Berto,
Ik vind blauwe tie wraps LELIJK
(heb zelf gifgroene/gele, heh heh)
Even serieus, je maakt met de flap aansturing dezelfde fout als ik al 30 jaar lang gedaan heb en pas sinds kort "het licht heb gezien"
(tja wonen op de Veluwe werkt verlichtend, nietwaar...

)
Jouw aanstuurmethode zie je dat hij in DOWN nagenoeg in het verlengde komt van de stuurstang, een heel klein beetje speling op de servo/mechanisme heeft dan een behoorlijke flapuitslag verandering.
In de UP stand ligt het scharnierpunt van de arm, recht boven het scharnierpunt van de flap zelf, één mm verlengen en de flap gaat 3 graden omhoog, erg gevoelig dus.
Bij één van mijn motorkisten heb ik dus steevast last van klapperende flaps, heb dat opgelost door er een mechanische stop tegen te maken, zodat de servo hem er tegenaan drukt..tja, kost wat extra stroom maar zodanig afgesteld dat het binnen de perken blijft. Lees verder, dit is dus niet de goede weg!
Flaps moet je dus geometrisch anders aansturen als bvb ailerons, want ze hoeven alleen maar naar beneden, soms héél erg ver, functionaliteit verder als UP is niet belangrijk.
Ik heb bedacht dat je bij flaps het scharnierpunt (van de stuurstang) ongeveer in een hoek van 45 graden, naar ACHTEREN weglopend, moet leggen, dan heb je in beide standen het beste compromis.
Bij mijn MB heb ik dat nu opgelost door de roerhevels achterstevoren te monteren.
Kijk nogges op mijn RCU draadje:
RE: SkyMaster MB339 Build Thread
posting 108.
De aansturing voelt in alle standen bijzonder solide aan, ligt strak in UP en exact in DOWN.
(ik moet dus hier en daar ook wat kisten van mij gaan corrigeren..)
Je bent nooit te oud om wat te leren!