fullsize dlg ''Vintalus''

Na het geknutsel met de mini's, nu eindelijk kunnen beginnen aan een foolsize(..) kist! Omdat ikzelf de bouwtechniek nog nooit heb toegepast, krijg ik erg fijne hulp, wat ik zeer waardeer. Sterker nog, zonder deze hulp kan ik het voorlopig simpelweg vergeten....

Maar goed, ff snel het idee; de basis is n tantalus versie....., vleugel ; hiervan heb ik het 1e paneeltje weggelaten en het 2e paneeltje 2x gemaakt(1x gespiegeld) Hierdoor heeft de vleugel z'n vorm. Het idee achter dit ontwerp is om een beetje tussen een xxlite en een Tantalus uit te komen, of dit ook zo uit gaat pakken :confused: Afijn, voor de rest heb ik redelijk dunne profielen bij iemand uit de la gevist en maar gebruikt, ik hoop dat de servo's passen...
Het rompje wordt waarschijnlijk een standaard tantalus model, lijkt me niets mis mee en ik zou het zelf ook niet zo 1,2,3 beter bedenken;)
Tot slot wil ik de staartdelen het liefst zo dun mogelijk maken, kijken wat praktisch haalbaar is..kielvlak:rolleyes::rolleyes:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vicent,

In het geval dat de 'Vintalus' idd zo'n mooie Tantalus 8C Competizione romp krijgt, mag ik je dan vragen om de volgende tekst er goed leesbaar op aan te brengen : " Tantalus 8C Competizione fuselage used under duress of its designer " :-)
Cheers,

Bart

Yes!! Mn rompje is keurig uit de mal gekomen, heel blij mee.Bedankt voor alle hulp Loet!
Langzaamaan heb ik alle delen bijelkaar en begint het allemaal op een dlg te lijken.
Ik twijfel nog over de staart; het lijkt me leuk/mooi om zo'n mercedes ster te maken, met het kielvlak naar beneden en een conventionele v-staart. De hele boel wil ik dan als een normale v-staart aansturen, dus met 1 servo per stuurvlak. Kan ik ook mixen, wat me diverse mogelijkheden geeft qua aansturing; als delta,alleen als hoogte roer, hoogte en richting en tot slot alles gemixt. Hierover zullen de meningen verdeeld zijn, maar ik doe dit vooral omdat ik wat anders als de meeste dlg's wil, of het ook beter/fijner stuurt weet ik nog niet, uiteraard laat ik het jullie weten.Nu weer door met bouwen, kan niet wachten om Loet met deze kist in te maken!;)

Yes!! Mn rompje is keurig uit de mal gekomen, heel blij mee.Bedankt voor alle hulp Loet!
Langzaamaan heb ik alle delen bijelkaar en begint het allemaal op een dlg te lijken.
Ik twijfel nog over de staart; het lijkt me leuk/mooi om zo'n mercedes ster te maken, met het kielvlak naar beneden en een conventionele v-staart.

je kan altijd je kielvlak/rudder ROND maken, en er een mercedes ster in uitwerken (met paint)
ik denk niet dat iemand al een ROND kielvlak heeft. en je stabilo er in verwerken als pendel? net als bij de Flow? kan wel cool worden...

je kan altijd je kielvlak/rudder ROND maken, en er een mercedes ster in uitwerken (met paint)
ik denk niet dat iemand al een ROND kielvlak heeft. en je stabilo er in verwerken als pendel? net als bij de Flow? kan wel cool worden...
hahaha! wel gaaf ideetje, maar dan weet je zeker dat je wat inlevert vergeleken bij de rest....

Bart, Elio en 4,8 GHz

Nee, 2.4 ghz...:D

Speciale Schilder : Ga toch direkt voor 4,8 GHz als je financieel sterk genoeg bent. Verkoop eventueel een paar schilderijtjes om te financieren. Ik geloof dat we met deze posting (dit "draadje") absolute dieptepunten bereiken, maar ik moet toegeven dat het leuk is. Hoe spelt men overigens "TOPIC" - heb vergeefs gezocht in de dikke Van Daele, maar goed die heeft ook zijn beperkingen. Jammer genoeg spreek ik geen Engels, alleen Americanese.
Ik voel mij verplicht om een vertrouwelijk rapport te schrijven aan Bart en Elio. Rutten lapt alles aan zijn laars - zit op zijn roeibootje :eek: Samson heeft nog geen laarzen, dus die kan nog niet lappen.
Oh Marion, I think that we're in trouble here : Srvj6cBhDAs[/media] Simon - YouTube
The boy's got a heart but it beats on his opposite side... pure politics

Yves

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke ideeen Vincent! Ben benieuwd naar het resultaat. Misschien kun je de Mercedes-staart alleen aansturen op hoog en laag. Dus eigenlijk rudderless.

Vrije vlucht DLG's hebben veelal zo'n Y-staart.
Best mooi!
Bij die modellen is het idee dat bij de lancering je staartboom een beetje tordeert.
Staartvlakken boven de pook zijn groter dan de flap eronder.
Een kort moment creëer je dus een groter zijdelings oppervlak!
Na de start heb je meteen weer minder 'last' van een te groot kielvlak.

afwijkend hoogte en richtingsroer

Het Mercedesster richtingsroer is al eens uitgeprobeerd door Wolfgang Zach, die van de turbo-dlg. Heb hier ook foto's van gezien op het internet.

Groeten,

Hans

hahaha! wel gaaf ideetje, maar dan weet je zeker dat je wat inlevert vergeleken bij de rest....

inlevert op welk vlak?

je kan de staart natuurlijk ook maken als een staart van een leuke vis... (eender welke...)

de vorm uitsnijden, en dan met airbrush de staart er op painten...
het is tenslotte de VINtalus.

ster.jpg

Dit heb ik vaker gezien, ook 60 graden gedraaid, kon daar even geen foto van vinden.

Als je origineel bent dan vooral geen varianten op Mercedessterren of iets dergelijks. Het kruis zoals bijna iedereen heeft maar dan 45 graden gedraaid is ook al gezien.

Loet

Back