FuntanaX 100 "bouw/assemblage" verslag

En zo ziet een kapotte X 100 eruit :lol:

32796d1168480335-funtana-x-100-arf-sunday-flyin-001-large-.jpg

32798d1168480335-funtana-x-100-arf-sunday-flyin-002-large-.jpg

Grt.

De betreffende persoon gaf in rugvlucht "up" ipv " down", toen was ineens de grond dichtbij :D

Grt.

Hee.....

Wie....??? Wat....???? Waar.....?????

Zonde zeg, maar weer makkelijk vliegbaar te maken :yes:
kom maar op :lol:

Alex

Jammer zeg.

Ik hoop voor je dat hij reparabel is. Anders onderdelen bestellen en snel weer vliegen. Weet je of er misschien tekeningen te krijgen zijn, want dat zou wel een stuk gemakkelijker repareren zijn

Ik heb mijn servo's vervangen door de Dymond 9500. Dit zijn 10 kg digitale servo's met metalen tandwielen. De prijs was heel gunstig dus proberen maar. Wie heeft ervaring met deze servo's

succes

Groet Ibel

Even een tijdje niet aan de hobby kunnen doen (ben mijn kever Cabrio aan het restaureren) maar vandaag een andere carburateur op de Super tigre gezet.
Ik had nog een carb van een 15 cc heli motor, een kennis heeft een verloopbusje gemaakt (nogmaals bedankt), en vandaag deze gemonteerd en proef gedraaid.

Ik kan niets anders zeggen dan, wat een verschil met tov de originele carb.
De motor pakt zeer goed op en vooral in het middengebied. Binnenkort maar eens proberen en testen, ben zeer benieuwd naar de performance nu de motor goed draait :lol:

Zie hieronder de foto van de carb zoals jullie zien kan ik alle gebieden onafhankelijk van elkaar afstellen door de drie naalden.

Wordt vervolgt.

normal_IMG_016901.jpg

Volgens de beschrijving 7 1/8 " van af de voorlijst van de vleugel is ongeveer 180 mm

Dit is bij mij te ver naar achter, als je heel langzaam vliegt zakt de achterkant naar beneden.
Ik heb het zwaartepunt ongeveer 160 mm vanaf de voorlijst van de vleugel. Dit vliegt goed

Groeten Peter

normal_Afbeelding_021.jpg

Dat is pas een antwoord :!:
Bedankt hoor

Het is voor de Funtana van Sam ( 9 jaar ) mijn petekind

Ook met MVVS Motor 26 cc en reso

knife-edge zei:
Dat is pas een antwoord :!:
Maar wel op een andere vraag, namelijk waar hoort het zwaartepunt te liggen.
Elk object heeft een zwaartepunt, de vraag waar het zwaartepunt van een vliegtuig ligt doet echt niet ter zake.

Back