pe reivers
In Memoriam
Daarmee kun je niet tijdens de vlucht meten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
plotterwelt zei:Zal het in Nederland ook wel gaan.
Rick NT zei:Hee Jongens, nu hoor je het van een expert. Die brandstof motoren zijn waardeloos, produceren alleen maar warmte.
Een beetje elektromotor haalt 80% efficientie dus 3 KW ingangsvermogen betekent 600 Watt warmte-afvoer.
Alleen maar voordelen, niet zoveel grote gaten in je kist/motorkap en volgens mij blijft je stabilo dan ook heel
Rick
hezik zei:Koeling is dus gewoon belangrijk. Waarom leveren de motorfabrikanten geen voorgevormde koeltunnels mee? Lijkt mij dat je vrij eenvoudig een redelijk universele tunnel kunt maken voor een motor, die dan de koper nog op maat moet maken.
Overigens is 1 ding van wat je zegt gewoon niet waar, Pe, het is niet zo dat AL het vermogen als warmte gedissipeerd moet worden. Dan zou er immers geen aandrijfvermogen zijn. De som van alle energie moet gelijk zijn, dus een deel warmte en een deel aandrijving. Als een motor dus 3,5kw aan energie levert, komt er geen 3,5kw aan warmte vanaf. Dat kan simpelweg niet.
pe reivers zei:Ik begrijp nu hoe je aan die hoeveelheid antwoorden komt. Je neemt niet eens de moeite om te lezen wat er gezegd wordt.
Stel, de brandstof levert 100 wattseconde aan energie. 35 Ws is nodig voor de koeling, 5 Ws voor de wrijving, 30 Ws gaat met de uitlaatgassen verloren. Blijft er nog 30Ws over om arbeid te verrichten op de krukas. Zoals je ziet, gaat er met de koeling zelfs meer energie verloren als er aan de krukas geleverd wordt.
pe reivers schreef:
Ik begrijp nu hoe je aan die hoeveelheid antwoorden komt. Je neemt niet eens de moeite om te lezen wat er gezegd wordt.
Ik maak ook wel eens een fout, lijkt mij een beetje overbodig om dan gelijk mij voor rotte vis uit te maken.
Alexzzz zei:@Eclipse; zit jij bij Johan op de club?(heb altijd gedacht dat je een Belg was)
Grt.
JVDO zei:mss zijn er wel meerdere johan's in de wereld 8)