FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Och...

Nu je het zegt...en ik had nog wel gezocht maar blijkbaar met een lettertje verkeerd... :hammer:

Wie "even" de moeite neemt om 330 pagina's door te struinen, kan 'm zo inkoppen!

Wel graag even erbij wat de gedachte achter dit toestel was, en waarom het tijdens de eerste vlucht gecrasht is. De oorzaak is trouwens op de foto te zien... :teacher:

Groeten,
Marco
:bye:

Helaas heb ik geen tijd om de zoeken.
Volgens mij kan dit toestel alleen goed vliegen door het beïnvloeden van de grenslaag.

Neu,

Volgens mij kan dit toestel alleen goed vliegen door het beïnvloeden van de grenslaag.
Er kwam geen BLC (Boundary Layer Control, voor de leken ;) ) of vergelijkbaar bij aan te pas. Door de full-span (voor zoverre van toepassing) flaps en het feit dat de gehele vleugel zich in de propeller slipstream bevond werd er voldoende lift opgewekt. Helaas stopte de motor er tijdens de eerste vlucht mee, voor een normaal vliegtuig niet perse catastrofaal maar dit toestel viel door het wegvallen van de propeller slipstream als een baksteen naar beneden... :teacher:

Groeten,
Marco

Speed Bird C 1953 = 2pChwM; 65hp Continental C-65; span: 12'0" (chord: 3'). Modified Taylorcraft with almost no wing to speak of; flight data unknown. ...

Inderdaad!

Larsen Speed Bird, gebouwd door een zekere Merle Larsen van een Taylorcraft BC-12 en een 85pk Contenintal motor uit een Goodyear-class racer die Larsen eerder had gebouwd. Het aerodynamische principe zoals eerder beschreven bleek verrassend goed te werken maar was wel afhankelijk van de werkende motor, toen die er mee stopte had Larsen geen andere keuze dan het toestel per parachute te verlaten. Het bleek dat de luchtinlaten te klein waren om de motor voldoende te kunnen koelen, en dat is zelfs op de foto goed te zien!

Groeten,
Marco

Nu weer een makkelijke ;)

039dh.jpg

Die weet Crouze vast en zeker wel! Net zoals alle digitale papkameraden die we afgelopen dinsdag hebben omgelegd in de sTimulator!! ;)

Marco, weet trouwens vast en zeker wel wie ik ben! :mrgreen:

Er was eens een romeinse dichter die schreef een beroemd verhaal waarin twee personen worden genoemd. Het vliegtuig heeft dezelfde naam als één van deze twee personen ;)

G8-2-40 jet powered 'Icarus V' hang glider. An unconfirmed report stated that it produced just enough thrust for level flight. In 1979 it was exposed at an an ultralight fly-in in Perris, California. In the third attempt to get airborne, the aviator managed to get aloft about 2 feet in giant moonwalking steps, all the way to the fence at the end of the runway, where the "flight" was unceremoniously terminated. Neither a ramjet nor pulsejet, the G8-2 is essentially a burner with a sonically-tuned intake that burns pressurized liquid propane.

icarus_jet.jpg

Nee!

Twee trefwoorden moeten genoeg zijn om het toestel te vinden.
Één naam weten we al en de rest kan niet missen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back