Futaba T14SG gekocht:),

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Silvo2011, 11 jan 2013.

  1. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    Er zit geen speaker in... Dus je zit vast aan een oordopje.
    Ik had voor dat geld wel een speaker verwacht eerlijk gezegd
     
  2. jeedee

    jeedee

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Purmerend
    Ik zag op de site van hk dat er een nieuwe versie van de orange ontvangers is....
    Deze is te voorzien van software upgrades. Zou dit het probleem met firmware 5.x oplossen....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik zou het rechtstreeks bij HK vragen, wellicht dat zij antwoord kunnen geven.

    Snel via GSM gereageerd.
     
  4. vliegman

    vliegman

    Lid geworden:
    22 dec 2003
    Berichten:
    1.713
    Locatie:
    In Braband waar het mooi is
    Welke ontvanger is dit dan
     
  5. jeedee

    jeedee

    Lid geworden:
    10 jun 2007
    Berichten:
    189
    Locatie:
    Purmerend
  6. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Dit lijkt een nieuwe versie en een optie tot upgradable firmware, in de manual wordt dat verder niets over uitgelegd.
    Bij HK is de vraag (Is this receiver compatible with European FASST LBT Standard (acc. ETSI EN 300 328 V1.8.1) ?) al gepost maar er is nog niet op gereageerd.
     
  7. bertdeeerste

    bertdeeerste

    Lid geworden:
    17 jul 2015
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Veen
    Hoi allemaal,

    Ik heb ook de t14sg in mijn bezit helaas lukt het mij niet om een draadloze verbinding voor leraar/leerling te maken met de ff9 met een tm8 2,4 GHz module.
    De gebuikte ontvanger is de 617 van futaba.
    Het rare is dat geen ppm signaal binnen komt op de t14sg, althans de schakelaar werkt niet ( in het menu van de schakelaar werkt de schakelaar wel) al de kanalen van de ontvanger geprobeerd, geen reactie...

    Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe!
     
  8. gerard

    gerard

    Lid geworden:
    24 jul 2002
    Berichten:
    441
    Locatie:
    aan de linge
    volgens mij kan dat alleen via een kabel
     
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    In de Engelstalige handleiding van de T-14SG kan ik niets vinden over een draadloos leraar-leerling systeem. Er wordt steeds gesproken over een kabelverbinding tussen beide zenders.

    Futaba heeft wel een als optie leverbare draadloze leraar-leerling module. Deze: http://www.futaba-rc.com/accessories/futm1010.html
     
  10. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Dit gaat niet met een R617FS. Je hebt hiervoor een ontvanger nodig, die een gesommeerd signaal naar buiten stuurt. Futaba heeft hiervoor een aparte ontvanger ontwikkeld. Deze levert een pulstrein in plaats van afzonderlijke pulsen.

    http://www.futaba-rc.com/accessories/futm1010.html

    Het zou best wel eens interessant kunnen zijn om te kijken of een R617FS zodanig te modificeren is, dat het hiermee ook lukt met de kanalen 1 t/m 6. Inwendig wordt er namelijk vanuit een microprocessor een pulstreintje gemaakt van de eerste 6 kanalen, wat dan naar een decoder-ic wordt gevoerd.
     
  11. bertdeeerste

    bertdeeerste

    Lid geworden:
    17 jul 2015
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Veen
    Er was mij verteld dat dit wel mogelijk is, helaas blijkt dit niet zo te zijn.
    Ik heb een s.bus trainer lead gekocht F 1263 lijkt erop dat het alleen werkt met s.bus ontvangers nu nog uitvinden welke ontvangers die s.bus hebben en ook met de tm-8 module werken
     
  12. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Beste Futaba "Lotgenoten"

    Ik heb een Robbe Futaba GPS moduul de F1675 , deze krijg ik niet gebonden aan de zender (FX22 /ontvanger .
    Is de enig mogelijkheid om dat met een kabeltje& separate accu ( wat je weer los moet kopen , uiteraard :-( ) te "binden" aan je zender / ontvanger ??
    Ik heb van alles geprobeerd in alle telemetrie menu's , maar ik kom er niet uit .
    in de handleiding van de sensor (F1675) staat hier niets over vermeld .
    Begin er een beetje spijt te krijgen dat ik ( Robbe/ Futaba ) trouw ben gebleven . na faillisement van Robbe is de ( on -line) service compleet verdwenen .
    Ook is het vreemd dat er niet al lang een edit programma te krijgen is voor Futaba zenders , om je parameters via je pc in te kunnen stellen dan zitten te "pielen" op zon klein schermpje .

    Gr,Arno:hammer:

    En ja ik weet het >> :rtfm:
     
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Werkt de telemetrie? Dat is te zien op het display. Daar moet de ontvangerspanning te zien zijn.

    Verder is het de handleiding van de zender volgen en de sensor via de zender aanmelden. Als je dezelfde sensor voor meerdere modelgeheugens gaat gebruiken, dan moet de sensor bij elk modelgeheugen worden aangemeld.
     
  14. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Ontvangerspanning is in beeld , je ziet net antenne symbool .
    De SBS 01 vario doet het wel , de gps F1675 niet , wel brand de Led .

    A,
     
  15. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Zoals N.P.S. al aangeeft zal je eerst het module op de zender moeten aanmelden op de manier, die de handleiding aangeeft. In de zender moeten namelijk eerst een aantal adressen worden gereserveerd, waarop de gps data binnenkomen.

    De on-line service voor Futaba producten is niet verdwenen, je kunt echter de fa. Ripmax er niet van beschuldigen erg aan de weg te timmeren met hun Duitse vestiging. Het zal dan ook nog wel een paar maanden duren voordat men volledig op orde is. Er is echter wel een nieuwe site, waarop ook een nieuwe hotline staat vermeld:

    http://www.rc-service-support.de/

    Als je deze hotline belt krijg je de (bijna) alles-weter aan de lijn, die je vroeger bij Robbe ook te woord stond.
     
  16. Helikapoter

    Helikapoter Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    11 mrt 2006
    Berichten:
    794
    Locatie:
    Drechterland
    Allen bedankt voor de info ! , hier kan ik verder mee .:thumbsup:

    Gr,
    Arno
     
  17. J.B

    J.B

    Lid geworden:
    22 jun 2011
    Berichten:
    519
    Locatie:
    Drenthe
    Heb de robbe/ futaba zender t14sg al een tijdje
    Heb hierop een achttal toestellen op staan van een RES modelletje tot een 4 kleppenzwever met spoilers.
    Is veel werk geweest om alles goed in te stellen.
    Gebruik ook telemetrie via een oortje
    Heb er software versie 4 op staan en hik er al een tijdje tegen aan om versie vijf er op te zetten .
    Versie vijf heeft onder andere het voordeel boven vier , dat je het volume via b.v. een draaiknop harder/zachter kunt zetten.

    Mijn vraag als ik versie vijf er op zet , blijven dan alle instellingen , voor alle toestellen die er op staan behouden ?
    Dit is dus wat mij tegenhoudt omdat ik bang ben , dat ik daarna alles weer opnieuw moet programmeren .
    Wie kan mij duidelijkheid verschaffen ?
     
  18. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.094
    Het is met de T-14SG mogelijk om een kopie van de modelgeheugens op een SD-card te plaatsen. Mocht er dan met het updaten iets mis gaan, dan kan je de modelgeheugens van de SD-card weer terugzetten naar het interne geheugen van de zender.

    Hoe je de modelgeheugens naar- en van de DS-card kopieert staat op blz. 32 van de duitse handleiding.
     
    J.B vindt dit leuk.
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    En als je originele ontvangers van Futaba gebruikt kun je ongestraft naar v5.
     
    J.B vindt dit leuk.
  20. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik heb overigens nog beschrijving gemaakt tbv het programmeren van condities bij zwevers ( met screendumps). Vraag me af of ik dit document hier kan uploaden en of hier behoefte aan is?

    Edit: even bestand toegevoegd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 10 nov 2015
    kluifje en Helikapoter vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina