FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
En het is wederom een Belg!

Renard R-37

With an airframe fundamentally similar to that of the R-36, the R-37 differed primarily in having a closecowled 1100hp Gnome-Rhone 14N-21 14-cylinder radial engine. Cooling air reached the engine via a narrow annulus, was mixed with exhaust gases and ejected through two groups of nozzles to provide some thrust augmentation. The proposed armament consisted of four 7.7mm or two 13.2mm machine guns mounted in the wings. Although the R-37 was displayed statically at the Salon de Bruxelles in July 1939, no attempt had been made to fly this prototype before the German occupation of Belgium in May 1940. The R-37 was discovered at Evere by the occupation forces and a Luftwaffe pilot - possibly unaware that the aircraft had not previously been flown - flew the aircraft to Beauvechain. There is no record of any subsequent flight testing, although it is known that the R-37 was taken to Germany. Prior to the German occupation, Alfred Renard had prepared a project for a two-seat version, the R-37B, for use as a ground attack aircraft.

R37-2.GIF
 
prop-er

neen , neen,
ik bedoel niet de Dornier.....
er is ook nog een lockheed die deze bijnaam heeft gekregen

ik kan mij nog herineren dat het een zeer lange smalle romp had (zoals bij een potlood)
en was volledig in het zwart,
neen ook de blackbird niet of de U2.

groeten
steffe
 
ik denk dat mijn antwoord niet juist is....
bij het vliegend potlood zaten de turbines aan de zijkant van de romp..... niet aan de vleugels....

ps,
misschien heeft er iemand toch een plaatje van het vliegend potlood????

steffe
 
De auto is een Bristol "Fighter" S ...... (ik heb liever de wat klassieker gelijnde Blenheim 3)
BristolBlenheim3_Image1.jpg


Dus zal het wel een Bristol zijn ... maar welke ???
 
Nu ja bristol heeft tot 1959 bestaan onder de naam "Bristol" .... en het moet van na WW-II zijn ....

Dus wordt het ...tada Bristol Type 188 (XF926) maar omdat hij(zij?) in 1962 pas voor het eerst vloog is de fabrikant toen al "Bristol Siddeley", een Samenvoeging van de motoren divisies van o.a. Bristol, Amstrong Siddeley,de Haviland en Blackburn in 1966 is dit "zooitje" opgegaan in Rols Royce Motoren .....

De 188 is een kistje uit RVS ... dat Mach 2 zou moeten kunnen vliegen (echter nooit meer dan Mach 1,88 gehaald)

Bristol_188.jpg


ff formaat foto wat geciviliceerd
 
BAC TSR.2

Attack and reconnaissance bomber first flown on 27 September 1964 and designed for service with the RAF. Powered by two 136.2kN Bristol Siddeley Olympus 22R turbojets. Max level speed Mach 2.05-2.5. Could perform completely automatic sorties without visual reference and had an accuracy of weapon delivery within "tens of feet". Cancelled because of defence cut-backs.

bac_tsr-2_2.jpg
 
mys437.jpg


Nieuwe opgave, met het snelst draaiende propje ooit.
Als dit beest zijn turboprop(s) start, doet iedereen binnen een straal van 100m het in zijn broek.
Letterlijk.
 
Das nu eens een makkelijke de "Republic XF-84H (XF-106) Thunderscreech" ..... waarvan de tipbladen van de prop boven de geluidssnelheid draaide, de schokgolfen die deze geven zijn bijna al als wapen te gebruiken ......
 
Grumman XF5F "Skyrocket"

Ordered as a prototype on 30 June 1938 by the US Navy Bureau of Aeronautics, the XF5F-1 was of radical concept. It was intended as a twin-engined shipboard fighter, and this at a time when the first single-engined shipboard fighter monoplanes were only just commencing flight test. Conceived as the G-34 Skyrocket, the XF5F-1 was flown on 1 April 1940, and, in its initial form, had a singular appearance resulting from an abbreviated forward fuselage, the wing leading edge extending ahead of the fighter's nose. Powered by two 1200hp Wright XR-1820-40/42 radials and having provision for two 23mm Madsen cannon, the XF5F-1 underwent some redesign as a result of testing, the engine nacelles being lengthened, the fuselage nose being extended, etc. Flight testing of the XF5F-1 provided information utilised in the development of the more advanced XF7F-1 (G-51).

grumman_f5f.jpg
 
Dat is de "Phantom" (Nr 62) van Andrew Buehler en Tom Aberle, (een zwaar gemodificeerde "Mong Sport" homebuild) die in ieder geval 230.827 mph vloog in 2005 en daarmee de eerste plaats in zijn klasse behaalde bij de Reno Air Races van dat jaar.

En zo klein is ie nu ...... 20' (6,1M) span ....

5808L.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top