"Funzweven"

ey, rustig hè. Ik werk ook bij de TPG. Kan ook aan de verzender liggen natuurlijk :!:

Gaat idd best hard ja. Maar nu snap ik ook hoe jij in je tuin kan vliegen! jesus hé, wat een weiland man. (tsja, ik woon in den haag en heb voor daar wel een grote tuin). Als ik dat zou doen, had ik de pin aan de schutting van de achterburen vast moeten zetten, dan tot het huis lopen en dan zou hij een looping over het huis maken en door de voorramen knallen :lol: Gelukkig is het 5 minuten lopen naar mijn oefenveldje en 10 minuten naar het strand :D

Ja, jij hebt je strand en duinen lekker dichtbij 8O :wink: :D
Wel lekker handig voor hellingzweven.
Heb je trouwens geen last van zand in je motor?

En ach, zo groot is onze tuin nou ook weer niet :oops:

Ooh ja jij werkt ook bij de TPG :D
Kun jij nie ff checke waar m'n accu uithangt?
En m'n verzender heeft hem 5 dagen geleden verzonden :D

dit ga ik zeker ook is proberen..
is dit nou moeilijk voor een beginner ..?

gr albèr ;)

als er iemand bouwtekeningen heeft van aparte .. ik hou me aanbevolen..! ;)

Whahaha, lache dat einde van het filmpje :wink: :lol:
De meeste zie je alleen maar hoveren en klooien onder de 2 meter hoogte, jij dacht, laat ik maar es de andere tuinen gaan bekijken? haha. Niet dat ik hem voor de camera houd hoor. gaat ie veeeel te hard voor: Weer geprobeert een filmpje te maken van mijn laatste brushless creatie, maar het blijft moeilijk. Kan nou wel lekker lang vliegen. Trouwens ook leuke 1e reacties altijd :lol:
speedpimp

@pinball,
wat ga je ook proberen en waar wil je bouwtekeningen van?

@pinball: leuk man dat je ook interesse hebt!
En van iets aparts? Ik ontwerp zelf depron 3D kisten, dus zeg maar voor welke setup je er een wilt hebben, voor welk doel en ik zet er wel een op papier voor je.
Of je snel wilt, langzaam, veel wilt hoveren, weinig, eendekker, dubbeldekker, platte vleugel, profielvleugel, volle romp, profielromp, enz enz enz.

En Sietse, je moet een eigen pagina maken joh! veel handiger. Gratis account, kijk maar op www.putfile.com. De filmpjes die je al hebt geupload kun je makkelijk toevoegen door in te loggen, naar het filmpje te gaan dat je wilt toevoegen (gewoon de link intypen in je adresbalk, je blijft ingelogd), dan op dat sterretje met een plusje klikken links. Je eigen pagina kun je ook andere kleuren geven, mee spelen enz.

spanwijdte: 1meter
Profiel root: MH60
Profiel Tip: bijgeschuurde rg15
Motor: 2900kv brushless, €27,34 bij rcstore.nl
Accu: 3s1p 1800mah €22,09bij rcstore.nl
regelaar: rcstore.nl iets van 18A dacht ik. €18.34
Prop: APC 5,7x3 2 euro ofzo
Servo's: 2x conrad: 2x 7,95 (net niet de goedkoopste)

ontvanger is een gewone die ik nog had
verder nog wat stekkertjes, krimpkous en carbon stokkies enzo.
XPS komt van de verbouwing van de buren :D
Bij elkaar dus iets van 90 euro. Toch best wat bij elkaar!

JAAAH! ACCU BINNEN! Vanmiddag toen ik thuis kwam van school lag hij er... met US PRIORITY MAIL erop. t zijn wel heeeele kleine celletjes zeg! ze wegen per 10 44 gram, dus 4.4 gr per stuk. Wel ietsje zwaarder dan de specs, maar precies goed voor mijn toepassing. Morgenochtend de eerste 2 uur vrij, dus dan ff bouwe, accu solderen en misschien zelfs nog vliegen!

Heb trouwens net m'n sharky gemaidend. Vliegt STRAK! Heeft wel te weinig power om te hoveren, maar vliegt gewoon kei lekker. Als ie meer power zou hebben zou ie nog veel beter vliegen denk ik. D'r zit een "fietsbel" brushless motor en de bijbehorende 17A regelaar op. Als je 'm niet kent, gewoon ff zoeken en je bent er zo.
Hij weegt 400 gram, dus dat betekent dat de motor+prop onder de 400 gram stuwkracht leveren. Toch effe kijken, want de motor moet meer dan 500 gram stuwkracht leveren met een 8X4 prop.

Greetz, PCM

welk schuim gebruik je het beste voor een vleugel??
van dat witte schuim (met kleine witte bolletjes) of van dat harde (ge-extrudeerd?) schuim??

grtz

voor de lichte DLG-smijtertjes gebruik ik tot nu toe bolletjesschuim. Is toch het allerlichste en omdat het totale gewicht zo laag is, gaat het ook niet snel kapot. Bij de Boomer hebben ze volgens mij de voorrand (1e 2 a3 cm ofzo) van epp gemaakt.
bolletjesschuim is trouwens EPS (wit)
EPP is dacht ik dat flexibele bolletjesschuim. (elapor, e.d.)(wit)

XPS is dat harde zonder echte structuur erin. (roze, blauw)
Die gerbuik ik voor mijn gemotoriseerde zooi. Wel lekker. toch redelijk licht en supersterk! Nadeel is dat het amper terugveert na een crash.

Voor meer over die discussie moet je maar ff bij dit topic kijken: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=28504&highlight=epp

Hij vliegt! 145 gram!
Als je m dlg't vliegt ie aardig, maar niet zo hoog of lang.
Met de lier gaat het HARD EN HOOG!!!
Wel ff 75% exponential d'r op gooie voor de bungee!

Filmpjes komen misschien morgen als ik ze morgen maak (net was het te donker), en mischien ga ik morgen bij de dijk hellingzweven. Wel effe de bungee meenemen zodat ik toch lekker hoog kan :D
Bungee is trouwens 4m postbode-elastiek, 16 meter touw. Ga ff experimenteren met de plaats van de haak morgen.

Greetz, PCM

Vandaag lekker gevlogen, jammergenoeg een keer vol op z'n neus terecht gekomen. De neus heb ik intussen al opgevuld met depron, 't is nou weer lekker sterk. Morgen weer vliegen en dan waarschijnlijk een filmpje :D

Ik wil ook een grotere maken, van 1m50. Heb er al een profieltje voor getekend, gewoon uit de hand. Ga hem van bolletjespiep maken, met een 2mm carbon staaf d'r onderin.
Nog effe de snijboog afmaken en snijden, bouwen enz.

Jullie horen het wel....
Greetz PCM

hé bungee-man! gflctrd mejje maiden!

heb er al eentje van bolletjesschuim van 1m70, was 2m20, maar die vouwde dubbel met de speed 600 erop :)! Toen maar ingekort en flink versterkt. Vliegt nu wel ok. Voor een beetje snelle van 1m50 is het misschien handig om te kijken naar xps. Toch een heeeel stuk stijver. Of natuurlijk een goede carbonzooi erin plakken :) 2mmcarbon zou ik trouwens bovenin doen. Carbon kan goed buiging opvangen. je kan hem ook doorsnijden en een balsalatje erin gooien (carbon is wel stoerder natuurlijk)!

Oh ja, bij grotere spanwijdtes, let er wel goed op dat je rolroeren zo licht mogelijk zijn!!! Ook scheelt het als ze vanuit het midden worden aangestuurd (veel ondersteuning). Anders krijg je geheid flutter (klapperen van je roeren). Zo begon het einde van de 2m20 versie!

Thnx Sietse :D

En die roeren, die wil ik niet van balsa gaan maken, van coroplast of depron denk ik. En die aansturing wordt lastig, want ik ga de servo's niet midden in de vleugel plaatsen. Nou ja, ik kijk wel.
Hij moet 400 a 600 gram gaan wegen, een stuk weiniger dan jouw elektro creatie denk ik, heb ik ook hopelijk minder massa, minder belasting, hoef ik hem niet zo supersterk te maken en komt er hopelijk minder belasting op de roeren, zodat ik ze lichter en minder sterk hoef te maken.

Mijn doel is om deze met een bungee af te schieten, eventueel de bungee langer te maken en te verslappen, en dan lekker hoog te starten en wat thermiek op pikken.

Sietse, wanneer komt er het meeste thermiek voor? (Een parapent-vent weet dat vast wel :wink: )

THIS IS SOOOOO COOL!!!!
Met de bungee-haak en het extra tape en depron weegt ie 152 gram!
Nu ik geleerd heb wat minder uitslag te geven, wat beter heb geleerd om een mooie launch te maken door wat down trim te geven, kan ik hoger komen en is de glijhoek KLEIN! Hij vliegt echt nog 15 a 20 meter op 2 meter hoogte.
En ja, de filmpjes zijn er :D

www.putfile.com/planelover

De coole (staat erbij) met een paar titels, en een lekker deuntje om je het ROCK N ROLL IN THE AIR feeling te geven.
En de kale, zonder iets erbij. Is wel een stukkie kleiner, maar echt lang niet zo leuk. Vergelijk ze maar eens, en kijk wat je zelf kunt doen met muziek en wat tekst.

Het zijn niet de beste filmpjes, maar ik vlieg wel effe op de kop, en ik vang 'm op. Ik heb net een paar keer betere vluchten gehad, boven een boomgaard waar wat thermiek was (de bomen slaan de warmte op, en 's avonds als het overal afkoelt krijg je daarboven avondthermiek toch Sietse?), en een paar hele lange.

Man, dit vliegt echt cool.

Wubbe RULEZZZ
:music:
Thanks man voor het uitsnijden!

goed liedje, beetje overdreven intro, maar verder wel lache! vliegt echt stabiel hé! Maar was zeker ook windstil (of in ieder geval een héél erg open plek (geen turbulentie)).

op z'n kop vliegen is wel lache. Ben nu met mijn brushless een omgekeerde cuban 8 aan het proberen netjes te krijgen op ragsnelheid :)

Jij had hem dus van leon... Oh ja! (heb je er nog een liggen leon?) Nog steeds op zoek naar het perfecte profiel. Die laatste van mij heeft echt bijna hetzelfde als dat van de boomer. Hij lijkt alleen niet zo goed snelheid op te kunnen bouwen.

Thermiek, tsja, lang verhaal... haha.
Bomen geven in principe overdag geen thermiek. Ze gebruiken de warmte eerst om 1000 liter water te verdampen. Als het in de avond afkoelt kan de warmte die tussen de bomen zat wel eens loskomen. Daar kan je idd nog een tijdje belletjes vinden dus. Verder doet asfalt het perfect als de zon schijnt (parkeerterreintje). Gemaaide akker, ook goed. Het moet vooral droge grond (of begroeing) zijn. Als hij dan ook nog wat warmte op kan slaan, blijft ie lekker doorwerken. (gemaaide akker). Verder kan je kijken naar "triggers" dingen waardoor die belletjes los kunnen komen. bv een hekje, boompjes een auto, fietser of trekker die langsrijdt. Als er een klein beetje wind staat kan een bomenrij trouwens ook als dam fungeren. Kan je lekker zweven op de hellingwind.

Back