een resonantie uitlaat is echt aan te raden, de motor loopt er stukken beter mee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
diablotinxlpilot zei:een resonantie uitlaat is echt aan te raden, de motor loopt er stukken beter mee.
Gisteren een ARF Funtana X 100 besteld bij Staufenbiel, verjaardag cadeau van mijn vrouw.
Ben nog even aan het zoeken geweest welke motor ik ga gebruiken (de OS met Gearbox blijft waarschijnlijk op zolder liggen) ik twijfel tussen.
- OS MAX 160 FX met standaard demper
- MVVS 26 benzine met 2 kamer demper (ook MVVS)
- Super Tiger G2300 met OS 90er heli Carburateur als dit past (heb ik namelijk nog een paar op voorraad)
Mijn voorkeur heeft de OS, wat denken jullie daarvan?
Appie zei:Wat betreft de motor, de OS 160 FX lijkt mij ook een goede keuze, is wel duur in gebruik (brandstof) denk ik.
De MVVS 160 is volgens mij wat zwarder dan de OS 160, maar is erg economisch in het brandstofgebruik!
Zo zie je maar weer, ieder voordeel heb z'n nadeel en visa versa... hahahaha
Je houdt ons, in dit draadje, toch wel op de hoogte qua bouw/assemblage vlieg ervaringen etc.![]()
Albert
diablotinxlpilot zei:Op onze club zijn er F3A piloten die meedraaien aan de belgische top 10, en zij vliegen hun 160FX zonder nitro. Ze zijn wel uitgerust met een cline-regulator en reso.
Bouwdoos is gisteren binnengekomen, echter omdat het een verjaardagscadeautje is moet ik wachten tot de 23 november
met uitpakken
Moet wel zeggen levering van Staufekbiel is super snel en goed verzorgd.
http://www.osengines.com/history/ostimeline09.htmlGerard_nl zei:heb je een foto van die OS met gearbox ?
heb nog nooit zoiets gezien.
Voor die 26cc motoren zijn er toch de Funtana-Pro van EHMW en de Funtana 140 van Silvestri
Ik heb inmiddels de Super Tiger G2300 MK II besteld bij Toemen (€ 139,-- inclusief demper).
Wil deze motor toch proberen ondanks de negatieve ervaringen op dit forum. Indien de Carburateur niet het gewenste resultaat oplevert vervang ik deze door een OS Heli motor carburateur als dit past.
Als prop ga wil een 18X8 gebruiken en de standaard demper, eventueel later een reso pijp. Mocht deze motor niet bevallen ga ik de OS of MVVS proberen.
Nog een paar dagen wachten en de bouw kan beginnen……………..