FPV, multicopter videos enz

Regelaren calibreren doe je gewoon 1 per 1 via de ontvanger.
Ieder keer dat je de lipo aansluit kan je best de gyro's calibreren , dat doe je met de pitch stick naar beneden te trekken en de yaw sitck naar links (throttle down)
Dan gaat er een groen lichtje pinken...en je kan armen met de yaw naar recht zoals openpliot.

Ik wil vanaf nu enkel nog goed vliegend multi's zonder dat die raar dingens doen ,
De HT-Fpv is gewoon een kreng van een quadcopter :)

Ja dat klopt die ht-fpv is wel goed voor langzaam tussen de bomen enzo....zodra je wat sneller wil dan loop je tegen limieten. kun je niet zoals bij openpilot vanuit het bordje calibreren?

Welk bord heb je juist gekocht ?

Het gaat meestal zo:

Arduino downloaden
Ftdi driver downloaden
Multiwii software downloaden
In arduino de sketch van de multiwii software openen , dan naar congifh.
Daar x quad aanduiden.
Type Fc aanduiden , je hebt er een lijst en daar staan alles fc's in.
En meestal de gyro filters aanpassen.

Aanduiden gebeurd met de 2 // weg te halen.
Dan kan je de boel uploaden , als alles goed gaat ga je zien dan het uploaden gelukt is , krijg je een foutmelding dan kan je beginnen zoeken :)

Zodra dat dat allemaal in orde is kan je de multwii config openen en aan de parameters beginnen.
Als het niet lukt wil ik je wel helpen , no problem ;)

Laatst bewerkt:
MultiWii
Hier is het allemaal zeer duidelijk uitgelegd.

Ik heb ook wat werk , wil men opnames volledig jello vrij krijgen , heb met de openpilot borden heel veel last van ''hikjes''
dat op de opnames duidelijk te zien zijn als gevolg helemaal geen strakke beelden.
Ben aan de gyrotau bezig , dit weekend echt wel tijd maken om alles 100% naar men zin te krijgen!

Ja maar welke waarde kun je vergelijken met bijvoorbeeld 250deg/sec op openpilot? Dat heb ik nergens kunnen vinden.

Nee , is helemaal anders , daar heb je enkel rc rate en het begint met 0,00
Ze raden aan om te beginnen 0,01 en dan 0,02 enz (stap per stap ), niet te snel omdat het heftig reageerd.
Ik had die van mij op 0,06 staan en om fpv te vliegen is het echt al genoeg...
Als je wartoxx style wilt vliegen moet je die ongeveer op 0,11 zetten maar dat zou ik niet doen!
Zodra je hem al op 0,10 zet weet je niet wat er gebeurd :)

Zodra je het bord hebt en je tijd hebt kan je altijd naar antwerpen komen , ik help je met plezier , het is meestal snel gebeurd..

De pid kunnen anders zijn op het moment dat je een lagere LPF kiest in de sketch.bij mij staat hij op een LPF van 20 en dan liggen de pid rond de 2. En inderdaad de rc rare gaat best heftig
Dit in combinatie met de rare rustig opvoeren.ik heb de rare op 0,40 staan en de rc rate op 1.2 of zoiets,maar dat is heftig inderdaad

Welk bord heb je juist gekocht ?

Het gaat meestal zo:

Arduino downloaden
Ftdi driver downloaden
Multiwii software downloaden
In arduino de sketch van de multiwii software openen , dan naar congifh.
Daar x quad aanduiden.
Type Fc aanduiden , je hebt er een lijst en daar staan alles fc's in.
En meestal de gyro filters aanpassen.

Aanduiden gebeurd met de 2 // weg te halen.
Dan kan je de boel uploaden , als alles goed gaat ga je zien dan het uploaden gelukt is , krijg je een foutmelding dan kan je beginnen zoeken :)

Zodra dat dat allemaal in orde is kan je de multwii config openen en aan de parameters beginnen.
Als het niet lukt wil ik je wel helpen , no problem ;)

Ik heb naze32 acro....zijn echt goed.

Let op: Dan heb je dus geen arduino nodig! Alle settings (zoals quadx, hexa, cppm, lpf e.d.) kun je aanpassen zonder opnieuw te moeten compileren (via je pc, of android met een bluetooth module op de fc).

Let op: Dan heb je dus geen arduino nodig! Alle settings (zoals quadx, hexa, cppm, lpf e.d.) kun je aanpassen zonder opnieuw te moeten compileren (via je pc, of android met een bluetooth module op de fc).

Wellicht zijn er al instellingen in je Naze aanwezig, dit kan je checken door 'm ff aan je GUI te hangen.
Toch zal je instellingen als quad type, esc bereik e.d. arduino (config h) moeten selekteren en vervolgens naar je board uploaden (compileren).
Weet al welk sensorboard of fc je moet selecteren? Zou de verkoper je moeten vertellen.
Let op: hoe beter je quad is gebalanceerd, hoe minder gyro (lpf) filtering hoeft toe te passen!
Mocht het niet lukken dan ben je welkom:wink:

Toch zal je instellingen als quad type, esc bereik e.d. Arduino (config h) moeten selekteren en vervolgens naar je board uploaden (compileren).

Geen arduino nodig!!!!!

naze32 is a small (36x36mm) flight control based on 32-bit stm32 processor running at 72mhz. With current attitude code from multiwii, cpu spends more than 90% time at idle.

However, with a proper 32bit platform, the following things are possible:
- realtime hardware debugging via swd connector
- 1us resolution hardware pwm for both input and output
- all supported sensors auto-detected, no need to recompile
- all user-configurable parameters / features are changeable at runtime through serial console
- plenty of cpu time to experiment with better filtering/attitude algorithms (kalman etc)
- 20k sram (mostly unused), 128k flash (currently ~40k used)

Yup naze32 hoef je niet te compileren daarvoor. Het is een timecop creatie. Je kan met cli en gui heel veel doen en ook je mode selecteren. Moet zeggen ben wel voorlopig onder de indruk van dit bordje en natuurlijk ook de prijs voor hetzelfde sensoren als een cc3d bordje.

Kan zijn dat het met de Naze niet moet , heb daar geen ervaring mee.
Bij alle andere multiwii bordjes moet je wel arduino uploaden..

Hoe zit het dan als je nieuwe multiwii software wilt uploaden en de gyro filters wilt aanpassen op de naze?
Dat kan toch niet via Gui...

Back