Fundrives Mol

• Topicstarter Topicstarter EZ man
  • Startdatum Startdatum
Je hebt net duidelijk gemaakt waarom er weinig belgen/nederlanders over de grens rijden.
Met deze instelling blijft dat ook zo.

We maken onze reglementen zo soepel mogelijk, maar het is Nederland die naar 5 cellen (in de stock) is gegaan, voor mij een stap achteruit, en Belgie bij 6 cellen is gebleven en Lipo er heeft bijgenomen, voor mij een stap vooruit, maar deze discutie is hier al genoeg gevoerd.
Als je alleen maar 5 cellen hebt, is er nog altijd de modified, overigens met 2 lipo's kom je een racedag door, plus eens je lipo geproefd hebt zou het wel eens kunnen dat je niets anders meer wil.
Ivm de 19t motoren, alle Nederlanders hebben nog wel 19t motoren in hun bezit.
Ivm de 10.5, in Nederland is men al een jaar rond de pot aan't draaien; 19t, 10.5, 9.5, 13.5, 5 cellen, 6 cellen, lipo???? In elke club is het wel anders, in Belgie hebben we resoluut voor de LRP 10.5 gekozen en dit werkt perfect en onder algemene tevredenheid.

MJ

Ik weet niet hoe dat in Nederland in z'n werk gaat, maar hier in het Zuiden is Stock een categorie voor beginners, jongeren, nieuwelingen, talmers, ouden van dagen,... enfin, voor al diegenen die het (nog) niet zien zitten om mod te rijden. Ik vraag me af wat een rijder van het kaliber van Chris in die klasse tracht te bewerkstelligen?

Op rctech.net lopen gelijkaardige verhitte discussies. Het lijkt erop dat (semi-)professionele piloten alginds aangemoedigd (betaald?) worden door bepaalde merken om op grote races de stock-kampioenschappen binnen te rijven. Onder het motto van 'een kampioenschapstitel is een kampioenschapstitel, en dat staat goed op een label van een product'. En ook daar is het reguliere stock-volkje een beetje op de tenen getrapt.

Klopt volledig Bruno, maar vanaf welk niveau is iemand 'te goed' voor stock? Op basis van sponsoring alleen kan je niet oordelen, sommigen zoals Flippo zijn heel erg goed maar rijden zonder sponsoring en vice versa.
Ook stock kan je indelen in gewone stock en superstock, waarbij je de echte beginners kan laten deelnemen in een 13,5T/27T klasse en de geoefende rijders die gewoon liever 10,5T/19T rijden om diverse redenen.

Ik weet niet hoe dat in Nederland in z'n werk gaat, maar hier in het Zuiden is Stock een categorie voor beginners, jongeren, nieuwelingen, talmers, ouden van dagen,... enfin, voor al diegenen die het (nog) niet zien zitten om mod te rijden. Ik vraag me af wat een rijder van het kaliber van Chris in die klasse tracht te bewerkstelligen?

Op rctech.net lopen gelijkaardige verhitte discussies. Het lijkt erop dat (semi-)professionele piloten alginds aangemoedigd (betaald?) worden door bepaalde merken om op grote races de stock-kampioenschappen binnen te rijven. Onder het motto van 'een kampioenschapstitel is een kampioenschapstitel, en dat staat goed op een label van een product'. En ook daar is het reguliere stock-volkje een beetje op de tenen getrapt.

In Nederland wordt de stock over het algemeen gezien als spec klasse. Hierin wordt er met gelijkwaardig materiaal gestreden en maakt de rijder het verschil. Dit is eigenlijk ontstaan doordat de stock klasse geen beginnersklasse meer is (ook in Belgie niet) omdat er geen beperkingen gesteld zijn aan het materiaal anders dan de motor. In Nederland zijn de kosten voor de stock klasse vaak dan ook hoger omdat zaken als gewicht en spanning van de accu's een grotere rol spelen. Vaak is er ook nog een beginners klasse waarbij de echte beginners kunnen proeven aan het competitie element van racen.

En de 19 elements (voor de Nederlanders) en de 19 turn specs 24° vast vertimed (voor de ERCE ers) zo proberen we iedereen een beetje tevreden te stellen.

MJ

Ik wil weer mee doen.
Denk alleen niet met de 19t dit jaar maar met de mod.
Heb geen 6cellen.
alleen 5cellen en een money motor.
Als die het goed doet doe ik misschien mee met de stock maar voor de mod heb ik alles.

Wanneer is de zaal weer open?
Begin Oktober?
Dan kom ik trainen.

En de 19 elements (voor de Nederlanders) en de 19 turn specs 24° vast vertimed (voor de ERCE ers) zo proberen we iedereen een beetje tevreden te stellen.

MJ

Dus ik als ERCE'r kan met 5cel en een andere motor dan een element mee doen?
Al zag ik dit weekend Glenn met een element gaan en met een Lipo. da vliegt zeg.
Wat een power heeft zo'n lipo.

Dus ik als ERCE'r kan met 5cel en een andere motor dan een element mee doen?
Al zag ik dit weekend Glenn met een element gaan en met een Lipo. da vliegt zeg.
Wat een power heeft zo'n lipo.

De 19t, 10.5 tijd 6 cellen of lipo volgens het Bk reglement.

MJ

Ik heb net vernomen dat de zaal volgend weekend niet zal open zijn omdat er dan al iets anders te doen is in de zaal.
Zaterdag 20 september is het wel open en dan kunnen we voor het eerst onze nieuwe matten gaan uit testen :)

Back