FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
English Electric Wren

English Electric built two Wren ultra-light aircraft powered by 398cc ABC motorcycle engines for the Daily Mail Light Aeroplane Competition at Lympne in October 1923. One shared prizes with an ANEC monoplane, achieving fuel consumption of 87.5 miles/gallon.

Johannes

Key, de EE-Wren heb ik een hele tijd geleden al in dit draadje geplaatst. Je kan hem HIER vinden. Misschien moet je een andere plaatsen. :?:
Het verhaal dat erbij hoort vindt je een paar posts verder.

De Wren was ook een makkelijke en wel een mooiere foto van te vinden ... vliegt nog bij Shuttleworth.

1468449703_a49d98f7be_z.jpg

Roy Salter's Wren

Roy Salter's almost 60% model was a frequent visitor to the show circuit in years 1999 and 2000. It had approximately 50 flights under Roy's ownership.
wren1.jpg

wren2.jpg

Johannes

Hier is de zoekfunktie goed de mist in gegaan ik heb zowel op de afzonderlijke woorden en het geheel gezocht en telkens niets gevonden.
maar het is aan henri

Nu heb ik hem wel gevonden!

"English Electric Wren motorglider"

Langzaam maar zeker begin ik de zoekfunctie te begrijpen. :D

Johannes

Zeg het nou maar gewoon ... je weet gewoon niets meer te bedenken. ;) Nou vooruit ...

Je zou het niet zeggen als je dit vliegtuigje ziet, maar de ontwerper hiervan heeft belangrijke bijdragen geleverd aan de luchtvaart en ging om met grote namen. Ook aan dit vliegtuigje was er iets heel nieuws.

trivia25.jpg

Mijn map met nog te plaatsen opdrachten is nog niet leeg. :D

:o Dit interessante toestel ken ik nog niet.
Dat wordt zoeken.... wel de moeite waard.

Johannes

Het is een homebuild ontwerp dat makkelijk te vliegen moest zijn. Ervaringen opgedaan met dit grappige toestelletje werden verwerkt in een mooier en redelijk bekend sportvliegtuig dat dan ook bekend staat om z'n goede vliegeigenschappen en bijzondere bediening.

Fred Weick W-1
In late 1931, aeronautical engineer Fred Weick was the assistant chief of the aeronautics division of the National Advisory Committee for Aeronautics (NACA). In 1934, Weick asked permission to build a aircraft based on the 1931 Stout Skycar with fabric instead of aluminum covering, and control modifications based on NACA research. Weick and a group of co-workers designed and assembled the experimental aircraft with a group of his colleagues who worked on the project in their spare time and paid for it themselves. The test aircraft built by Weick, known as the W-1, featured tricycle landing gear, a high parasol wing, and a pusher propeller configuration.

En het meer bekende sportvliegtuig was de Erco Ercoupe.

Max.

De ontwerper is Donald Hall en de beroemdheid Charles Lindbergh.

Johannes

Ik had nog niet naar het vliegtuig gezocht maar ik dacht dat achterin Donald Hall zit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back