Futaba T14SG gekocht:),

Ik heb overigens nog beschrijving gemaakt tbv het programmeren van condities bij zwevers ( met screendumps). Vraag me af of ik dit document hier kan uploaden en of hier behoefte aan is?

Edit: even bestand toegevoegd.
Hallo , kun je uitleggen hoe je dit doet , dus een bestand zoals die van jou uploaden .
Ik wilde vanmiddag een PDF in een berichtje plaatsen hier op het form , maar dit lukte me niet .

Ik heb , namelijk een erg uitgebreide versie van programmering van meer kleppen zwever.
Met vliegfases die ik wilde uploaden,zeg maar een uitgebreide versie zoals jij hebt geplaatst.
De Engelse versie is van
Malcom.holt
zie de link
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1391103
En de Nederlandse vertaling hiervan, van Ron. als PDF
NL vertaling door Ron
Maart 2013

Laatst bewerkt:
Net uit v6.0 software voor de T14SG hier beschikbaar.
Eerste een goede backup maken op je SD en :rtfm:

Veel extra telemetrie settings.
Fail-Safe uitbreiding op S-FHSS.
In de taaltabel staat zelfs "Dutch" maar is bij versie 6.0A.
Toevoeging van "Rudder" bij de Trim Mix (Glider).

Laatst bewerkt:
Gaat mij meer om de bestaande ontvangers...
Anders kan ik weer ff 12 nieuwe ontvangers kopen. Dus liever een software met wel alle nieuwe functies maar geen listen before talk

Heeft iemand inhoudelijke informatie over welke extra telemetrie mogelijkheden er zijn met software versie 6.0? Versie 5 bracht met name het LBT protocol. Is er ergens misschien een overzicht van de verschillen tussen 4 en software versie 6.

groet,

Erik

@ jedee: alle recente software (van alle merken) is inclusief LBT. De softwareversies zonder LBT (voor Futaba dus versie 4) worden niet meer aangeboden.

@vliegman: en wat zijn nu precies de extra telemetrie mogelijkheden. Daar ben ik naar op zoek.

groet,

Erik

Wat betreft de 6 weet ik niet wat deze inhoudelijk is wat betreft de telemetrie.

En de software 4.0 en 4.1 heb ik op mijn computer staan, wijselijk opgeslagen, dus als er iemand interesse daar in heeft laat het me weten.

Heeft iemand inhoudelijke informatie over welke extra telemetrie mogelijkheden er zijn met software versie 6.0? Versie 5 bracht met name het LBT protocol. Is er ergens misschien een overzicht van de verschillen tussen 4 en software versie 6.

groet,

Erik
Klik hier voor de verschillen tussen versie 5 en 6. (voor vertaalde tekst zie hier ,helaas verdwijnen de plaatjes met de vertaling). Hier staan verschillen tussen versie 4 en 5.
Let op er zijn 3 versies 6.0; een A, B en C versie. De verschillen tussen A, B en C zijn de beschikbare talen, in A zit nu ook Nederlands. De volgende wijzigingen staan in het versie 6 document:
1.【All Model Types】 LANGUAGE Change
2.【Glider: Normal Wing Normal Tail 】 Trim Mix
3. 【S-FHSS】 Fail-safe function
4. 【All Model Types】 SBS-01RB function
5. 【All Model Types】 SBS-01S function
6. 【All Model Types】 Robbe Air speed sensor function
7. 【All Model Types】 Castle ESC sensor function
8. 【All Model Types】 KONTRONIK ESC sensor function
9. 【All Model Types】 PowerBox sensor function
10. 【All Model Types】 Change of the name Robbe ESC
11. 【All Model Types】 Change of the DG1/DG2
12. 【All Model Types】 Change of the trim step
Punt 4 tot en met 10 gaat over telemetrie en zijn alleen relevant als je de genoemde telemetrie apparaten gebruikt.

Ik meende ergens al gelezen te hebben dat er bij telemetrie een volume regeling kwam en flight conditions in het motor menu. Dat vind ik nog niet terug in dit overzicht.

groet,

Erik

Ik meende ergens al gelezen te hebben dat er bij telemetrie een volume regeling kwam en flight conditions in het motor menu. Dat vind ik nog niet terug in dit overzicht.

groet,

Erik
In het document met verschillen tussen versie 4 en 5 (zie post!) staat een mogelijkheid om via een dial of slider het phone volume voor sommige telemetrie functies te regelen. In versie 4 gaat dit via de menu structuur.
1.【All Model Types】 SOUND (Phone Volume) The phone volume except Vario Melody can be adjusted by switch, dial or slider.
Iets over Flight conditions in motor menu voor de T14SG is mij onbekend, kan je een linkje geven? Kan het zijn dat je informatie over de T18SZ aan de T14SG koppel?

Niemand handig met software... Die het talk protocol van v4 kan zetten in V6 ? Zodat je geen lbt hebt maar wel de rest....

Dus deze update 6 is ook voor de T14SG van Robbe? En kun je meteen van 4.1 naar 6?

En de software 4.0 en 4.1 heb ik op mijn computer staan, wijselijk opgeslagen, dus als er iemand interesse daar in heeft laat het me weten.
Je kunt dus ook weer downgraden naar een lagere versie als de nieuwe niet goed bevalt?

Op voorwaarde dat je zelf die lagere versie hebt want die is niet beschikbaar via Robbe/Futaba. Mag namelijk niet meer aangeboden worden.

Erik

Laatst bewerkt:
Back