Gemodificeerde Formost, m`n eerste jet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hehe :lol:
kwam hem net ook hier tegen :-)

Gister minder kunnen doen dan ik van plan was maar toch weer een eindje verder.
Heb de vleugels geschuurd en weer aan 1 zijde gelakt, net ook de andere zijde gelakt.

En velg nummer 2 is klaar:
gear23.jpg

Vandaag wil ik rem nummer 2 maken en kijken of ik de struts zover kan afkrijgen dat ze onder de kist zouden kunnen.

We zullen zien.

Thanks guys.

Zeker lukt de rest ook wel,`t is vandaag alleen erg mooi vliegweer en lekker druk op de vliegschool dus zal vandaag niet heel veel meer kunnen doen.

Wacht maar tot jullie het in het echt zien, dan ziet het er al minder mooi uit.

Maar functioneel gaat het wel worden, heb ook al wel ideeen wat ik ooit eens anders zou gaan doen eraan maar voor de eerste tig vluchten gaat dit zeker wel werken :yes:

Ziet er inderdaad goed uit :) Het moet een beetje lijken natuurlijk maar hoofdzakelijk moet get gewoon netjes zijn werk doen en geen zorgen geven zodat je heerlijk kunt genieten van de eerste vluchten :)

Ik heb momenteel als doel om de kist voor het einde van februari vliegklaar te hebben.
incl. gespoten en wel om dat kort daarna de motor eens te laten lopen bij Ger en wie weet dan ook wel vliegen of in ieder geval kort daarop als er zich geen problemen voordoen.

Ff ik dat ga halen moet nog even blijken maar dat zou wel een mooi begin van het vliegseizoen zijn :yes:

Dit moet er nog gebeuren:
- rechterhoofdpoot afmaken (is nu op de helft),
- neuswielpoot maken,
- hoogteroerservo bekabeling stekkers solderen,
- rolroerservo`s bekabeling monteren,
- alle stuurvlakken nog glassen en schuren,
- alle stuurvlakken monteren,
- rompkap bevestiging maken (dat is niet veel werk),
- brandstoftank/hoppertank aansluiten,
- gasaansluiting maken,
- romp en staartbomen schuren,
- komplete kist spuiten,
- motor laten draaien,
- INVLIEGEN.

Ach, op de laatste 2 na moet dat best kunnen voor eind februari :roll:

tijd?

@Berto.

Berto ik ken iemand die net weer vader is geworden, weet het niet hoor maar ik moest na de geboorte van mijn 2e kind voor een smurf van 1,5 jaar zorgen, een baby én m'n vrouw kon wel wat hulp gebruiken, kortom bij stond de hobby toen min of meer stil voor zo'n 3 maandjes........................................................................(volgens mij woont je ma of schoonma bij je in :wink:)

Ger.

Hee Ger,

Tja ik weet het maar vrouw, Joey en Demelza komen niets te kort.
Als zij allemaal lekker slapen `s avonds vertrekt dit mannetje naar de zolder om lekker te knutselen aan zijn eerste jetje :yes:

Dan tegen half 12 / 12 uur komt de kleine meid voor d`r flesje, die stoppen we erin en gaan dan als dat leeg is ook op zoek naar het bed op.

Om midden in de nacht of vroeg in de ochtend nog een fles te doen.

Dan rond 7èn Joey wakker en om half 8 op naar het werk om daar in de pauzes en even voor het werk en erna aan de kist te werken.

En ik kan je zeggen beide hoofdstruts zijn werkend, nu de remmen nog en dan op naar de neuspoot :D

Laatst bewerkt:
Yep, elke keer dat je de rem loslaat gaat er lucht verloren, en aangezien je ook het gear ermee bedient is dat niet erg handig (je kan natuurlijk een extra luchtfles plaatsen).

Maar hoe werkt dat systeem verder, ik probeer het te visualiseren maar zie het nog niet helemaal?
Stel dat dat slangetje (gesloten circuit) doorslijt of lekt, raak je dan dus je lucht kwijt welke je ook voor je gear nodig hebt?:confused:

als ik rem zet het slangetje uit, echter omdat deze ingesloten zit en alleen naar buiten kan uitzetten zal deze tegen de binnenzijde van de velg aanduwen.
En dan wordt er dus geremd.

Als het slangetje doorslijt is er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand.

Je verliest alleen lucht als je remt (eigenlijk pas wanneer je de rem weer loslaat), echter als je dit niet in de gaten hebt dan loopt de lucht wel heel snel weg.
Maar dan sta je toch al aan de grond met gear down dus maakt het ook niet zo heel veel meer uit alleen is je uitloop dan wat langer.

Toch is het beter als je een klein flesje (weinig gewicht) er aan hangt voor de remmen alléén. Als je daar nog ruimte voor hebt tenminste. Hoe meer je aan het hoofdcircuit hebt hangen, (koppelingen, regelaar etc) hoe groter het risico van een lekkage.
Idd is een lekkage bij de poot niet een reden voor drukverlies tijdens de vlucht, tenzij je hem aan de DOWNfunctie gekoppeld hebt (en die niet via een mixer laat lopen op het gear) dan verlies je iedere keer veel lucht als je bvb tijdens de start een remleiding doorslijt. (heb ik dus ooit gehad, liep aan tegen het wiel)

Op een grasbaan zoals de hei is wel wat minder kritisch of je jet nou wel of niet remt, in tegenstelling tot een betonbaan......

Hee Richard,

voor een klein flesje heb ik niet echt veel ruimte meer, dus hebben we het nu nog even gekoppeld.

Verder heb ik de rem wel gekoppeld aan m`n down maar de rem komt pas bij 80% in, dus op de grond moet ik echt full down geven voordat de remfunctie in werking gaat.

Tijdens het vliegen zal dat dus niet voorkomen :nooo:

En ja, ik heb de remmen voornamenlijk ingebouwd voor die paar keer dat er misschien van een betonbaan afgevlogen gaat worden (en op de hei is het natuurlijk ook wel leuk ;-) ).

Vandaag eens kijken of ik tijd kan vinden om weer even naar de alu leverancier te gaan zodat ik aan de neuspoot kan beginnen.
Kan de kist hopenlijk dit weekend een keer helemaal op zijn eigen pootjes staan als dat lukt.

Gister veelste druk geweest met heftruckje rijden om onze Aerolift in elkaar te zetten.

Maar vanochtend moest ik even een stukje stafmateriaal halen voor het nesupootje.

Voor 2 en een halve eurie had ik een stukje van 10mm dik, 50mm breed en 200mm lang.
Kunnen zowiezo 2 vorken uit.

Zo zou het ongeveer moeten worden:
nose1.jpg

En een voorzichtig begin gemaakt even tussendoor:
nose2.jpg

Morgen hopenlijk weer een stukkie doen ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back