gerritjan ,volgens mij heb je geluk gehad ,meestal is een turbine kist niet gemakkelijk uit een vrille te krijgen ,kennelijk zat je nog hoog genoeg om weer druk op de roeren te krijgen.
volgende keer vliegen we wel weer mee,kunnen we wat zaken in de gaten houden.
lekker lange aanvlieg route trouwens,nu heb je ook geen last van auto,s die daar wel eens langs komen.
zie je spoedig weer ,gr rene.

Laatst bewerkt:
Back