FPV, multicopter videos enz

Yep dragonlink lees ik!

Doe weleens lopend range testen bij mij in de wijk. Ik heb een US versie DX7s en vlieg mijn VC550 quad op 2.4ghz. Daar haal ik nog geen 100meter tussen de gebouwen, waar heel veel wifi is vanuit mijn huis en op mijn UHF quads ga ik een kilometer verder :D

en nu ook voor je JR of 9X!

zendmodule
27095-main.jpg

ontvanger
27096-main.jpg

opensource firmware erop zetten hoe je wilt, paar betere antennes en je vliegt ook mooi tussen de dingen door op lange afstand!

:p

Dat is inderdaad een goeie. Duurde inderdaad lang voor HK om met een LRS te komen. Deze is wel alleen 100mw lees ik. Zou in ieder geval veel beter moeten zijn dan de meeste 2.4ghz systemen en dan vooral door de bomen heen :D

hier is de tbs inmiddels zo goed als klaar. hij zit helemaal in elkaar, en cc3d vehicle en radio setup zijn doorlopen. morgen maar eens even een test vluchtje maken:) nu de gopro er nog niet op zit moet ik met mijn 4s5000 accu wel wat gewicht op die plek toevoegen, om cg goed te krijgen:) nog tips voor afstellen cc3d icm tbs discovery?

Nou ja ht-fpv ervaring wat een beetje vergelijkbare frame is.

Pitch en roll kp's verhogen op rate tot je oscillaties ziet en dan stuk omlaag totdat hikjes en trillingen weg zijn. Vervolgens ki's gelijk of mijn ervaring net iets meer dan kp om helemaal strak te houden. Yaw doe je tunen in rate totdat de quad stabiel zijn positie houdt zonder te draaien en ki ongeveer gelijk of iets meer.
Check mijn vc-550 settings bij openpilot info draad een paar paginas terug. Dat zijn de waardes die allemaal niet veel afwijken van wat ik op 4frames had.
Hoe hoger de kp's hoe meer controle je over je quad hebt.....je voelt op een gegeven moment wel wanneer hoveren steeds makkelijker wordt.

gewoon basis afstellen dus;) bedoelde meer dat ik bijvoorbeeld iets las dat een asymetrisch frame meer pitch gain nodig zou hebben dan roll. iemand die dat kan bevestigen/ meer over weet?

Vinny , ik heb ergens op het forum mijn afstelling van de Tbs geplaatst...

Boris , jou frame neem ik over , haal die maar uit elkaar en neem die mee naar de meeting ;)

ik zal eens gaan zoeken roni;) waarschijnlijk zal mijn afstelling wel wat anders zijn vanwege hele andere setup, maar merkte jij ook dat pitch gain hoger moest dan roll?

Yup bij dit soort frames kun je pitch altijd hoger hebben dan de roll. Als je het helemaal goed wil doen doe het as voor as. Zoek naar de kp's en dan pas de ki. Op het einde kun je ook nog wat differentiatie/deriative toevoegen(kd).

Een tip....als je makkelijk je quad op een vierkante meter kan laten hoveren zonder teveel corrigeren een meter boven de grond is het strak genoeg. Daarna is het alleen maar finetunen.

Inmiddels het GoPro probleem verholpen. Het kwam door het gebruik van de 3 polige stekker ipv de 4 polige. Alles werkt nu naar behoren! :)

Back