FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
dirk...de mailbox is weer leeg? ...
mijn forum-mailbox is al jaren vol .... melen per "gewone"e-mail gaat wel op "forum AT boodt DOT net" (AT en DOT vervangen door he bijbehorende teken ;-)) .... hier heb ik nog wel 890 MB vrij ....
 
watisdit.jpg
AlbumZonderTitel

De nieuwe opgave.

Dit is natuurlijk een prototype, gemaakt om supersoon te vliegen zonder gebruik te maken van een brandstofslurpende straal motor (die toendertijd ook nog veel te weinig vermogen hadden).

Succes!
 
Laatst bewerkt:
De Thunderscreech is al eens voorbij gekomen.
Overigens heeft deze kist een prachtige brandstofslurpende straalmotor. (Allison XT40-A-1 van krap 6000pk)

(die toendertijd ook nog veel te weinig vermogen hadden).
In 1955 vloog er voor het eerst een kist met de General Electric J79 die 80kN thrust kan leveren.
Kan nou niet echt vinden dat een Starfighter of Phantom te weinig vermogen had...

Dit is natuurlijk een prototype, gemaakt om supersoon te vliegen zonder gebruik te maken van een brandstofslurpende straal motor

Nou, nee. Dit ontwerp kwam voort uit de vraag van de Navy om een gevechtstoestel dat zonder stoomkatapult van een vliegdekschip kon opstijgen.
 
Laatst bewerkt:
Nou fijn.
Ik heb een search gedaan op de XF-84 op dit forum, maar niets gevonden.
Is het een optie om de volledige aanduiding te gebruiken, dus naast de bijnaam ook de type-aanduiding? Dan is de kans op succes bij het zoeken tenmiste groter.
Je kunt ook niet verwachten dat ik 300 pagina's terug blader om te kijken of een bepaald type al eens voorbij is gekomen.

De hint die ik erbij gaf komt gewoon van de site waar ik de foto heb gevonden. Als dat niet klopt, daar kan ik ook niets aan doen.

Prop-er, je antwoord komt wel erg belerend op mij over. Kun je je dat voorstellen?
 
Laatst bewerkt:
De zoekfunctie is nog altijd drama. Type-aanduidingen werken sowieso niet. De zoekfunctie vind de zoekopdracht te vaag en doet er niets mee. Gelukkig wordt dat na jaren van ergernis nog altijd niet door de zoekmachine gemeld, waardoor je denkt dat het gezochte woord niet is gevonden...

Degene die de kunst verstaat om zonder belerend over te komen iemand op zijn fouten wijst benijd ik. Neem mij a.u.b. niet te serieus, dan komt 't wel goed.

Gelukkig voor de wereld is het nooit wat geworden met de Thunderscreech.
(Proptips altijd supersonisch)

Ik vind wel dat ik de "opgave" geraden heb, dus verwacht van mij een nieuwe opgave. :)
 
Antonov A13-M of An-13 : Jet-powered version

The Antonov A-13 was a Soviet aerobatic sailplane flown in the 1950s and 60s. It was a small, single-seat, all-metal aircraft developed from the A-11 and which could optionally be fitted with that aircraft's longer-span wings.

It was a mid-wing monoplane with a tadpole-like fuselage and a V-tail.

In February 1962, an A-13 was fitted with a small turbojet engine to set a world airspeed record of 196 km/h (122 mph) for an aircraft up to 500 kg. This jet-powered version is known as the A-13M
 
Curtiss P-37



The 'long-nosed' P-37 was a Curtiss attempt in the late 1930s to couple the
P-36 Mohawk</B> design with the 992kW Allison V-1710-21 inline engine. The result was a pursuit ship with some promise but with a few serious drawbacks, including poor visibility from its far-aft enclosed cockpit. The sole XP-37, ordered in 1937 with a supercharged V-1710-11 powerplant, was nothing more than a P-36 airframe with the engine change. It was quickly apparent that the pilot not only could not see well in flight but also on the ground he could scarcely see at all! It was hoped that some improvement would be offered by the 13 service-test YP-37 airframes which were 0.56m longer and had the V-1710-21 engine. The YP-37 aircraft went through rigorous tests at Wright Field, Ohio, including gunnery tests, but the visibility problem was not resolved and the YP-37s were not as stable as Army pilots wanted. Serious consideration was given to further development, but at the time Curtiss was also about to come forth with the P-40 which offered an inline powerplant without the drawbacks. Though they contributed to knowledge gained by fighter designers and tacticians, the YP-37s never reached operational service as other types appeared with greater promise. As world conflict loomed, multi-role missions were now being foreseen for aircraft once intended solely to chase other aircraft, and machines capable of a range of combat functions would increasingly become known not as pursuit ships but as fighters.
 
Laatst bewerkt:
Het volgende vliegtuig heeft bijzondere vliegeigenschappen ;)

056dd.jpg


Ik ben mee niet zeker of deze al is geweest, maar de zoekfunctie zegt van niet.
 
Volgens mij zijn ze nog steeds op zoek naar opvolger voor de U-2, en ik vond dit wel een mooie kandidaat...

Hij is erg moeilijk. Turboprop?
Zie ik daar twee stuks geschut zitten in de high AR vleugel?
Die staartvorm komt me erg bekend voor, maar ik vind niet wat ik zoek...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top