Zojuist de laatste dingetjes gedaan en ook mijn Funtana 100 is klaar
Ronald,
Mooi, heb je een paar foto's van de motorinbouw etc. ??
Grts,
Albert
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zojuist de laatste dingetjes gedaan en ook mijn Funtana 100 is klaar
JVDO zei:90% dual rate WOW![]()
Ik had het over expo da's wel wat anders dan Dual Rate
Veel succes Ronald.
Appie zei:Ronald,
Succes morgen, het wordt goed weer, dus gaan met die banaaan![]()
grt,
Albert
dan koop je beter tragere servo's
JVDO zei:90% dual rate WOW
Ik had het over expo da's wel wat anders dan Dual Rate
Tja, het is wel handig dat als je aan de modelvliegsport doet, dat je het verschil tussen Dual Rate en Expo weet.............![]()
Hier nog even een samenvatting van de verschillen en samenhang van de twee termen,
![]()
Dus verkorte conclusie,
- Met EXPO bepaal je de snelheid van de servo rond het middenpunt van de servo
- Met Dual Rate bepaal je de MAXIMALE uitslag van een servo in een bepaalde Flight Mode
Simple as that :wink:
Grt,
Albert
Appie zei:Dus verkorte conclusie,
- Met EXPO bepaal je de snelheid van de servo rond het middenpunt van de servo
- Met Dual Rate bepaal je de MAXIMALE uitslag van een servo in een bepaalde Flight Mode
Simple as that :wink:
Grt,
Albert
Zowel het bedoelde Expo als Dual-Rate hebben beide namelijk geen betrekking op de snelheid van de servo maar op de uitslag (hoekverdraaiing) die de servo maakt.
Hoe je de Expo of Dual-Rate ook insteld dit zal niks veranderen aan de snelheid/steltijd van de servo. De snelheid/steltijd van de servo is eigenlijk al bepaalt in het ontwerp van de servo en verder afhankelijk van de voedings-spanning en belasting van de servo. De steltijd is bij sommige digitale servo's wel instelbaar (via een programeer-kastje) of je kunt het knuppelsignaal vertragen in de zender.
Op het verhaal (of eigenlijk) conclussie van Albert heb ik dan ook 1 correctie. Expo bepaalt de gevoeligheid van de servo rondom de middenstand van de knuppel. Zonder Expo is de relatie tussen knuppeluitslag en servouitslag rechtlijnig met expo verloopt deze via een 'kromme' curve waardoor 5 graden uitslag bij de middenstand een kleinere uitslag op de servo geeft dan 5 graden knuppeluitslag die tegen de aanslag aanligt. Andersom kan ook, maar wordt meestal niet gebruikt.
Appie zei:Ronald,
En......:?: