Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Een Boeing P-26 Peashooter zonder staart op twee Grumman Ducks zonder bovenvleugel, en verder nog wat losse onderdelen van die drie, aangevuld met een beddeplank als staartvlak.....:-D:-D
Oh ja, en twee voorruiten van een Stinson voor de arme passagiers in de bootjes.....
Rocheville Arctic Tern, 1933
“Manufactured in 1932, three-seat open/cabin mid-wing monoplane on floats, powered by a 300 hp Wasp Junior (or 450 hp Wasp). Hybrid designed by Charles Rocheville, wing from a Lockheed Sirius, tail from a Lockheed Vega. Special-purpose plane for Shell Oil Co. in Alaskan photographic explorations. Pilot in open cockpit in small nacelle, crew in enclosed pods atop pontoons. Also known as EMSCO Artic Tern, crashed June 1933 during testing.”
Ik spreek Engels en Duits, maar deze taal niet en als ik het met Google vertaal begrijp ik daaruit dat deze militaire vliegboot bedoeld was om de Atlantische oceaan over te steken. Daar is het niet van gekomen.
De vliegboot was erg groot voor z'n tijd ... voor gigantische vliegtuigen kies je mythische namen.
Een jaar later brak de eerste wereldoorlog uit. De bouwer heeft toen nog redelijk bekende vliegtuigen gebouwd.
De bouwer was één van de allereerste vliegtuigfabrikanten, werkte aanvankelijk in opdracht van beroemde pioniers. Na de eerste wereldoorlog stopte de bouwer met vliegtuigen en ging prachtige auto's bouwen.
Na een dagje lekker vliegen kreeg ik nieuwe inspiratie.
Ik zat meteen op het goede spoor en natuurlijk met de uitgebreide info van Henri.... eindelijk gevonden!
Voisin ICARE biplane
Country of Origin: France Designed and built by Freres Voisin
Span: 73'10" Length: 41' Weight: 4450 lb gross Speed: 68 mph
Puppy Cub? :lol:
Dit toestel is ontworpen en gebouwd door een heel bekende firma.
Bijna elke modelvlieger kent minimaal één van de toestellen die door deze firma zijn geproduceerd