FORUMLEDEN met ZEEWATER in de aderen...."vreemde boten deel 2

Ik denk het wel Max,
Zag vanmiddag Robin nog hier, maar die heeft ook niets te vertellen gehad.

golvenstillendeolie / palmolietanks hadden ze ook aan boord zie ik net op mijn tekeningenlijst.
Als ik tijd van leven heb maak ik dit schip misschien nog wel.
Met 363 tekeningen moet dat wel lukken denk ik.

Hmmm...ok, mooi schip is het zeker. Hoe gaat het met de eigen schepen? Maak je alles zelf, draaien frezen enz.? Ik neus links en rechts wel in de fora hier op het mbf en de meesterwerken die ik daar zie, petje af hoor! 363 tekeningen van 1 schip? Wordt hele klus dan....
M.vr.grt., Max

Laatst bewerkt:
Max, de stoommachines en ketel en schepen maak ik zelf, de besturing met 36 kanalen pas ik zo aan dat de knopjes logisch zijn terug te vinden.
Echter de geldopleverende werkzaamheden kosten de laatste tijd wel erg veel tijd.

Dat aantal tekeningen. . . . ach
Die set (van afvoer naar de vuilverbranding geredde) tekeningen loopt van : 369-000 meetbrief
tot 369-710 berekeningen stabiliteit
Misschien wel verder, maar dit is het hoogste nummer dat ik hier heb.

Tekeningen van afdruiprekjes uit de keuken en meer van dat soort (onderdek details) heb ik bij het oud papier gedaan.

Denk jij al na over een nieuwe opgave of gunnen we dat degene die de letters in de juiste volgorde plaatst?

laatste

Hoi , laatste :arrow:
"Palo..", en niet van de George Baker Selection.... Weet niet of Ria daar blij mee is.
M.vr.grt., Max

KOTA...

Hoi,
Is niet thuis..of wil de telefoon niet opnemen:onweer:,
Oplossing: PALOPO alias TJITARUM, opgevolgd door KOTA RIA (nr3)
M.vr.grt., Max
Gelijk maar het nieuwe ?:
79568069.jpg

"Appearances are deceptive:!:" is een bijpassend gezegde.
M.vr.grt., Max

Laatst bewerkt:
"Upje ende kickje" (vrij naar Karel ende Elegast)

Hoi,
Waar zijn alle boten-mannen gebleven? Of zijn het allemaal beton-mannen;) ( vastgekluisterd aan huis / de zee de rug toegekeerd / watervrees / cabriolet met kapot dak / lekke laarzen / enz...) geworden? Met uitzondering van de "uit het juiste (waarschijnlijk TEAK-)hout:!: gesneden" Frederik, Jan, Harm, Roel , Ad , Steffe, .., en ieder die ik heb vergeten te noemen. Waarschijnlijk heeft iedereen het gewoon weer erg druk...
Hintje:
Afgebeelde schip had 2:!: verschijningsvormen.....
M.vr.grt., Max

Laatst bewerkt:
wisselkoersen...

Hoi

@Steffe: No yens and no roebels
@Baggeraar: Geen neerklapbare schoorsteen, het hele schip was "neerklapbaar";)
"hout:!:" komt ook voor...
Schip was bedoeld om het onder de waterspiegel "tijger:!:ende", het zuurkool bereiden tot kunst verheffen hebbende, volkje op een dwaalspoor:!: te brengen.
Da's toch mooi gezegd hé...
M.vr.grt., Max

Laatst bewerkt:
wayaca

Hoi Steffe,
Pokhout (Wayaca, Aruba)is zeer hard , een van de zwaarste houtsoorten, maar wel goed te bewerken en te draaien. Het is van nature vet en daardoor 'zelfsmerend' en zeer geschikt voor lagers, glijblokken en ...
Ik weet niet of je daar uit gesneden wil zijn...;) Wat denken jullie?

Affijn tot morgen...
M.vr.grt., Max

<CITE></CITE>

Laatst bewerkt:
"up and go..."

HMS.. ,(is ook:......)
weer een delta-hint:
Hoi

@Steffe: No yens and no roebels(=Engels)
@Baggeraar: Geen neerklapbare schoorsteen, het hele schip was "neerklapbaar( kan ook "uit elkaar klapbaar" zijn)";)
"hout:!:" komt ook voor...
Schip was bedoeld om het onder de waterspiegel "tijger(engels:....):!:ende", het zuurkool bereiden tot kunst verheven hebbende, volkje (t.O.v. ons)op een dwaalspoor(engels: dec...):!: te brengen.
Da's toch mooi gezegd hé...
M.vr.grt., Max

Hallo Max,

Het schip heeft veel weg van een Iron Duke-class, maar nu ik dit type ga ik toch voor de Tiger uit 1913... Warm?

Groeten Paul

Hallo Paul,
"Warm?" Wat heet..! Meer gloeiend!:zon: TIGER is juist maar er waren er 2! Ik bedoel de 2e , link: dwaalspoor/afleidingsmanoevre.
M.vr.grt., Max

Back