Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik vandaag de tijd heb ga ik ook nog even naar een Alu bedrijf hier in Hilversum, met een beetje geluk kan ik wat staf materiaal krijgen voor de gears :cool:

Waar ga je dat halen als ik vragen mag? Ik zit soms ook met wat dingetjes dat ik een stukje alu nodig heb;)
En als je in die hangar zit moet je dan niet gewoon werken ipv landingsgestellen voor je vliegtuig te ontwerpen:p ? haha

Ik heb contact gehad met Broecks BV.

En jazeker moet er ook gewoon gewerkt worden (af en toe ;-) ).

Laatst bewerkt:
Zo, net even naar het constructie bedrijf geweest en voor 5 euro een 600mm lange en 20mm dikke staaf gehaald.

Misschien morgen al een beginnetje maken :cool:

Klopt, dat werkt zeer goed, zo doe ik het met de spanten die in een gfk motorkap zitten en waar de motorkap mee aan de romp geschroefd zit. Ik dacht eerst dat het niet nodig was, totdat m'n kap ineens loshing:D Secondenlijm kun je er ook voor gebruiken ipv epoxy.

Grt.

Meestal schuif ik dan eerst wat microballons tussen spant en romp, dan een drupje CA en een motorspant zit muur vast.

Mooie kist Berto, met jou reputatie wordt dit heel interessant ;)

Je planning is maiden 2010. Is dat om de munten of heb je nog een andere reden?

Grtz

b

Dank je Bram.

2010 heeft voornamenlijk met de munten te maken EN om mezelf niet te veel onder druk te zetten.
2009 wordt dus uitgetrokken om deze kist vlieggereed te maken en het zoeken naar een betaalbare turbine.

En vanochtend om 8 uur begonnen met wat draaiwerk:
Bz79210.jpg

Lekker bezig :)
Ziet er keurig uit! (Al geef ik toe dat ik de werking ervan nog niet helemaal doorheb, maar dat zie ik later vanzelf wel ;) )

Hee Kim,

dank je.

zie de laatste tekening misschien snap je hem dan wel:
jetgear2.jpg

Laatst bewerkt:
Deze dan, zo kijk je als het ware van achter de kist naar voren:
jet1agearcompleetxl.JPG

De veer zit dus aan de voorzijde en hierdoor kan het onderste deel scharnieren en de landingsklappen opvangen.

(hoop dat het nu een beetje duidelijk is....)

niet helemaal :-(

Gezien dat ik 6 losse delen moet maken en nu met het eerste deel net over de helft ben ik nog niet eens op 1/6 deel ;-)

Hehe, maar het gaat wel goed komen denk ik :yes:

niet helemaal :-(

Gezien dat ik 6 losse delen moet maken en nu met het eerste deel net over de helft ben ik nog niet eens op 1/6 deel ;-)

Hehe, maar het gaat wel goed komen denk ik :yes:

En vergeet niet, nu je toch bezig bent, om gelijk een paar reserve struts te maken.......(Don't ask me how I know :mrgreen:

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back