Nadat ik mijn eigenbouw Magnum Hughes door een dom foutje gecrashed had (balancer stekker draaide tussen de gears), ben ik meteen een nieuwe gaan bouwen. Ook deze crashte korte tijd later door een defecte ontvanger. Omdat ik geen tijd en zin had om weer een nieuwe te bouwen, ben ik naar de zogeheten kant-en-klaar heli's gaan kijken. Omdat mijn clubleden Han en Rob er al een hadden, lag een Funkey romp voor de hand.
Omdat ik geen risico wilde lopen met levertijd, douanekosten en/of schade bij aankomst ben ik naar RCHeliparts gereden en heb er een Hughes 500D meegenomen. Nu kon ik meteen beginnen!
Omdat mijn "Hughes clubje" vliegmaten vrijwel dezelfde rompen hebben maar met verschillende mechanieken erin, leek het ons leuk om gezamenlijk een verslag te maken van alle drie de versies.
1) Mijn Hughes 500D met Trex600E mech en eigenbouw 5-bladkop
2) Han zijn Hughes 500D met Hirobo SDX50 mech
3) Rob zijn Hughes 500E met Raptor50 mech

Omdat ik geen risico wilde lopen met levertijd, douanekosten en/of schade bij aankomst ben ik naar RCHeliparts gereden en heb er een Hughes 500D meegenomen. Nu kon ik meteen beginnen!
Omdat mijn "Hughes clubje" vliegmaten vrijwel dezelfde rompen hebben maar met verschillende mechanieken erin, leek het ons leuk om gezamenlijk een verslag te maken van alle drie de versies.
1) Mijn Hughes 500D met Trex600E mech en eigenbouw 5-bladkop
2) Han zijn Hughes 500D met Hirobo SDX50 mech
3) Rob zijn Hughes 500E met Raptor50 mech