FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zomaar het vermoeden dat ik deze nog niet eerder heb gezien :confused:

Maar ik heb wel een idee waar ik moet zoeken ;)

Een Boeing P-26 Peashooter zonder staart op twee Grumman Ducks zonder bovenvleugel, en verder nog wat losse onderdelen van die drie, aangevuld met een beddeplank als staartvlak.....:-D:-D

Oh ja, en twee voorruiten van een Stinson voor de arme passagiers in de bootjes.....

Hebbes!

Rocheville Arctic Tern, 1933
“Manufactured in 1932, three-seat open/cabin mid-wing monoplane on floats, powered by a 300 hp Wasp Junior (or 450 hp Wasp). Hybrid designed by Charles Rocheville, wing from a Lockheed Sirius, tail from a Lockheed Vega. Special-purpose plane for Shell Oil Co. in Alaskan photographic explorations. Pilot in open cockpit in small nacelle, crew in enclosed pods atop pontoons. Also known as EMSCO Artic Tern, crashed June 1933 during testing.”

Max had wel gelijk dat het van alles wat is.

4382L-1.jpg

4382L-2.jpg

vliegende%20stoomboot.jpg

dit was alles wat ik kon vinden met een vliegende boot...

Ik laat het maar over aan de echte kenners. *zucht..*

Groeten,

Ruben

Nog wat info ...

Ik spreek Engels en Duits, maar deze taal niet en als ik het met Google vertaal begrijp ik daaruit dat deze militaire vliegboot bedoeld was om de Atlantische oceaan over te steken. Daar is het niet van gekomen.

De vliegboot was erg groot voor z'n tijd ... voor gigantische vliegtuigen kies je mythische namen.

Een jaar later brak de eerste wereldoorlog uit. De bouwer heeft toen nog redelijk bekende vliegtuigen gebouwd.

trivia42b.jpg

trivia42.jpg

Laatst bewerkt:
De bouwer was één van de allereerste vliegtuigfabrikanten, werkte aanvankelijk in opdracht van beroemde pioniers. Na de eerste wereldoorlog stopte de bouwer met vliegtuigen en ging prachtige auto's bouwen.

Na een dagje lekker vliegen kreeg ik nieuwe inspiratie.
Ik zat meteen op het goede spoor en natuurlijk met de uitgebreide info van Henri.... eindelijk gevonden!

Voisin ICARE biplane
Country of Origin: France Designed and built by Freres Voisin
Span: 73'10" Length: 41' Weight: 4450 lb gross Speed: 68 mph

Puppy Cub? :lol:
Dit toestel is ontworpen en gebouwd door een heel bekende firma.
Bijna elke modelvlieger kent minimaal één van de toestellen die door deze firma zijn geproduceerd ;)

Zeker geen Cessna :nooo:

De beslissende hint!
Bijna alle toestellen van deze fabrikant zijn benoemd naar een vogel :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back