I
Iep
Guest
Appie
Je clublid heeft zich aangemeld als Iep
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Appie
Ronald Haan zei:- Ik heb voornemens om de Super tiger G-2300 te monteren (eventueel met reso), heeft deze motor voldoende power voor de Funtana?
diablotinxlpilot zei:Het simpelste is om er een OS carburator op te zetten, deze van de BX-1. Echter, het zal nooit lopen als een OS.
Ik ben met interesse dit bouwverslag aan het volgen en ben tevens voornemens om een Funtana te kopen en heb twee vragen.
- Leveringen van Staufenbiel zijn deze betrouwbaar en worden leveringen goed verzorgt?
- Ik heb voornemens om de Super tiger G-2300 te monteren (eventueel met reso), heeft deze motor voldoende power voor de Funtana?
Voldoende power wel, maar je moet eerst de halve motor aanpassen om hem betrouwbaar te laten lopen in de mid-range
Het simpelste is om er een OS carburator op te zetten, deze van de BX-1. Echter, het zal nooit lopen als een OS.
Klopt, wordt veel gedaan. Standaard uit de doos is het een ramp, heb zelf ook een nieuw exemplaar gehad en heb werkelijk alle afstellingen, plugs, brandstof en props geprobeerd. Uiteindelijk kreeg ik hem redelijk lopend, maar het was nog steeds een drama....
En je koopt natuurlijk geen nieuwe motor om er gelijk al een andere carb op te zetten. O.S. onderdelen zijn ook erg prijzig trouwens....
Appie zei:Je wilt het toch niet mee maken dat ’t ding niet goed oppakt of zelfs afslaat als je een paar meter boven het veld hangt???
diablotinxlpilot zei:Een Yamada 140 lijkt me ideaal voor deze kist, maar dat is niet meteen de meest gebruiksvriendelijke motor... (heb er zelf eentje gehad, loopt ontzettend hard, maar zéér duur in gebruik)
Heb je er veel aan moeten doen om je funtana met die mvvs 26 gebalanceerd te krijgen??
Ik ben op het moment bezig om de motorkap (rond de openingen) wat te verstevigen met wat carbonband & 30min epoxy, ik vind/vond de kap op deze punten wat kwetsbaar
Ik post vanavond of morgenvroeg wel even een paar foto's van deze "mod"
Ik heb op zolder nog wat oude spulletjes gevonden en zo ook een OS MAX 61 V-FSR (achteruitlaat) met vertraging ?
Het is een OS Max .61 V-FSR met Hatori 700 resopipe uit het Curare tijdperk waar later een originele OS Gearbox is gemonteerd. De gearbox verhouding weet ik niet exact meer, als ik me goed herinner is het 1.9:1 en als prop een 18X6