Funtana S40 hangar-9 electro (om)bouw

Nou mensen, hij heeft gevlogen. Het was een kort vluchtje met brand (:|) in de motorkap er was een moertje die de motor vasthoud losgetrild en daardoor liep er wat tegen het motorplaatje aan (balsa+koolstof) dat ging in de fik. verder geen schade, alleen dus ff een nieuw plaatje maken ;)

Ik was het trouwens niet die hem vloog, dat was Ijsbrand, die vond hem best goed vliegen ookal was het nogal een kort vluchtje.

Jep, hij vloog ''lichter'' als mijn funtana 40 brandstof uitvoering. Ik gaf paar tandjes gas en toen wou die eigenlijk al gelijk los.... paar rondjes gemaakt, en toen zag ik beetje gele vloed(ook anderen clubleden) achter de koellingsgaten van de motorkap.

Snel weer motorschotje maken en vliegen weer ;)

Grt IJsbrand

Ik was trouwens niet de enige maiden die dag, nog een september fury en een ace (laagdekkertje)
hier een paar fototjes.
funtaba_vs_september_fury.jpg

Lean_machine.jpg

locktite de volgende keer ;)

Mooi dat hij zo vloog :) Zo'n houten prop icm met electro moet echt super aanvoelen.

Nee jongens jullie snappen het niet.
Nando heeft eindelijk eens goed bij mij afgekeken.
Is ook niet zo moeilijk als club genoten.
Het is namelijk de zelfde prop als ik zelf gebruik.

En Nando eindelijk.
Proficiat, ach dat schroefje, dat gebeurt niet weer.

Groeten Han.

Nog weer 2 foto's die het plaatsen wel waard zijn.
Funtana_1.jpg

Funtana_2.jpg

Ik heb trouwens alweer een nieuw motor plaatje gemaakt, dit keer van epoxieplaat (printplaat).

Dat wordt nog leuk op de electro meeting :) Lekker een paar mooie toestellen in electro uitvoering....

Nando

Zou je ook een Foto van de Motorophanging kunnen plaatsen.

Ik heb zelf wel een idee voor mijn model , maar vaak is het zo dat andere piloten het veel makkelijker oplossen.

Mvg Johan

foto's komen als ik de nieuwe motor montage af heb.

Maar ik heb wel erg veel storing, zodra de motor aangaat beginnen roeren te jutteren en regeld hij de motor niet goed meer.
Is er iets dat ik kan doen om dit te verminderen? Feriet kernen oid (heb hier totaal geen ervaring mee).

Eigelijk wouw zoiezo al een synth ontvanger erin doen, en mss is het ook wel gewoon de ontvanger die niet goed is.
Welke ontvanger raden jullie aan? Zoon mpx ipd ontvanger vind ik er wel goed uitzien en ze hebben zelfs een DS, maar die is gelijk weer 30 euro duurder... is dat het waard (tuurlijk als 30 euro je kist red is het het waard, maar als het niet nodig is?)

Ha Nando.

Gewoon doen zo'n multiplex ontvanger..
Is echt het geld waard!!!!!!
Die paar euro meer zou ik maar niet aan denken.
Ze zitten ook in de lapidar en duckkie.
En je weet wel die hebben ook nog nooit een tik gehad.

Groeten Han.

Gewoon overstappen op Futaba, prop een 149DP erin en al je problemen zijn opgelost :wink: Overigens kun je niet zomaar zeggen dat een synth ontvanger "beter" is, hij heeft alleen geen kristallen nodig :D

Grt.

@han, ik dacht ook wat is die paar € extra.

en Alex pff.... echt niet. Ik had tijden een FC16 en ik ben toch wel ERG blij met me evo, dag en nacht die 2 zenders (op mijn club heeft iemand zelfs zijn ff9 tekoop gezet (samen met een heli) om een mpx EVO te kopen.

En een synth onv is idd niet beter (ipd en ds wel vergeleken met wat ik had) maar mijn ontvanger had ookal een aantal chrashes (al dan niet door storing) op zijn naam staan

ik heb zojuist alles besteld op de accu na.
mijn setup wordt:

Motor: 660KV HiModel Outrunner Brushless Motor Type A4120 309g
Regelaar: TP-65A Brushless Speed Control (ESC) 45g
Accu: waarschijnlijk 20C MaxAmps Lipo 4000HV 5S 455g
servo's: 4x HS 5245MG 128g
Ontvanger: futaba dual conversion ontvanger 35g
Bec: HiModel 3 Amps. 5V / 6V Switch-Mode UBEC 6g
totaal gewicht electronica: 978g

ik ben erg benieuwd.

groeten remie

ik vertrouwens erop dat deze setup goed is :wink:

::edit::

ps. zou het mogelijk en nuttig zijn om met de op de vorige pagina staande setup op 6s 4000mah te draaien?
die wegen 90gram meer, 545 gram dus.

Mogelijk zeker, nuttig, tja iets meer power en meer gewicht. Ik ben erg gek op lichte kistjes (nu is deze funtana zoiezo al zwaar) dus ik koos voor 5s, hiervoor moet je trouwens wel een verhoogd landingsgestel maken want een 15-16inch prop kun je niet/nouwelijks met het orgineele landingsgestel ronddraaien.
En ik houd niet van een kleine prop, 16-8 lijkt mij een heerlijke combinatie met deze motor/accu/reg/vliegtuig combinatie te lijken met wat meer toeren en een kleinere prop kan je evenveel "power" hebben maar vind ik toch iets minder vliegen (acceleratie uit hoover en dergelijke). Ach het blijft eigen voorkeur.

Ik zal zien wat ik kan doen, beloof niks (de auto waar ik in mee rijd is al behoorlijk vol).

Back