FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
De Ellipse van Dean Wilson
EllipseInsideTurnWEB.jpg

Dit toestel met ellipsvleugel is uit veel kleine buizen gebouwd in plaats van enkele grotere buizen. De vleugels vouwen terug en hebben hiervoor een speciaal scharnier in de struts.
Daarnaast probeerde deze man iedere paar maanden een nieuw ontwerp te maken, alleen maar voor de geestelijke uitdaging ervan....

Voor meer info; zie: http://www.airbum.com/pireps/PirepEllipse.html

De persoonlijke noot van de hemel en het bouwen gaf de doorslag!

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Als ik zo een verhaal lees, krijg ik het verlangen om deze persoonlijkheid te ontmoeten en willen spreken.

....nee, (té) druk op de bergvliering om deze te isoleren en af te timmeren met gipsplaten zodat ik hier een modelbouwhobbyplek kan inrichten.........

Overigens heb ik voor de laatste oplossingen van mijn kant geen plaatjeszoekmachine gebruikt maar gewoon op basis van de omschrijvingen en de zichtbare vliegtuigeigenschappen ambachtelijk aan het zoeken en lezen gegaan. Dus geen cheats!:)

Ik hoop morgen een nieuw zoekplaatje te uploaden

Gloster G-40

On 12 April 1937 Frank Whittle started the world's first turbojet aircraft engine, developed from his original ideas and produced by a company known as Power Jets Ltd. In March of the following year the Air Ministry issued a contract for a single engine and subsequently awarded Gloster a contract to produce the necessary airframe and further develop the aircraft under the specification E.28/39. Although the contract was seen as representing the operational requirements of a high-altitude interceptor, this aspect was not stressed, the main concern being to give special attention to the many new features associated with the installation of the turbojet engine. The E.29/39 was a cantilever low-wing monoplane of all-metal construction with the single engine located in the fuselage aft of the pilot's cockpit. Air that passed through the nose orifice was channelled to pass each side of the cockpit to the engine. The aircraft flew for the first time on 15 May 1941 at Cranwell, piloted by Fit Lieut P. E. G. Sayer. Subsequent development saw modifications made to the engine and airframe. The E.28/39 programme resulted in the development of the twin-engined Meteor fighter.

Laatst bewerkt:
Aeronca 7JC, Tri-Con for tricycle-conventional gear, the 7JC had the third wheel under the baggage compartment.
Hoezo Piper, de voorkant is onmiskenbaar Aeronca. Het is eigenlijk een gewone 7EC, maar met een extra wieltje achter de cabine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back