Ik had altijd een verende schakelaar links om het gas te bedienen.
Bij de Tandem zit ie rechts.
Dus even wat gesoldeerd, de 2 standenschakelaar naar rechts en de verende schakelaar naar links.
Nog even een puntje van aandacht!!!!
Als je de achterkant van de zender afgeschroefd hebt en hem eraf wil trekken, kijk uit.
Ik had de antenne-aansluiting losgetrokken.
Beetje lullig als je hem in elkaar gezet hebt en je hebt geen bereik.
Dus even dit printje controleren voor je hem in elkaar zet, of de antenne aansluitingen allemaal goed zitten.
Ik heb het even extra geborgd met 5 minuten epoxy.
Dan het omzetten van de schakelaar.
De 2 standen en verende schakelaar hebben beide maar 2 aansluitdraden.
Bij beide schakelaars zit de rode draad boven.
Ik heb het even doorgemeten en het is dan "normally closed".
Let daar op want anders krijg je vervelende dingen met het opstarten van de zender, dan gaat ie zeuren dat een schakelaar niet goed staat.
De schakelaar.
Iemand vroeg ook nog of de momentcontacten die onderop de zender zitten eventueel ergens anders naartoe gebracht kunnen worden als je de zender in een pult gebruikt.
Ik heb het doorgemeten en je kan de soldeerpunten gebruiken naast de momentcontacten om daar eventueel een draadje aan te maken en dat naar buiten te brengen.
Voordat ik de zender sloot heb ik natuurlijk alles gecontroleerd op werking en de schakelaars staan in ruststand goed, dus geen melding dat een schakelaar verkeerd staat.
GJ