Fuso van Digital Navy 1:250

97eaef2ad20abc30b1018686fbd88424.jpg

Een binnenwerk voor het voorste deel. Wel mooi als dat strak wordt, dus ik gebruik dubbel zoveel vormers

c9727af23f4cb9d4f67db2c736002b0c.jpg

a28b0ffa7672450578e1af698dac8565.jpg

Twee dekken hoger. Erik voelt zich erg klein met zijn 1cm daarboven. Ook weer de maststangen afgezaagd zodat ik die erin kon laten zakken. Ik weet niet of het laatste stukje ook zichtbaar moet zijn. De glazen kajuit heb ik vanachter nog flink in de secondenlijm gezet, want ander duikte het helemaal in/scheef. Ook nog een klein beetje balsa. Het past allemaal aardig goed. Vooral de opengestanste ondersteuningen zijn een mooi detail

646315b616ef0e8d95249d7a1b10a73e.jpg

6894a9bbdafbd2f366f7fdd366a69a6f.jpg

Weer een dek met mijn zeer geslaagde zoekers voorop. De bovenste maststangen maakte ik nu van evergreen. Het is nu goed opletten dat de dekken verticaal blijven

• Like
Reactions: k-k
Knap resultaat, Erik.
Was het de bedoeling om die messing verstevigingen verder te laten lopen in styrene, of waren ze te vroeg afgezaagd ?

Knap resultaat, Erik.
Was het de bedoeling om die messing verstevigingen verder te laten lopen in styrene, of waren ze te vroeg afgezaagd ?
Dat laatste stuk lukte me niet meer in messing. Dan zat de mast teveel in de weg. Ook lopen de steunen eigenlijk taps, en dat was in messing ook niet zo goed te doen. Eigenlijk hadden beide steunen best in kunstof gekund. De hoofdmast is denk ik wel slim in messing: mooi stevig en een prima richtpunt om de dekken steeds haaks op te monteren (alhoewel hier en daar toch met kleine afwijkingen, als ik heel streng ben)

Dus expres en uit noodzaak doorgezaagd. De messing masten zitten er overigens behoorlijk strak in, dat zakt niet zo maar. Best eng: want bij veel kracht kan het papier scheuren, vervormen of je zou zelfs de dekken in elkaar kunnen drukken. Dat gevaarlijke punt is nu eel voorbij

Ja papierbouw is soms wel eens natte-vinger-werk hé, improviseren onder het bouwen.

Zeker. Alhoewel het scheelt per leverancier. HMV levert perfecte platen en instructies, voor deze redelijk en voor andere noet je gewoon even Pools of Russisch leren.

d25d3d216e513284e75c6845cbe8405a.jpg

Correctie werk. De platforms voor de kleinere zoeklichten (signaallampen?) staan niet op de tekening maar horen hier wel! Je ziet ze duidelijk in het boek en de zoeklichten zitten ook bij de bouwplaat (2 stuks 235).

Back