Gebruikershandleing FrSky Taranis X9D

Hee super die NL gebruiksaanwijzing.

Heb sinds enkele maanden het kaptafel-model X9E.
Het simpel inprogrammeren en afstellen lukt al aardig maar moet nog diverse mogelijkheden zien te ontdekken.
Net even snel door jouw NL gebruiksaanwijzing gescand. (dat is nou net wat mij niet lukt in de Engelse en Duitse taal).
En al wat antwoorden tegengekomen: Vergroten servobereik, timers instellen, HOOFDLETTERS selecteren etc

Verder type foutjes gevonden op pagina 16 bij: Default channel order: E staat voor Eleron oftewel hoogteroer. Moet Elevon zijn.
pagina 23 bij: Move model: Hiermee verplat u het moel Moet zijn: Hiermee verplaatst u het model

Zal deze handleiding de komende tijd nog diverse malen nodig hebben.

Mijn dank, Hans
Bedankt voor de feedback .

Ik zal de foutjes herstellen. En eleron is fout, maar elevon ook he. Het moet elevator zijn.

Goed om te lezen dat iemand er iets aan heeft. Dat motiveert on door te gaan. Mijn bedoeling is hem op deze manier af te ronden en dan nog wat geschreven bijlages over modelinstellingen. Mijn eerste idee is bijv. Motor safe schakelaar, v staart, rolroer/hoogtemix voor delta' s en nürflügels. Telemetrie instellingen.

Heb hem net doorgelezen. Heeft heel veel voor mij verduidelijkt. Heb naar geen Taranis zender, maar ben nu wel overtuigd. Denk dat er over een maandje of twee er ook 1 bij mij thuis staat.

Ik kwam 1 typefoutje tegen in je verslag op pagina 8, bij het kopje instellen van de zender. Daar staat ergens: ‘druk om een knop om verder te gaan’. Dit moet denk ik zijn:’ druk op een knop om verder te gaan’.
Veel succes nog met het verslag!

Hier is dan de tweede versie. Alle menu's zijn nu beschreven. Wat ik nog wel toe wil voegen zijn wat voorbeelden van een volledige model instelling.

https://www.dropbox.com/s/hwpa2hzxm6qyb10/Taranis X9D and X9D+ Gebruikershandleiding_stage2.doc?dl=0

Frontpage.jpg

Ik download hem zodra ik weer thuis ben (hopelijk staat hij er dan nog steeds op?)

Oh... ik meende dat die dropbox dingen tijdelijke bestanden waren....

Ziet er keurig uit TOP inmiddels al een hoop bekend hier maar er staan ook erg veel dingen in die ik nog niet wist en waar je ook niet zo snel bij
stil staat wat het is , ik schrik ook eigenlijk wel van de opties die op een zender zitten, heb inmiddels wel de zender geupdate naar versie 2,2 en mijn zender is grotendeels nederlands, maar er zijn maar kleine verschillen, bedankt voor de moeite , ik blijf dit volgen.

mvg Andre

, ik schrik ook eigenlijk wel van de opties die op een zender zitten, heb inmiddels wel de zender geupdate naar versie 2,2 en mijn zender is grotendeels nederlands,
mvg Andre

Hallo Andre , Je zegt : mijn zender is grotendeels nederlands, ?

Zit dit in Versie 2,2 of wat heb je gedaan ?

Mvg. Xat

De Taranis biedt de mogelijkheid om alle Telemetrie data op te slaan op je SD-kaart tijdens het gebruik van de zender.

Hier een kort filmpje over hoe je dat instelt.

Instellen van een intrekbaar landingsgestel. Met gesproken terugkoppeling als de schakelaar bedient wordt en waarschuwing als het landingsgestel nog uit is boven 40 meter. Ook een waarschuwing als het landingsgestel in is en het toestel komt onder de 25 meter.

Er vanuit gaande dat je een low pass volgas doet kan je dit afvangen met een tweede logische schakelaar. ;)

Laatst bewerkt:
Even voor mijn idee. Welk gedeelte wil je maken. Het lua script voor het telemetrie scherm of de hardware voor het koppelen vd telemetrie aan de ontvanger. ?

Back