FrSky X10/X10S

Discussie in 'Model elektronica' gestart door fredd_1001, 7 jan 2018.

1. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ik heb net de X10S binnen en geflashed naar OpenTX. Bij mijn X9D kon ik bij het aanmaken van een nieuw model ook flying wing (delta) kiezen. Nu niet. Heeft iemand hier een oplossing voor toevallig?

2. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Vergeet die wizard nu eens, dat is nergens voor nodig. Een delta mixer is heel simpel: Neem 2 kanalen en mix op elk kanaal zowel elevator als aileron input. Mix elevator 50%, aileron 100%. Elevator mix je op 1 kanaal +50%, op de andere -50%. Dual rates regel je bij de inputs, 0 punt, reverse en absolute uitslagen bij de outputs.

toostbeek vindt dit leuk.
  3. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Tnx Herman, dat was de oplossing :)

4. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Dit is juist de reden waarom ik nou OpenTX prefereer over echt alle andere systemen.
    Iedere fabrikant heeft zo zijn eigen idee over bepaalde (mix)functies, en als je daar een beetje je eigen ivloed op wilt hebben, is soms gewoon niet zo makkelijk of al helemaal niet te doen.

Hier heb je gewoon 100% invloed op elk mogelijke manier.

Vooral als je met Telemetrie gaat werken, en daar functies op laat triggeren.. echt geweldig!!

5. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    Jup :) Motor op toeren -> Wiel deuren langzaam omhoog (olie druk simulatie). Welk systeem kan dat nog meer? Jeti denk ik.... dan houdt het wel op. Airspeed -> Flaps is ook erg handig. Ik wou zelfs nog een touchdown sensor maken op het gear en dan de flaps meteen intrekken (en eventueel remmen erop). Helaas was de kist verkocht voordat ik dat af had. Voor een schaal kist is het echt super. Behotec gears hebben een error melding als de gear niet volledig uitgaat (en dus locked). Een alarm daarvan zou ook erg mooi zijn. Teveel opties eigenlijk........

6. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Inmiddels ruim een maand de X10S in gebruik, en ben extreem tevreden! Enige klacht die ik op internet las was de accuduur. De eerste acculading merkte ik ook dat hij erg snel leeg ging, maar dat heb ik opgelost door de schermverlichting uit te laten gaan na 20 seconden. Ben met mijn FPV toestellen ook vrij ver weg gevlogen, heb de indruk dat de range iets beter is dan de X9D Plus, maar dat kan ook geestelijk zijn...

7. Hobby4Life

Hobby4Life

Lid geworden:
    20 nov 2009
    Ha had precies hetzelfde gedaan :) ook na x aantal seconden het scherm uit.
    Dat ga ik vanavond op lossen door er een groter Li-Ion pakket in te bouwen,, een nieuwe accu plaat had ik al geprint in ABS.
    Heb een reserve originele accu gekocht en die haal ik uit elkaar voor het printje..
    Op mijn werk hebben we 3400mAh 18650 cellen.. die ga ik nu 2S2P maken. dan heb ik ipv 2600mAh nu 6800mAh, het extra gewicht valt mee.. en aangezien ik een pult gebruik te verwaarlozen.
    En voordeel is ook dat de zender nog op de normale manier geladen kan worden.

8. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    En toch heb je nog steeds die Fruitaba's in gebruik....... :hammer:

9. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja, dat blijft ook zo ;) Heb alleen Frsky vanwege de RSSI waarschuwingen....

Deel Deze Pagina