FrSky X12s Horus

Sticker in de module Bay.
Beste, daar heb ik naar gekeken en er zitten twee stikkers in een met een streepjescode met daaronder cijfers => 030190091720000108 en op de tweede stikker staat de naam FrSky met daarnaast zo een vierkante scanner code, deze heb ik via mijn smartfone uitgescand en toen kwam er deze nummer op te zien 150501908500027525141916 meer is er niet te zien.
Ik heb nu ook gezien dat er nieuwe updates zijn, op mijn zender staat versie 1.5.03 (26-02-2018) en ondertussen is er reeds 1.5.04 (4-05-2018)- 1.5.05 (7-05-2018) en 1.6.01 (beta 24-08-2018) verschenen moet ik die een voor een in volgorde upgraden of mag ik meteen de laatste installeren. Sorry voor al die vragen :oops: voor mij is FrSky nieuw ik was Spektrum gewoon vandaar.....:rolleyes:

Weet iemand om hoeveel setjes(siliconen draadjes) het bij de Horus gaat?
Ik moet ze bestellen en ga niet graag de zender 2x open/dicht doen!
b.v.d.

Even een vraag
Ik ben een herintreder en ben mij aan het oriënteren.
Nu lijkt mij een Horus X10 een goede optie voor mij. Nu heb ik wel eens gelezen dat het display niet te lezen is in vol zonlicht. Wie heeft dit ook ervaren?
Ik begrijp wel dat de leesbaarheid afneemt in vol zonlicht maar zou nog wel leesbaar moeten zijn

Alvast bedankt!

Hi Lex, ik heb een X12s en ga er vanuit dat daar hetzelfde scherm in zit. Ik heb geen problemen met de afleesbaarheid. Zelf in de volle zon met een zeer donkere zonnebril op kan ik het scherm prima zien. Tijdens het vliegen kijk je er overigens nooit op, de spraakfunctie maakt dat overbodig.

@Emanuel bedankt voor je reactie. Duidelijk, kon mij ook al niet voorstellen. Ben ook niet van plan om tijdens het vliegen constant naar de display te kijken maar ging mij meer om het feit dat als je op het veld wat moet aanpassen. Ik las een bericht dat er totaal niks te zien is in de zon maar dat kan dus naar het land der fabelen.

@Emanuel bedankt voor je reactie. Duidelijk, kon mij ook al niet voorstellen. Ben ook niet van plan om tijdens het vliegen constant naar de display te kijken maar ging mij meer om het feit dat als je op het veld wat moet aanpassen. Ik las een bericht dat er totaal niks te zien is in de zon maar dat kan dus naar het land der fabelen.

Gek bericht. Wellicht hebben ze de helderheid dan erg laag gezet :) Het kan ook een defecte zender zijn. Met zonnebril en het scherm op 80% gaat het prima in de zon.

Voor als je een zwever wilt programmeren op OpenTX

Moest mijn zwever opnieuw programmeren en heb het hele stuk gefilmd en geprobeerd her en der wat uitleg erbij te geven. Tis een oersaai filmpje van 1,5 uur in totaal. Maar wie weet heeft iemand er wat aan.

Programmeren van een f5j 4 kleppen zwever
- meesturende flaps
- 3 vliegmodes (speed-cruise-thermiek)

Deel 1, voor dat de ontvanger de kist in gaat:

Deel 2, setup van de basis in en afstellingen

Ik heb deel 1 bekeken en ziet er heel goed uit! Deel 2 hopelijk vanavond kijken. Er komt nog een deel 3 gezien de titel van het tweede deel (2/3)?

In het inputs menu definieer je inputs (duh) maar een input kan meerde "standen" hebben. Dual rate bv zijn eigenlijk verschillende standen van de input. Als je de verschillende dual rate / expo opties voor de input definieert in het input scherm kan je deze ene definitie gebruiken in meerde mixer regels. Stel je hebt aileron dual rate en 4 servo's in de rolroeren. Ga je dan voor alle 4 kanalen 3 mixer regels maken met de dual rate waardes? Nee, je maakt dan 1 input met 3 dual rate regels en gebruikt deze input in de 4 mixer regels. Ook kan je bij de mixers een fout maken door Add ipv Replace te gebruiken. Als er 2 regels tegelijk actief worden met Add dan tellen de waardes op. Bij inputs is er slechts 1 regel tegelijk actief, dat gaat nooit fout.

"Nee, je maakt dan 1 input met 3 dual rate regels en gebruikt deze input in de 4 mixer regels."

Bedoel je hiermee dat bij meerdere servo's op een kanaal(vb. hoogte), je de expo instellingen e.d. onder "Input" zet? En dan bij "Mixer" de ch. toevoegt aan de Input?
Of lees ik het verkeerd?

Bij het 1e filmpje van Jaap, zie ik dat hij bij de "Mixers", "add" heeft ingesteld!

Kortom mij is hierdoor nog niet precies duidelijk wanneer ik add of replace moet invoeren.

Gr.Ron

Bedoel je hiermee dat bij meerdere servo's op een kanaal(vb. hoogte), je de expo instellingen e.d. onder "Input" zet? En dan bij "Mixer" de ch. toevoegt aan de Input?

Ja, dat bedoel ik.

Normaal gebruik je Add voor een mixer regel. In de meeste gevallen wil je dat het kanaal het resultaat is van alle mixer regels. Alleen als je bv een kanaal wel overriden / blokkeren gebruik je Replace om alle vorige mixer regels uit te schakelen. Dit doe je bv als je een neuswiel hebt met retracts waarbij deze altijd in een midden stand moet staan bij gear up. Voor hoogte / flaps en al dat soort mixers is Add de bedoeling.

Daarom zie je bij inputs ook geen Add / replace: Er is altijd maar 1 input type actief. Dat is logisch want er kan maar 1 dualrate keuze tegelijk zijn.[/QUOTE]

Back