Foto's en ervaringen van de GL/KDS 450 S,B,C Heli's

Ik heb de zaak gewoon verder inelkaar gezet.
Dat staart probleem heb ik opgelost door de sleuf naar onderen te draaien en dan een verzonken schroefje te vervangen voor een langere die dus iets uitsteekt aan de binnen zijde (ong 1,5 mm dus nog niet tegen de belt) en vervolgens heb ik deze truck nog een keer met het 2e verzonken schroefje aan de onderzijde. Door deze te verlengen drukt hij nu tegen de staart buis aan (sleuf is niet zo lang) en houd daarmee de buis goed vast.
De schoefjes aan de boven zijde lenen zich hier niet voor omdat daar de gyro plat op komt.
Des gewenst zal ik effe een foto'je met pijltjes maken maar ik denk dat het zo ook wel duidelijk is.

Verder ik heb gisteravond de servo's geplaatst en vandaag de rest opgebouwd en afgesteld. Op de Paal nog even een test vlucht en toen naar buiten.. Windkracht 4 a 5 maar toch effe proberen..
Rustig hooverend op 1 meter hoog en een klein achtje. Vind de pitch nog niet lekker down gaan dus dat gaan we morgen eerst maar effe door meten en afstellen.
Ik heb het idee dat de pitch maar een paar graden down gaat en met windkracht 5 wil je toch echt meer.

De foto's van de preflight foto shoot komen morgen ochtend wel. Het videotje van de maiden test flight is mislukt...

Benno
 
Nice, veel plezier ermee.. ;) Ik heb al een tijdje de C versie en daar zat standaard de KDS800 gyro op, leuk ding.

Ben nu aan het wachten op een nieuwe staart servo, zender en rotorbladen, dan weer lekker de lucht in. :)

foto0263583.jpg

Kun je me nog effe een closeup van de servo's geven. dus linker en rechter aanzicht..
Vind de staart servo zo raar geplaatst...
Werkt overigens wel..

Benno
 
Mja misschien wel, alleen oppassen dat die pin dan niet tegen de belt van de staart rotor aan komt.. Hoe zit het bij de t-rex 450? Volgens mij heeft deze ook geen pin oid..

de 500 van mij heeft het wel geloof ik. in mijn staartbuis zit in iedergeval een sleufje heb ik teruggezien in m'n handleiding.

is dit trouwens niet een idee voor jullie staartprobleem?? hem met een tie-wrapje klemmen zoals de houders voor de staartservostang op de staartbuis van m'n 500 geklemd zitten (bij jullie dus tussen de staartbuishouder en staartbuis ipv zoals op de tekening ;))




corné
 
de 500 van mij heeft het wel geloof ik. in mijn staartbuis zit in iedergeval een sleufje heb ik teruggezien in m'n handleiding.

is dit trouwens niet een idee voor jullie staartprobleem?? hem met een tie-wrapje klemmen zoals de houders voor de staartservostang op de staartbuis van m'n 500 geklemd zitten (bij jullie dus tussen de staartbuishouder en staartbuis ipv zoals op de tekening ;))




corné
Bedankt voor het mee denken maar zoveel ruimte zit er niet tussen de buis en de houder. Verde dwing je de staart buis zo wel uit het midden..
Bij mijn King draaide ik altijd 1 laagje plastick plakband om de buis voor montage dan klemde die beter. maar daar zat wel een locking pin voor de sleuf die ik dus mis bij de GL...
Dat vonden die Chinezen zeker te moeilijk om te clonen ha ha...

Benno
 
Kun je me nog effe een closeup van de servo's geven. dus linker en rechter aanzicht..
Vind de staart servo zo raar geplaatst...
Werkt overigens wel..

Benno

Heb je hier iets aan? Het is misschien een beetje slecht te zien op die foto maar ik heb op dit moment geen staart servo erop zitten, ik heb de Corona DS-929MG digital besteld.

foto0268829.jpg



foto0269962.jpg
 
Ja kijk dit zijn nu foto's waar ik wat aan heb..
Ik bedoelde ook niet de staart servo maar de servo achter de kop..
Maar die zit bij jou dus net zo..
Kreeg trouwens de servo's voor de kop (die 2 boven elkaar) niet tussen het frame maar gewoon van buiten naar binnen geschoven en dus de flens van de servo aan de buitenkant van de body.
Maar die lopen nu best wel goed..
Hier wat Preflight fotoshoot..

100_4516.jpg

100_4503.jpg

100_4506.jpg

100_4507.jpg

100_4508.jpg

100_4509.jpg

100_4510.jpg

100_4512.jpg

100_4514.jpg


Benno
 
LOL, zo pik je altijd de vaders met dochters eruit tijdens een meeting :p
 
Ziet er netjes uit :D

Toevallig zit op mijn Belt dezelfde canopy maar is toch anders ...
Hoe zou dat nou komen :)

Ben benieuwd naar de maiden met de GL Benno !
 
Ja die canopee had ik overgenomen van Justin maar paste niet lekker op mijn King. Op de GL past hij beter als de orginele die er bij zat.
Ik heb de canopee gisteravond nog gespoten.. Onderkant paars/rood en in het midden een witte bies. We gaan vooral niet voor standaard:rainbow1:.

Verder zit er bij de barebone alle onderdelen en nog wel het dubbele aantal aan schoefjes en ringetjes :confused: maar een batterij bandje zit er gewoon niet bij. Gelukkig heb ik een dochter;)..

De maiden komt wel als het weer het toe laat:cool:..

En ondanks dat het weer het eigenlijk niet toeliet toch even de maiden test vlucht..


Zoals ik al zei.. windkracht 4 a 5 laat rustig hooveren niet toe maar hij vliegt...

Benno
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Benno! Heb ook een poging gedaan om m'n canopy te spuiten, best tevreden mee voor de eerste keer.. :p

foto0280487.jpg


Niet erg orgineel maar vond het wel leuk staan.. :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn striping op die blauwe canopy:

Belt CP

Moet foto nog even verkleinen ;)

Ik vindt dat blauw zeker superstrak staan. Hoeft naar mijn idee weinig meer bij :)
Wel jammer van je paddles en rotorbladen....die vin'k er wat minder mooi bij passen ;)
Maar de canopy is top!!:thumbsup:
 
hallo,

waarmee en hoe spuiten jullie een canopy?
plak je het venster af en "gewoon spuiten met een kleurlak of heb ik daar speciale verf voor nodig?
lijkt me leuk om me daar ook eens in te verdiepen.:D
 
Als ik kappen voor mijn heli of auto spuit, spuit ik met tamiya spray.

maar volgens mij gaan we weer flink off-topic...
 
Als ik kappen voor mijn heli of auto spuit, spuit ik met tamiya spray.

maar volgens mij gaan we weer flink off-topic...

Ja hierover is elders op dit foum al heeeeeel veeel te lezen.
Op op het randje van deze topic te blijven..

Ik heb mijn canopee gespoten door de zaak af te plakken en daarna met een fluoriserende spuitbus die ik bij een lokale modelbouw zaak had gehaald. De verf was echter transparant en dus is de felle rode kleur een beetje paars uit gevallen.
Mijn canopee is gewoon van plastick dus een busje van de gamma had het ook prima gedaan..
Kies wel dekkende felle kleuren..
Benno
 
En dan weer echt on topic..
Vandaag de GL450CT eens echt geprobeert, althans dat wou ik.
Nou dat resulteerde in een crash.
Oorzaak: schroefje van de staart rotor op het asje los gelopen:sniper:.
Toch verbazend de GL450 van af 10 meter hoogte in een soort spiraal naar beneden te zien gaan:confused: en dan nog niet eens de bladen kapot of flybar krom. De skid veert zo goed dat erge klappen behoorlijk worden opgevangen..

Nou toch eerst nog alles even door lopen voordat ik morgen er weer mee de lucht in ga.

Benno
 
Back
Top