FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
airbus

hierbij de plaatjes
ps: het is een caudron, 460

caubox.jpg

normal_Caudron460.jpg

herge heeft deze toestellen verwerkt in zijn strip.....;mits gebruik te maken van een kleine "dichterlijke"tekenvrijheid

groeten
steffe

Steven,

Ik zal een bouwverslagje maken, kan vast nog wel wat tips gebruiken.
Weet jij misschien of de Caudron C600 een linnen bespanning had ?
Kan het op de foto's slecht zien, en op internet is er niet echt veel over te vinden, en aangezien jij
zo'n mooie bijbel hebt.. :)

En je mag de volgende opgave plaatsen !!!!

steffe zei:
ps: het is een caudron 460
Mijn franse F2B collega Gilbert Beringer heeft daarvan al begin jaren '80 een succesvol look-a-like F2B model gemaakt
(ik heb dat als uitgangspunt gebruikt voor mijn eigen CAP look-a-like).
Hier de versie van de franse junior Gael Favier:
caudron1wn8.jpg

caudron3tj7.jpg

caudron2af0.jpg

Gilberts Caudron C 640 'Typhon' van recentere datum was de sensatie op het WK 2004, hij werd er 12[sup:9a062ebbcb]e[/sup:9a062ebbcb] mee.
(op de voorgrond de GEEBEE Sportster van zoon Remi die daarmee overigens afgelopen jaar wereldkampioen werd)
typhon1at5.jpg

Let op de tegengesteld draaiende props.
typhon2uk2.jpg

Hier met de hele familie in actie
typhon3je0.jpg

Als ik het goed heb mag Steven Airbus een nieuwe opgave maken, tenzij we het geluidje moeten raden (wat volgens mijn oren een Spit moet zijn).. 8)

Dikkie zei:
Dit bestand heet P51A, dus volgens mij is het tóch een mustang ;)

das dan het enigste overtuigende, want de spit en de mustang hadden beide een merlin, dus erg makkelijk is tie ook niet (de mustang kreeg hem volgens mij later) :mrgreen:

charger zei:
Dikkie zei:

das dan het enigste overtuigende, want de spit en de mustang hadden beide een merlin, dus erg makkelijk is tie ook niet (de mustang kreeg hem volgens mij later) :mrgreen:
Dat klopt... De P-51 A had een Allison motor. Dus het geluid is niet van een Merlin.....
P-51A:
P-51A.jpg

zeeeeeer mooi gemaakt......
die witte caudron

ps: ik he het geluidje eventjes weggetoverd.....
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: http://www.findsounds.com :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zie da ik weer kommentaar krijg van theo.....

een P51 geluid in..... de 4 jaargetijden.....
ik mag er niet aan denken.... :)

steffe

frodo zei:
Steven,

Ik zal een bouwverslagje maken, kan vast nog wel wat tips gebruiken.
Weet jij misschien of de Caudron C600 een linnen bespanning had ?
Kan het op de foto's slecht zien, en op internet is er niet echt veel over te vinden, en aangezien jij
zo'n mooie bijbel hebt.. :)

En je mag de volgende opgave plaatsen !!!!

In mijne "bijbel" (duitstalig)staat niks over hoe de constructie is opgebouwd, spijtig genoeg!

= Der freitragende tiefdecker mit offenen tandem-cockpits zeichnete sich durch eine hervorragende
aerodynamik aus, die allen Riffard-mustern gemein war.

op dat klein fototje in den bijbel is ie wel strak :P
volgens mij is ie van linnen, want pop nagels zie ik niet.

Iemand anders mag een fototje posten.

Bruno van Hoek zei:
charger zei:
Dikkie zei:

Dat klopt... De P-51 A had een Allison motor. Dus het geluid is niet van een Merlin.....
P-51A:
plaatje

hé. hoe kom ik er dan aan dat de mustang later een merlin kreeg? :S. ik dacht altijd dat ze daar later mee werden uitgerust. voges mij zat ik er dan niet helemaal bij :S

Groeten,
Ruben.

en nu staat er wel een bericht op de nieuwe bladzij :P

De Mustang P51A had een Allison V-1710 motor ..

De Engelsen vonden deze motor te zwakjes .... en bouwden een Rolls Royce Merlin in een "A" .... dit sucses werd overgenomen door North American en Packard bouwde daarna de Rolls Royce Merlin in licentie in de USA .... vanaf de "B" types zit er een Merlin in de Mustang .... aan het eind van WW-II exporteerde Packard zijn Merlin's zelfs naar Engeland waar ze in Spitfire's, Mosquito's en Lancaster's gebouwd werden (i.p.v. de Rolls Royce's)

Dirk zei:

De Engelsen vonden deze motor te zwakjes ....
aan het eind van WW-II exporteerde Packard zijn Merlin's zelfs naar Engeland waar ze in Spitfire's, Mosquito's en Lancaster's gebouwd werden (i.p.v. de Rolls Royce's)

LOL :lol:

Warschijnlijk omdat dat er niet genoeg productie capacititeit was?

steffe zei:
zeeeeeer mooi gemaakt......
die witte caudron
Ik heb jammer genoeg geen foto's van de blauwe prototypes van Gilbert en Remi. Mocht daar iets van opduiken, dan plaats ik die er bij.

Dirk zei:

De Engelsen vonden deze motor te zwakjes .... en bouwden een Rolls Royce Merlin in een "A" .... dit sucses werd overgenomen door North American en Packard bouwde daarna de Rolls Royce Merlin in licentie in de USA .... vanaf de "B" types zit er een Merlin in de Mustang .... aan het eind van WW-II exporteerde Packard zijn Merlin's zelfs naar Engeland waar ze in Spitfire's, Mosquito's en Lancaster's gebouwd werden (i.p.v. de Rolls Royce's)

ahhh, kijk. bedankt :) . weer wat geleerd. :)

Groeten,

Ruben

't blijft lastig, aan de bouw te zien 30er jaren ... niet militair ... experimental of air racer .... in die tijd zijn een hoop "near-look-alike's" gebouwd, alleen deze is nog onvindbaar .. :-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back