Frsky Tandem X20 met Ethos OS

Het "Radio" deel doet het helemaal niet, is nog in ontwikkeling.
Er zijn ook nog geen tools om iets te doen met de X20.
Ik zie het nut ook niet van zo'n app bij de X20 of sensors.
Misschien voor wedstrijdvliegers, dat een helper dingen kan monitoren?
Maar als ik vlieg dan heb ik geen tijd om op het scherm te kijken.
En ik zou dan een bril op moeten zetten, dan word het vliegtuig weer vaag.
In de klasse waar ik vloog, F5F en F5B kan de helper eventueel zien hoeveel energie je nog hebt voor de limiter aanspreekt.
En ook aflezen van de gebruikte energie door de wedstrijdleiding zou kunnen.
Maar de sensors van Frsky zijn niet FAI goedgekeurd dus dan houd het al op.

GJ

Er is nog een app genaamd iMSB Frsky. Deze heb ik ook geprobeerd en aangeschaft voor €6,99. Hiermee kan je live telemetrie data ontvangen op je telefoon. App connect met de x20, maar krijg de data er ook niet uit.

Ik zal binnenkort even proberen de bluetooth aan te slingeren. Eens kijken of dat lukt.
Een app maken die niet werkt......zitten ze bij de overheid in het complot?[emoji13]

Ik krijg niet echt een Bluetooth verbinding hier.
Wat me wel opvalt is dat ik de motor aankrijg door alleen een ontvanger accu op de ontvanger aan te sluiten. Dat is raar toch?
Regelaar werkt dus via de bec?!

De standaard stand van de schakelaars kun je wijzigen bij preflight checks.
20210619_143637.jpeg

Als je een device gaat zoeken probeer het voglende.

1. Klik op "Search devices"
2. Klik direct weer op return
3. Klik weer op "Search devices"
Binnen 5 seconden moet er een lijst met Mac aderessen (devices) te zien zijn.

Zit een klein bugje in het Bluetooth gedeelte.

Moed opgegeven voor m’n x20s (via Banggood), wilde overstappen naar de x20. Heb ik zojuist e-mail gekregen dat x20s onderweg is….;)

Heb nu een x10s (omgebouwd naar access). Werkt de conversie tool naar de x20s echt goed of kan ik de toestellen beter rechtstreeks in de x20s programmeren?

Moed opgegeven voor m’n x20s (via Banggood), wilde overstappen naar de x20. Heb ik zojuist e-mail gekregen dat x20s onderweg is….;)

Heb nu een x10s (omgebouwd naar access). Werkt de conversie tool naar de x20s echt goed of kan ik de toestellen beter rechtstreeks in de x20s programmeren?

Als je voor de X20 betaald hebt en ze sturen een S dan is dat een mooie meevallee.

GJ

Als je op de X10 ook al Ethos draaide en daar je modellen op heb aangemaakt, dan zou je die modelxx.bin files zo moeten kunnen over zetten.
Althans hier bij mij werkt dat prima. wellicht dat je wat knoppen even opnieuw moet toewijzen omdat ze anders heten op de X10/X20.

Let wel goed op de volgorde van de model(xx).bin files.

als je een lege x20 hebt kan je zo alles over kopieren en overschrijven op de x20.

Maar als je al een paar modellen aangemaakt hebt op de x20 en dat eindigt bijvoorbeeld bij model05.bin dan moet de eerst volgende beginnen met model06.bin enzovoorts.

Inmiddels iemand een ontvanger geflashed met de X20?
Met name het aansluiten van de ontvanger aan de zender.
Plus en min van de kabel nog omwisselen?
Kan hier geen how to van vinden.

Groet Hans

Jahoor, heb een aantal ontvangers al geflashed met de smartport uitgang op de zender.

Zelfde pinout als een servo, Signaal/Plus/Min

Nokje is Signaal

Dankjewel.
Dus niet plus en min omwisselen zoals bij eerdere Frsky zenders.

Groet. Hans
Bij eerdere zenders hoefde je plus en min ook niet om te draaien op een smartport aansluiting.

Ik denk dat jij het hebt over het programmeren via de External Bay aan de achterkant (X9, X12), dat is heel iets anders.
Die connector op de X20 en X10 en Xlite, zijn speciaal gemaakt om 1 op 1 aan te kunnen sluiten,

Ik heb een accst ontvanger.
Deze kan ik niet binden met de x20s.
Kan deze überhaupt wel op de x20s? Of zou ik deze ontvanger moeten flashen? Zit iets met d8 of d16 protocol begreep ik. Maar het fijne weet ik er niet van.
Screenshot_20210620-230541_Chrome.jpeg

Frsky is best wel een oerwoud aan ontvangers......met het juiste kapmes kom je erdoor[emoji13][emoji112][emoji106]

Dit zijn D8 ontvangers, die werken niet meer met de X20.

Je zou daar net als wat ik gedaan heb een XJT Lite module voor kunnen kopen.
Dan kan je deze ontvangers weer gebruiken.

Back