Funtana S40 hangar-9 electro (om)bouw

Alle stuurende delen zijn af en ik ga morgen mijn landingsgestel in form zagen, ziet er best goed uit maar de volgende maak ik hem anders. Als die erop zit kan mijn cockpit erop en ben ik klaar!

Nando,

Als je gaat invliegen, doe dan even een belletje naar mij ;-)

Grtjes en suc6 met de bouw :)

Leeft ie nog Nando? Heeft de sint je nog leuke nieuwe dingen gegeven of schrijf jij je volgende bericht vanuit Spanje?

Nee geen sinterklaas kado, kerst heb ik al geld voor binnen :P hij is bijna af!
Ik heb nog iets werk aan het landings gestel en de cockpit moet nog gelijmd worden dan issie af!

ik ben rond aan het kijken voor leuke setups voor de funtana s40, hebben jullie meschien nog interesante links?

ps. nando, hoeveel kg gaat de setup van jou ongeveer trekken?

remie zei:
ps. nando, hoeveel kg gaat de setup van jou ongeveer trekken?
Ik reken niet met kg's in trekkracht maar in Watt/(kilo)gram. de meeste kg trekkracht heb je namelijk met een erg platte prop, mijn voorkeur gaat uit naar iets meer spoed. dit soort variabelen maakt de berkening niet echt makkelijk :lol:

Hier mijn berekening voor de funtna:
persoonlijk houd ik 300W/kg aan als minimum voor 3d. Dit met een grote prop is voldoende om alles te doen.

750W/2,5kg is 300W/kg (op 5s is dat 16,5V X 45A = 750W waarschijlijk komt het in de werkelijkheid op 60,6A omdat mijn regelaar-motor-accu het allemaal aankunnen dus 60,6A X 16,5V = 1000W. 1000W/2,5kg= 400Watt/kg :thumbsup:.

Ik ging voor een redelijk lichte setup met voldoende power, hij weegt minder dan met een saito 82 en heeft meer power. Dit is iig de bedoeling, het is niet heel veel lichter en heeft niet heel veel meer power maar het is een goed balance van de 2.

Ik hoop trouwens volgende week ergens mijn maiden te doen. :wink:

ik ben benieuwd hoe die het gaat doen.
ik wil bijna dezefde setup gaan gebruiken als het goed blijkt te werken.

behalve de servo's, daar komen allemaal digitale hitec servo's op.
en de accu, daar ben ik ook nog niet helemaal over uit, waarschijnlijk maxxamps 5s 4000mah lipo.

nog een vraagje, heb jij of andere mensen nog interesante links naar conversies van funtana s40?

groeten remie

De meeste ken ik denk ik al, en veel waren niet interesant. en de filmpjes die van electro s40´s zijn te vinden word je ook niet blij van...

Geplaatst: Zo December 17, 2006 3:26 am

Dat wordt een kort nachtje voor je, niet in slaap vallen straks in Emmeloord he :wink: :lol:

Grt.

nando zei:
Ik hoop trouwens volgende week ergens mijn maiden te doen. :wink:

en..., heeft de kist zijn maiden al gehad, of zijn er nog pics van de vorderingen?

ps. ik ga waarschijnlijk volgende week alle benodigde spullen bestellen dus ik hoop ook heel snel aan de slag te kunnen!

Nee nee, 't wil allemaal niet echt gaan, in een 30 minuuten is hij helemaal vliegklaar te maken maar hij licht op de club en ik kan het ding gewoon niet vervoeren.

we zijn inmiddels een jaar verder :wink:
maar heb je al de tijd gevonden om het project af te ronden?

ik moet zelf nog even wachten totdat ik mijn motor heb verkocht, dan kan ik de spullen bestellen.

Ja, ik zal morgen foto's maken.

Ik had binnnen met uitgeschoven antenne en mpx kristal in een futaba ontvanger ongelovelijk veel storing, hopelijk word dit minder met het juiste kristal.

Dan is vervoer zoeken voor de maiden :-D

Pff, ja ik heb foto's maar ook zeer veel ge!@#$%^& met me pc, foto's moeten maar ff wachten, ik heb trouwens op het veld gestaan met me funtana en toen kreeg ik een heel vreemd probleem met de nylon bout (die de hele vleugel erop hou dus dan ga ik niet gokken of het goed zou gaan) zaterdag als het weer goed genoeg is nog ff proberen.

He Nando.

Veiligheid gaat boven alles.
Het zou zonde zijn als het mis gaat.
Dus laat je niet opjutten!!!!!!
Doe de maiden als je zeker weet dat alles werkt zoals het hoort.
Succes verder!!!!!!!

Groeten Han.

Back